|

واکنش باراک اوباما به کناره گیری بایدن از انتخابات

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا باراک اوباما با بیان اینکه به روند انتخاب حزب دموکرات برای جایگزینی بایدن اطمینان دارد، از حمایت از کامالا هریس خودداری کرد.

واکنش باراک اوباما به کناره گیری بایدن از انتخابات

به گزارش شبکه شرق، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا باراک اوباما با بیان اینکه به روند انتخاب حزب دموکرات برای جایگزینی بایدن اطمینان دارد، از حمایت از کامالا هریس خودداری کرد.

اوباما شامگاه یکشنبه و در پی اعلام انصراف بایدن از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی، ضمن تمجید از تلاش‌های بایدن اذعان کرد که به توانایی حزب دموکرات برای برگزاری روند مناسب برای انتخاب بهترین نامزد این حزب اطمینان دارد. وی از حمایت از کامالا هریس، معاون اول بایدن خودداری کرد.

این در حالی است که تعدادی از نمایندگان دموکرات، حمایت خود از هریس را اعلام کرده‌اند. «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا که از اصلی‌ترین رقبای هریس برای جایگزینی بایدن به شمار می‌رفت نیز با پیوستن به حامیان هریس، کار او را برای ادامه روند حضور در رقابت، تسهیل کرده است.

شب گذشته هیلاری و بیل کلینتون هم حمایت خود از هریس را اعلام کردند. آن‌ها تأکید کردند که برای آن‌ها افتخاری است که مانند بایدن به جمع حامیان هریس بپیوندند.

شامگاه یکشنبه، بایدن با اشتراک‌گذاری پستی در فضاهای مجازی از کناره‌گیری خود خبر داده بود. وی پس از آن، از معاون اول کنونی خود، کامالا هریس برای جایگزینی‌اش حمایت کرد.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها