|

العالم فی 60 ثانیة

از رشد خانه دار شدن عربستانی ها تا ثبت بالاترین سود هفتگی بازار دبی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان،العربی الجدید، الخلیج اونلاین،خبرگزاری رسمی عراق وعکاظ عربستان.

از رشد خانه دار شدن عربستانی ها تا ثبت بالاترین سود هفتگی بازار دبی
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: بازار دبی طولانی ترین سری سود هفتگی در 3 سال گذشته را به ثبت رساند

شاخص بازار مالی دبی پس از افزایش 0.28 درصدی در آخرین معاملات هفته، از سد 4180 واحدی عبور کرد و طی 5 جلسه حدود 1.9 درصد افزایش یافت و به طولانی ترین سری سود هفتگی در 3 سال اخیر دست یافت.

سهام سرمایه شعاع کاپیتال از زمان بازگشت سهام به معاملات برای چهارمین جلسه متوالی رشد خود را ادامه داد و دیروز 14.5 درصد افزایش یافت و بالاترین بسته شدن از ژانویه گذشته را به ثبت رساند و معاملات به 143 میلیون سهم نزدیک شد.

شاخص بازار اوراق بهادار ابوظبی با 0.07 درصد افزایش به سطح 9233 واحد رسید و طی یک هفته 1 درصد افزایش یافت.

این بازارها بیش از 1.2 میلیارد درهم نقدینگی ثبت کردند که 317 میلیون درهم در بازار مالی دبی و 931 میلیون درهم در بازار مالی ابوظبی بود.

 

 

الخلیج اونلاین: برگزاری رایزنی‌های سیاسی قطر و ویتنام

سومین دور از رایزنی‌های سیاسی قطر و ویتنام، در هانوی، پایتخت ویتنام برگزار شد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که ریاست طرف قطری برعهده سلطان بن سعد المریخی، وزیر مشاور قطر در امور خارجه و ریاست هیئت ویتنام بر عهده نوین مین هانگ، معاون وزیر خارجه این کشور بود.

براساس بیانیه مذکور، دو طرف در این نشست، روابط و همکاری دوجانبه علاوه بر شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک را بررسی کردند.

قطر و ویتنام، روابط مثبتی دارند و در اوت 202 توافقنامه‌ای برای لغو روادید برای دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک و ویژه و همکاری آکادمیک در حوزه دیپلماسی امضا کردند.

دو کشور به دنبال توسعه روابط و پیشبرد آن به عالی‌ترین سطوح به ویژه در حوزه سرمایه‌‌گذاری هستند.

 

 

العربی الجدید: مصر از صادرکننده گاز به واردکننده بزرگ گاز طبیعی مایع تبدیل شده است

تولید گاز طبیعی در مصر به کمترین میزان خود ظرف 6 سال گذشته رسیده است در حالیکه تابستان بسیار گرم امسال در این کشور، میزان تقاضا برای سوخت را افزایش داده است.

بر اساس آمار و ارقام ابتکار داده سازمان‌های مشترک تولید گاز طبیعی مصر در ماه مه گذشته به پایین‌ترین سطح از فوریه 2018 رسید که این کاهش تولید نشانه آن است که دولت مصر برای رونق‌بخشی به صادرات گاز این کشور با مشکل اساسی روبه‌روست و احتمالا وابستگی بیشتری به واردات گاز طبیعی مایع پیدا خواهد کرد.

این منبع نوشت: مصر که پیشتر از صادرکنندگان گاز به اروپا بود بوده است، دیگر قادر نیست به اندازه کافی گاز تولید کند تا بتواند سیستم‌های برق خود را در طول تابستان حفظ کند .

 

 

خبرگزاری رسمی عراق: ارائه قریب الوقوع 100فرصت سرمایه گذاری بین المللی در عراق

 

رئیس سازمان سرمایه گذاری ملی  عراق از ارائه قریب الوقوع یکصد فرصت سرمایه گذاری برای شرکت های بین المللی در سراسر عراق خبر داد. حیدر مکیه رئیس این سازمان اعلام کرد، کمیسیون سرمایه‌گذاری ملی و شورای اقتصاد عراق همه مقدمات را برای برگزاری یک مجمع بزرگ سرمایه‌گذاری تدارک دیده است . وی افزود: قرار است در این مجمع سرمایه گذاری حدود 100 فرصت سرمایه‌گذاری در سراسر استان‌های عراق به شرکت های سرمایه گذاری عرضه شود.

 

 

عکاظ عربستان: افزایش 63.74 درصدی مالکیت خانوارهای عربستانی از خانه ها 

برنامه مسکن، یکی از برنامه‌های چشم‌انداز 2030 عربستان، اعلام کرد که درصد خانواده‌های سعودی که دارای واحد مسکونی هستند تا پایان سال 2023 به 63.74 درصد رسیده است که نسبت به سال 2016 افزایش 16.7 درصدی را نشان می‌دهد.

این برنامه در گزارش سالانه خود برای سال 2023 توضیح داد که درصد مالکیت خانوار سعودی از هدف سال 2023 یعنی 63 درصد فراتر رفته است. وی خاطرنشان کرد: بیش از 96 هزار خانوار مشمول حمایت مسکن در سال 2023 از طریق مشارکت «برنامه مسکن» در تامین هزینه‌های مسکن و خدمات رسانی به بیش از 20 هزار خانوار از طریق مسیرهای مالکیتی از طریق مسکن توسعه‌ای بهره مند شدند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها