|

العالم فی 60 ثانیة

از امارات بهترین کشور برای زندگی در آسیا تا نخستین عرب دارنده مدال طلا در مسابقات المپیک

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان،الشرق الاوسط، الخلیج اونلاین،الفرات نیوز وروسیا الیوم.

از امارات بهترین کشور برای زندگی در آسیا تا نخستین عرب دارنده مدال طلا در مسابقات المپیک
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان:

 امارات بهترین کشور برای زندگی در آسیا 2024 است

یک وب سایت تخصصی در امور مالی، معاملات داخلی و داده های صندوق های تامینی، امارات متحده عربی را در بین بهترین کشورهای آسیایی برای زندگی در سال 2024 رتبه بندی کرد. بر اساس این سایت، امارات متحده عربی رتبه هفدهم را در جهان در توسعه انسانی کسب کرد. 

این وب سایت تأیید کرد که امارات متحده عربی به دلایل زیادی مقصد ترجیحی است، به ویژه اقتصاد پایدار و متنوع آن، که به نفت وابسته نیست، فرصت های شغلی را در بخش های مختلف فراهم می کند.

امارات پس از عربستان و قطر در جایگاه اول قرار گرفت. ژاپن در رتبه چهارم، بحرین پنجم، عمان ششم، پس از آن سنگاپور، اسرائیل و مالزی نهم، سپس هنگ کنگ در رتبه دهم قرار گرفت.

 

الخلیج اونلاین: 

سفر هیئت مذاکره‌کننده اسرائیل به قطر 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به هیئت مذاکره کننده این رژیم دستور داد پنج‌شنبه برای تکمیل مذاکرات تبادل اسرا به دوحه سفر کند.

دفتر نتانیاهو بیان کرد که بررسی عمیقی از مساله بازداشت‌شدگان در غزه با تیم مذاکره‌کننده و مسئولان امنیتی بلندپایه صورت گرفته است.

روزنامه هآرتس نیز نوشت که این هیئت به قطر خواهد رفت و ریاست آن بر عهده دیوید برنیاع، رئیس موساد است.

این رسانه عبری گزارش داد که جلسه مذاکره‌ای که نتانیاهو در آن تصمیم به ارسال این هیئت را گرفت، بیش از 5 ساعت به طول انجامید.

قطر و مصر ماه‌ها است که در حال میانجی‌گری برای پایان جنگ در نوار غزه و تبادل اسرا هستند.

 

روسیا الیوم : 

نخستین عرب دارنده مدال طلا در مسابقات المپیک کیست؟

محمد نصیر، قهرمان مصری معروف به سید نصیر، نخستین فرد عرب دارنده طلای رقابت های المپیکی در تاریخ این مسابقات است.

نصیر، نخستین مصری و فرد عربی است که مدال طلا در مسابقات المپیک تابستانه را کسب کرده است.

پیش از حضور این وزنه بردار مصری در المپیک آمستردام و کسب نخستین طلای در تاریخ جهان عرب و مصر، عرب ها تا سال 1928 حضوری در مسابقات المپیک نداشتند.

سید نصیر در 31 اوت 1905 در روستای شوبر در طنطا به دنیا آمده است و از دبیرستان ورزش وزنه برداری را آغاز کرده است.

سید نصیر در دهه 40 قرن گذشته مدال نیل و در سال 1965 نیز مدال ورزش را از جمال عبدالناصر، رئیس جمهور وقت مصر دریافت کرده است.

 

الفرات نیوز: 

طرح جدید عراق با همکاری بریتانیا برای کاهش ریزگردها

اداره تغییرات آب و هوایی وزارت محیط زیست عراق از آمادگی برای اجرای طرح جدیدی با هدف جلوگیری از تاثیرات گرد و غبار و طوفان‌های شن و ممانعت از تخریب اراضی خبر داد.

یوسف موید رئیس اداره تغییرات آب و هوایی وزارت محیط زیست عراق اظهار داشت که این طرح با حمایت مالی و فنی دولت بریتانیا برای جلوگیری از تاثیرات ریزگردها و طوفان‌های شن و جلوگیری از تخریب اراضی در نتیجه تاثیرات تغییرات آب و هوایی در جنوب عراق اجرا می‌شود. 

موید خاطر نشان کرد: حجم طوفان‌های شن و گرد و غبار و جو غبارآلود در عراق اندک نیست و به سبب تاثیر تغییرات اقلیمی، شاهد افزایش چشمگیر این پدیده در تمام استان‌ها هستیم.

 

الشرق الاوسط:

 افزایش 2.8 درصدی تورم در کویت

بر اساس اطلاعات و داده‌های اداره مرکزی آمار کویت، شاخص عمومی قیمت مصرف کننده به صورت سالانه در این کشور در ماه ژوئن، با افزایشی معادل 2.84 درصد همراه بود در حالیکه تورم ماهانه در این کشور 0.22 درصد افزایش نشان داد.

این داده‌ها به افزایش قیمت گروه‌های شاخص و در راس آنها گروه خوراکی و آشامیدنی با 5.60 درصد و پس از آن پوشاک و کفش با 5.58 درصد اشاره دارند و در انتهای این فهرست نیز افزایش گروه سیگار و دخانیات با رشد سالانه 0.15 درصد قرار دارد.

این منبع افزود: میزان نرخ تورم ماهانه در کویت حکایت از افزایش 0.22 درصدی دارد که در این میان می‌توان به افزایش قیمت 0.99 درصدی قیمت 10 گروه اصلی و در راس آنها بهداشت اشاره کرد در حالی که قیمت‌های دو مجموعه سیگار و دخانیات و ارتباطات، با ثبات همراه بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها