|

رایزنی باقری و لاوروف درباره روابط ایران و روسیه در نیویورک

علی باقری و سرگئی لاوروف درباره روابط ایران و روسیه در نیویورک، به رایزنی پرداختند.

رایزنی باقری و لاوروف درباره روابط ایران و روسیه در نیویورک

به گزارش شبکه شرق، «علی باقری» و «سرگئی لاوروف» آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه و مسائل منطقه‌ای را بررسی و برای برگزاری نشست‌های سه‌جانبه منطقه‌ای برنامه‌ریزی کردند.

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه طی دیدار در نیویورک، درباره آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند.

باقری با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در همکاری‌های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، روند پیشبرد روابط دوجانبه را در مسیری درست ارزیابی کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد فرایند تشریفات قانونی نهایی‌سازی اسناد مهم در دستورکار همکاری‌های دوجانبه به ویژه معاهده جامع مشارکت راهبردی و توافقات همکاری میان دوطرف از جمله بهره‌گیری از ظرفیت ترانزیتی جمهوری اسلامی هر چه زودتر به سرانجام برسد.

در رایزنی درخصوص تحولات منطقه و غزه، سرپرست دستگاه دیپلماسی بر لزوم جلوگیری هرچه سریع‌تر از ادامه جنایات و حملات اسرائیل بر علیه غزه تاکید کرد. او بی‌توجهی به این موضوع و گسترش حملات اسرائیل را منشا تنش تصاعدی بحران در منطقه عنوان کرد.

باقری در واکنش به برنامه روسیه برای طرح مساله فلسطین و جنایات اسرائیل در جنگ غزه در مدت ریاست دوره‌ای این کشور بر شورای امنیت، از تلاش‌های روسیه تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز به نوبه خود ضمن تبریک مجدد بابت برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و با ابراز خرسندی از روند همکاری‌های دوجانبه، پیشبرد موضوعات در دستور کار با ایران را مورد اهتمام رهبران روسیه دانست.

سرگئی لاوروف با اشاره به نگرانی مشترک روسیه درباره احتمال گسترش دامنه درگیری اسرائیل از جمله به لبنان، اعلام داشت که کشورش به دنبال جلوگیری از چنین رویدادی است و بر مسئولیت همه طرف‌ها در این زمینه تاکید کرد.

در این گفت‌وگو، در خصوص برگزاری نشست‌های سه‌جانبه منطقه‌ای تبادل‌نظر و نسبت به برنامه‌ریزی لازم اقدام شد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها