|

خاطرات سال 1380 هاشمی‌رفسنجانی| سیزدهم تیر

دیدار با حجازی در مورد تحقیق و تفحص

هاشمی رفسنجانی روز سیزدهم تیر در مورد دیداری مهم با حجازی و برخی دیدارهای دیگر نوشته‌‌است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

دیدار با حجازی در مورد تحقیق و تفحص

آقاى دکتر [سیداحمد] معتمدى، وزیر پُست و تلگراف و تلفن آمد. با گزارشى از وضع وزارت، مشکلات و عقب‌افتادگى در چند مورد مهم را توضیح داد و گفت، به‌خاطر یک‌ سال فترت و نامشخص‌بودن وضع وزیر و نیز به‌ خاطر کُندکارى دوران دکتر [محمدرضا] عارف، در گذشته در برنامه ماهواره زهره، تلفن همراه، فیبرنورى و تولید کابل عقب افتاده‌ایم و از اقدام مجلسى‌ها در تحقیق و تفحص اظهار نگرانى‌ کرد؛ گرچه آن را متوجه خودش نمى‌داند و تصفیه‌حساب‌هاى شخصى مى‌داند.

آقاى علیرضا نورى، [نماینده تهران]، برادر عبدالله نورى، [وزیر سابق کشور] آمد. وضع برادرش را توضیح داد و براى آزادى او استمداد کرد و پیشنهاد داشت‌ که من و سران قوه، نامه‌اى به رهبرى بنویسیم و شفاعت کنیم و گفت، بیشتر نمایندگان مجلس مایل‌اند دکتر [رضا] ملک‌زاده، به جاى دکتر [محمد] فرهادى، [وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی]، درکابینه جدید بیاید.

عصر دکتر [هادی] منافى، [رئیس بیمارستان مهر] و دکتر [محمد] وفایى، براى دیدار آمدند. دربارۀ وضع بیمارستان‌ها و امور کشور صحبت‌ کردیم و دکتر منافى از مشکل تعمیر خانه‌اش گفت که به‌خاطر اختلاف با پیمانکار، بیش از ده سال معوق مانده است.

آقاى [سیدعلی‌اصغر میر]حجازى، از دفتر رهبرى آمد. متنی را که رهبرى مى‌خواهند، در جواب نامه من در خصوص تجدید نظر دربارۀ تحقیق و تفحص بنویسند، براى مشورت آورد؛ تذکراتى دادم. در رسانه‌هاى داخل و خارج، اطلاعیه روابط عمومى مجمع [تشخیص مصلحت نظام] در جواب انتقادات، انعکاس وسیعى داشته است.

شوراى امنیت اسرائیل، تصمیم گرفته به ارتش اجازه دهند که جمعى از شخصیت‌هاى فلسطینى را ترور کنند. شوراى امنیت سازمان ملل، برنامه نفت در برابر غذا براى عراق را پنج ماه دیگر تمدید کرد. انگلیس و آمریکا، با مخالفت روسیه، مجبور شدند طرح تحریم هوشمند را پس بگیرند که پیروزى عراق محسوب شد. یک هواپیماى روسى، با حدود 140 سرنشین و خدمه سقوط کرده و همگى کشته شدند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها