|

العالم فی 60 ثانیه

از حضور «فلسطین» با وجود جنگ تا یونیفرم «عربستان» در المپیک

«یونیفرم عربستان» در شب المپیک که نشان‌دهنده هویت فرهنگی عربستان است، توسط «علیا السلمی» طراحی شده که برنده طراحی لباس هیات المپیک عربستان از بین 128 طراح مرد و زن شده است.

از حضور «فلسطین» با وجود جنگ تا یونیفرم «عربستان» در المپیک
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های البیان، الشرق‌الاوسط، الجزیره، خبرگزاری رسمی فلسطین و عکاظ عربستان.

الجزیره: آوارگی 180 هزار فلسطینی از خان یونس در 4 روز

دفتر هماهنگ‌کننده امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد تشدید حملات اخیر در منطقه خان یونس، منجر به موج جدیدی از آوارگی داخلی در سراسر غزه شده است.

این مرکز افزود که حدود 180 هزار نفر از مرکز و شرق خان یونس از روز دوشنبه تا پنج‌شنبه، آواره شدند و همچنان صدها نفر دیگر در شرق خان یونس گیر افتاده‌اند.

گفتنی است در 18 ماه جاری صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته، 90 درصد از ساکنان نوار غزه آواره شده‌اند.

الشرق‌الاوسط: مجازات سنگینی دولت مصر برای سرقت برق 

دولت مصر در بحبوحه اقدامات شدید برای تداوم یافتن اجرای طرح عدم قطعی برق در این کشور، ایجاد اصلاحات در قانون برق و تشدید مجازات‌های سرقت برق از جمله حبس متخلفان را بررسی کرد.

در حالی که کارشناسان و نمایندگان مجلس مصر بر اهمیت تشدید مجازات سرقت برق تاکید دارند، در عین حال، خواستار توسعه سازوکارهای نظارتی و کنترلی بر مصرف‌کنندگان متخلف شده‌اند.

براساس اخبار و اطلاعات منتشرشده، اصلاحات پیشنهادی شامل افزایش مجازات سرقت برق به یک میلیون جنیه(لیره) و همچنین حبس در صورت تکرار سرقت و عدم رعایت مفاد قرارداد قانونی خدمات برق است.

خبرگزاری رسمی فلسطین وفا: با وجود جنگ ویرانگر غزه: فلسطین با هشت ورزشکار در بازی‌های المپیک پاریس حضور دارد

با وجود جنگ اسرائیل و حماس علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در نوار غزه، فلسطین با هشت ورزشکار در المپیک فرانسه حضور دارد و حضور آنها بستری برای افزایش آگاهی عمومی در مورد مبارزه و مسئله فلسطین خواهد بود. 

«والری تارازی» و «یازان البواب» شناگر، «محمد دویدر» و لیلا المصری دونده، «فارس بداوی» جودوکار، «عمر اسماعیل» تکواندوکار، «جورج الصلحی» بازیکن تیراندازی و «وسیم ابوسال» بوکس‌باز در این مسابقات حضور دارند. 

«والری تارازی» و «وسیم ابوسال»، پرچم فلسطین را در مراسم افتتاحیه روی رودخانه سن به اهتزاز درآوردند.

عکاظ عربستان: «یونیفورم عربستان» در شب المپیک نشان‌دهنده هویت فرهنگی عربستان بود 

«یونیفرم عربستان» در شب المپیک که نشان‌دهنده هویت فرهنگی عربستان است، توسط «علیا السلمی» طراحی شده که برنده طراحی لباس هیات المپیک عربستان از بین 128 طراح مرد و زن شده است.

لباس عربستانی که نمایندگان عربستان در صف نمایش کشورهای شرکت‌کننده در مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره بازی‌های المپیک به تن داشتند، مورد تحسین رسانه‌های بین‌المللی و حضار حاضر در مراسم قرار گرفت و اکثر حاضران برای بازیکنان عربستانی کف زدند.

عبای بازیکنان زن، در نمایش افتتاحیه، با که نقاشی و حکاکی‌هایی که میراث غنی و هویت فرهنگی عربستان را منعکس می‌کرد، متمایز شده بود.

البیان: پرچم امارات در مراسم افتتاحیه «پاریس 2024» به اهتزاز درآمد

پرچم کشور امارات در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی که در حاشیه رودخانه سن برگزار شد، توسط «عمر المرزوقی» رکابزن تیم ملی در مسابقات پرش با اسب به همراه «صفیه الصائق» دوچرخه سوار شرکت‌کننده در مسابقه جاده‌ای، در اجرای اصل برابری جنسیتی، که کمیته بین‌المللی المپیک تشویق به اجرای آن می‌کند، حمل شد.

امارات متحده عربی برای یازدهمین بار در بازی‌های المپیک تابستانی شرکت می‌کند و هیات خود را در پاریس با حضور 14 ورزشکار مرد و زن همراه با 24 مدیر، تکنسین‌ها و درمانگران همراهی می‌کند.

همچنین یک تیم داوری اماراتی، قضاوت دیدار اسپانیا و جمهوری دومینیکن را بر عهده دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها