|

خاطرات سال 1380 هاشمی‌رفسنجانی| بیستم تیر

جزییاتی از دیدار هاشمی با مولوی عبدالحمید

هاشمی رفسنجانی روز بیستم تیر در مورد دیدار با مولوی عبدالحمید و برخی اخبار دیگر نوشته‌‌است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

جزییاتی از دیدار هاشمی با مولوی عبدالحمید

براى افتتاح همایش «نیروهاى تخریب در دفاع مقدس»، [نخستین گردهمایی رزمندگان تخریب‌چی]، به ستاد مشترک سپاه، در محل ورزشگاه نوبنیاد رفتم. چند هزار نفر جمع بودند. آقاى رحیم صفوى، [فرمانده سپاه پاسداران]، گزارشى داد و خیر مقدم گفت. سپس فیلمى مستند از صحنه‌هاى عمل تخریب در جنگ را نشان دادند و دکلمه [زینب معصومی] دختر شهیدى را شنیدیم. من هم سخنرانى‌کردم؛ دربارۀ افتخارات جنگ و نقش مهم تخریب، در گشودن معبرها، براى پیشروى نیروها و سپس تلاش‌شان براى پاکسازى مناطق آلوده که مجموعاً 5/7 میلیون قبضه مین و گلوله و بمب کشف و خنثى شده و در طول جنگ، 800 معبر به طول 240 کیلومتر، باز کرده‌اند.

عصر، مولوى عبدالحمید [اسماعیل‌زهی]، از علماى زاهدان، همراه جمعى از علما و [آقای باقر کُرد]، نماینده زاهدان آمدند. براى به‌کارگیرى بیشتر اهل‌سنت، در پُست‌هاى مهم دولتى و نیز انتخاب نماینده ولى‌ فقیه براى اهل‌ سنت، از خود علماى اهل‌ سنت، استمداد کردند و گفتند، بعد از دولت سازندگی، طرح مهمى در سیستان و بلوچستان، شروع نشده و بعضى از همان طرح‌ها هم با تأخیر مواجه شده است. گفتند، به خاطر فتاواى علماى سُنى ایران و پاکستان و افغانستان، در تحریم تریاک، طالبان کشت تریاک را ممنوع کرده‌اند.

در [شهر] برادفورد انگلیس، درگیرى نژادپرستان سفیدپوست بومى با مهاجران آسیایى ادامه دارد. بشار اسد، [رئیس‌جمهور سوریه]، در آلمان، مواجه با امواج تظاهرات مخالفان شده؛ به بهانه سرکوب آزادى‌خواهان در سوریه، ولى پشت‌ پردۀ مخالفت‌ها، صهیونیست‌ها قرار دارند.

نیروى انتظامى مى‌گوید، قاتل زن‌هاى فاسد مشهدى را پیدا کرده است؛ گویا تاکنون 17 نفر را کشته ‌است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها