|

العالم فی 60 ثانیة

از استادیوم المربَّع الجدید ریاض تا ورود بیش از 71 هزار زائر به فرودگاه نجف

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان،خبرگزاری رسمی عمان ، الخلیج اونلاین،خبرگزاری رسمی عراق وعکاظ عربستان.

از استادیوم المربَّع الجدید ریاض تا ورود بیش از 71 هزار زائر به فرودگاه نجف
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ عربستان:

استادیوم المربَّع الجدید ... یک نقطه عطف معماری منحصر به فرد در قلب ریاض

شرکت توسعه المربَّع الجدید از طراحی پروژه «ورزشگاه المربَّع الجدید» با ظرفیت بیش از 45 هزار صندلی که به یک نقطه عطف معماری برجسته در قلب شهر ریاض تبدیل شده است، خبر داد.

استادیوم المربَّع الجدید  یک مقصد اجتماعی پر جنب و جوش است، با طراحی الهام گرفته از درخت عنبر، که یکی از نشانه های طبیعی در وادی حنیفه است پایداری المربَّع الجدید را متمایز می کند.

از طریق فضاهای چند منظور المربَّع الجدید  می‌تواند میزبان انواع رویدادها و فعالیت‌های ورزشی، رویدادهای سرگرمی، مسابقات بازی، نمایشگاه‌ها، رویدادهای آموزشی و موارد دیگرباشد.

پیش بینی می شود فاز ساخت تا پایان سال 2032 به پایان برسد .

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

ورود بیش از 71 هزار زائر به فرودگاه نجف

فرودگاه بین المللی نجف اشرف اعلام کرد که از یکم تا نهم محرم الحرام میزبان بیش از 71 هزار زائر بوده است.

مثنی الطالقانی، گفت که این فرودگاه در مدت مذکور، میزبان بیش از 606 پرواز از مقاصد مختلف بوده است و شمار مسافران ورودی به 71 هزار و 106 نفر و شمار مسافران خروجی به 64 هزار و 704 نفر رسیده است.

گفتنی است از آنجا که آیت الله سیستانی، دوشنبه 8 ژوئیه 2024 را یکم محرم الحرام اعلام کردند، امروز چهارشنبه 17 ژوئیه در عراق روز دهم محرم و عاشورا است.

 

البیان امارات: 

سفر رئیس جمهور اندونزی به امارات

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، طی سفری رسمی و دو روزه وارد ابوظبی شد. محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی در فرودگاه از رئیس جمهور اندونزی استقبال کرد.

دو طرف قرار است درباره گسترش روابط استراتژیک میان دو کشور در زمینه های مختلف در سایه شراکت اقتصادی جامع رایزنی کنند.

امارات و اندونزی، روابط دوجانبه بلندمدتی مبتنی بر پایبندی مشترک به همکاری در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تجاری و سرمایه گذاری دارند.

امارات و اندونزی در سال 2022، توافقنامه شراکت اقتصادی جامع با هدف تحکیم روابط تجاری امضا کردند.

 

الخلیج اونلاین: 

امضای توافقنامه همکاری بین ناسا و عربستان

اداره کل ملی هوانوردی و فضا امریکا«ناسا» از امضای توافق همکاری‌های دوجانبه با عربستان سعودی در زمینه فضا و هوانوردی تجاری خبر داد.

اداره هوانوردی و فضایی امریکا (ناسا) و وزارت امور خارجه این کشور روز سه شنبه اعلام کردند ایالات متحده و عربستان سعودی یک توافقنامه چارچوب، به منظور همکاری در تعدادی از زمینه های فضایی از جمله اکتشاف، علوم هوانوردی، عملیات و آموزش امضا کردند.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد این توافق که به همکاری برای «اهداف صلح امیز» اشاره دارد، یک چارچوب قانونی برای همکاری دو کشور در تلاش برای استفاده از حریم هوایی و فضای خارجی ایجاد می کند.

 

خبرگزاری رسمی عمان: 

تماس تلفنی نخست وزیر انگلیس و پادشاه عمان

نخست وزیر جدیدانگلیس در تماسی تلفنی با پادشاه عمان روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین المللی را بررسی کرد.

«کی‌یر استارمر»، نخست‌وزیر جدید انگلیس در تماس تلفنی با سلطان هیثم بن طارق، توسعه و تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف و همچنین تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادند.

پادشاه عمان در این گفت‌وگوی تلفنی انتصاب نخست وزیر جدید انگلیس را تبریک گفت و برای وی در انجام وظایف محوله آرزوی موفقیت کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها