|

زلنسکی در تماس با ترامپ: قدردان آمریکا هستیم

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: با رئیس‌جمهور ترامپ توافق کردیم که یک جلسه خصوصی داشته باشیم. من به حمایت حیاتی دو حزبی و دو مجلسی آمریکا از آزادی و استقلال اوکراین اشاره کردم.

زلنسکی در تماس با ترامپ: قدردان آمریکا هستیم

به گزارش شبکه شرق، رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی با دونالد ترامپ تماس تلفنی برقرار کرد و ضمن قدردانی از کمک‌های واشنگتن در جنگ با روسیه، سوءقصد نافرجام به او را محکوم کرد.

«با رئیس‌جمهور ترامپ توافق کردیم که یک جلسه خصوصی داشته باشیم». زلنسکی این خبر را اعلام کرد. با گذشت ۶ روز از جراحت نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رئیس‌جمهور اوکراین با او به صورت تلفنی تماس گرفت. ۲۴ تیرماه بود که ترامپ در جریان سخنرانی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا هدف ترور نافرجام قرار گرفت.

وی با آرزوی سلامتی و امنیت مطلق برای ترامپ در آینده تصریح کرد که «من به حمایت حیاتی دو حزبی و دو مجلسی آمریکا از آزادی و استقلال اوکراین اشاره کردم». به گفته او، اوکراین همیشه قدردان کمک ایالات متحده در تقویت توانایی ما برای مقاومت در برابر ترور روسیه خواهد بود.

حملات روسیه به شهرها و روستاهای ما هر روز ادامه دارد». تماس تلفنی زلنسکی با ترامپ در شرایطی انجام گرفته که او روز گذشته در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی اذعان کرد که اوکراین توان بازپسگیری تمام اراضی خود را از روسیه ندارد.

رئیس‌جمهور اوکراین در پیام خود تصریح کرد «ما با رئیس‌جمهور ترامپ توافق کردیم که در یک جلسه خصوصی درباره اقداماتی که می‌تواند صلح را منصفانه و واقعاً پایدار کند، بحث کنیم».

ترامپ بارها اعلام کرده است که اگر در انتخابات ریاست جمهوری امسال پیروز شود، قصد دارد درگیری اوکراین را به سرعت حل کند. ترامپ در مناظره‌ای با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ۲۷ ژوئن وعده داد که در صورت انتخاب مجدد، می‌تواند قبل از روی کار آمدن در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ به مناقشه پایان دهد.

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها