|

العالم فی 60 ثانیة

از نقش صنایع دستی در امارات تا پیاده‌روی اربعین

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان،الفرات نیوز، الجزیره، الخلیج اونلاین و القدس العربی.

از نقش صنایع دستی در امارات تا پیاده‌روی اربعین
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

دبی... شکوه و جلال صنایع دستی سنتی زیبایی هنرهای تجسمی را برجسته می کند

جوامع خلاق دبی به دنبال ارتقای روحیه هویت ملی و میراث اماراتی با مدرن سازی صنایع و صنایع سنتی و احیای آثار و زیبایی شناسی آنها هستند. صنایع دستی توانسته بخشی از پروژه های بسیاری از هنرمندان باشند. 

فاطمه آل محمود، متصدی هنری دبی، با توجه به اهمیت پروژه‌هایی که به دنبال ادغام صنایع دستی سنتی در جنبش هنرهای تجسمی در دبی هستند، می‌گوید: با توجه به میراث فرهنگی و تمدنی امارات متحده عربی و حفظ سنت‌های اجتماعی و انسانی موروثی آن، دارای این تأثیرپذیری است. امارات به خاطر مهمان‌نوازی، توانایی‌ در تعامل با ملیت‌های مختلف، و قدردانی‌از تفاوت‌ها، در را برای هنرمندان باز کرد ومخاطبان پذیرنده را بیشتر به عوالم خاص صنعتگران، صنایع دستی و سنت های آنها از جمله سفالگری، صفیفه، تیلی، السدو و غیره جذب می کند.

 

الفرات نیوز:

 آغاز رسمی پیاده روی اربعین 

 پیاده روی زائران اربعین حسینی از منطقه راس البیشه در دورترین نقطه در جنوب عراق آغاز شد.

زائران اربعین حسینی زیر آفتاب سوزان و هوای بسیار گرم، پیاده روی خود به سمت قبله احرار را آغاز کردند.

مواکب حسینی نیز برای ارائه انواع خدمات به زائران اربعین حسینی آماده هستند.

مسیر راس البیشه تا کربلا بیش از 600 کیلومتر است و دمای هوا نیز این روزها بیش از 50 درجه سانتیگراد است اما با این وجود زائران پای پیاده برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به کربلا می‌روند.

اربعین یکی از مهم‌ترین مناسبات دینی شیعیان است که میلیون‌ها نفر از مناطق مختلف با پای پیاده به سمت کربلا می‌روند.

 

الجزیره: 

عمان ساخت یک حامل گاز طبیعی مایع را آغاز کرد

عمان، ساخت یک حامل جدید گاز طبیعی مایع در شهر ساحلی صور را آغاز کرد. ظرفیت این حامل گاز، 3.8 میلیون تن متریک در سال برآورد شده است.

این پروژه جدید، تولید گاز مایع عمان را به 15.2 میلیون تن متریک در سال در صورت تکمیل پروژه افزایش می دهد.

قرار است ساخت این حامل گاز و بهره برداری از آن در سال 2023 به پایان برسد.

انتظار می رود، این حامل گاز به افزایش تولید گاز طبیعی مایع در سال و فرآورده های آن و بهره برداره ایده آل از ذخایر موجود کمک کند.

گفتنی است صادرات گاز مایع عمان در نیمه نخست سال جاری با افزایش 10.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به 6.10 میلیون تن رسید.

 

الخلیج اونلاین:

 هواپیمایی قطر 60 فروند بوئینگ نسل جدید به ناوگان خود اضافه می‌کند

روزنامه قطری الشرق از دریافت 60 فروند هواپیمای بوئینگ 777-9 در قالب نخستین گروه از هواپیماهای خریداری شده این کشور تا سال آینده خبر داد.

این گروه از هواپیماها در فهرست سفارش هواپیمایی قطر برای خرید هواپیماهای بوئینگ 777-9 مجهز به نسل جدید صندلی‌های پیشرفته «کیو سوئیت» قرار دارند که در واقع جدیدترین محصول این شرکت در کابین کلاس تجاری به شمار می‌آیند و وجه تمایز آنها داشتن جا و ظرفیت فراوان با قابلیت جابه‌جایی 426 مسافر است.

در همین حال «قطر ایرویز» قرار است 34 فروند هواپیمای باری بوئینگ 777-8F نیز دریافت کند که با ثبت این تعداد هواپیما، تعداد کل هواپیماهای بوئینگ B777X ثبت سفارش شده این شرکت، به 94 هواپیمای تجاری و باری هوایی خواهد رسید.

 

القدس العربی:

 50  درصد از کودکان یمن از سوء تغذیه رنج می‌برند

 احمد عوض بن مالک نخست وزیر دولت مورد حمایت عربستان در یمن اعلام کرد 50 درصد کودکان کشور از سوء تغذیه مزمن رنج می‌‌برند.

بن مبارک در ادامه تاکید کرد که دیدگاه دولتش بر این امر تمرکز دارد که نیروی انسانی، مهم‌ترین منبعی است که با وجود وجود چالش‌های بزرگ و فشارهای مالی و اقتصادی که با آن مواجه است، باید از طریق ارائه خدمات و برنامه‌های ویژه، بر آن سرمایه‌گذاری شود.

وی اشاره کرد دولت از بعد جمعیت با چالش‌هایی مواجه است، به طوری که 45 درصد از جمعیت، کمتر از 16 سال هستند و 65 درصد از جمعیت، در سن کار قرار دارند همچنین 50 درصد از کودکان از سوء تغذیه و 21 درصد دیگر از کوتاهی قد ناشی از آن رنج می‌برند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها