|

اولین سخنرانی نتانیاهو پس از ترور «اسماعیل هنیه» در تهران درباره «ضربات کوبنده اسرائیل به ایران»/ روزهای سختی در انتظار ماست

بسیاری اسرائیل را مسئول کشته شدن هنیه در تهران می‌دانند، اما تنها واکنش «بنیامین نتانیاهو» این بود که اسرائیل در چند روز گذشته، ضربات کوبنده‌ای را به نیروهای نیابتی ایران وارد کرده است و مستقیما از رهبر سیاسی حماس نام نبرد.

اولین سخنرانی نتانیاهو پس از ترور «اسماعیل هنیه» در تهران درباره «ضربات کوبنده اسرائیل به ایران»/ روزهای سختی در انتظار ماست

به گزارش شبکه شرق، «بنیامین نتانیاهو» در نخستین سخنرانی پس از ترور «اسماعیل هنیه» در تهران گفت: «اسرائیل «ضربات قاطعانه‌ای» به عوامل ایران وارد کرده است.»

ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، نگرانی در مورد جنگ گسترده در خاورمیانه را افزایش داده است. هر چند که بسیاری اسرائیل را مسئول کشته شدن هنیه در تهران می‌دانند، اما تنها واکنش «بنیامین نتانیاهو» به مرگ هنیه این بود که اسرائیل در چند روز گذشته، ضربات کوبنده‌ای را به نیروهای نیابتی ایران وارد کرده است و مستقیما از رهبر سیاسی حماس نام نبرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، در سخنرانی پنج دقیقه‌ای خود در تلویزیون، به کشته شدن «اسماعیل هنیه» رهبر حماس در تهران اشاره‌ای نکرد، اما گفت که اگر اسرائیل تسلیم فشار برای پایان دادن به جنگ در غزه می‌شد، نمی‌توانست «رهبران حماس و هزاران تروریست را از بین ببرد.»

نخست‌وزیر اسرائیل اما مستقیما به کشتن فؤاد شکر در ۳۰ ژوئیه در یکی از محله‌های جنوب بیروت اشاره کرد.

«بنیامین نتانیاهو» با اشاره به کشته شدن ۱۲ کودک و نوجوان در روز شنبه در حمله‌ای که اسرائیل گروه مسلح حزب‌الله لبنان را مسئول آن می‌داند، گفت: «ما دست راست نصرالله [دبیرکل حزب‌الله] را که مستقیماً مسئول قتل عام این کودکان بود، از بین بردیم.»

او در خصوص فواد شکر گفت: «ما با [سید] محسن تسویه حساب کرده‌ایم و با هر کسی که به ما آسیبی برساند، حساب خود را تسویه می‌کنیم. هر کسی که فرزندان ما را می‌کشد، هر کسی که شهروندان ما را ترور می‌کند، هرکسی که به کشور ما آسیب می‌رساند، برای سر آن‌ها جایزه می‌گذاریم.»

حزب‌الله مسئولیت حمله به بلندی‌های تحت اشغال اسرائیل در منطقه جولان را رد کرده است.

نخست‌وزیر اسرائیل از عملیات نظامی نیروهای تحت امرش در نوار غزه هم دفاع کرد. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو با فشار زیادی از داخل و خارج از اسرائیل برای پایان دادن به جنگ و موافقت با آتش‌بس و توافقی برای بازگرداندن گروگان‌هایی که هنوز در سرزمین‌های فلسطینی نگهداری می‌شوند، مواجه است.

او در این رابطه گفت: «اگر به این انتقادها گوش می‌دادیم، نمی‌توانستیم رهبران حماس و هزاران تروریست را از بین ببریم، نمی‌توانستیم زیرساخت‌های تروریستی را نابود کنیم... و نمی‌توانستیم شرایطی را ایجاد کنیم که ما را به توافقی نزدیک‌تر کند که هم آزادی همه گروگان‌های را تضمین کنیم و هم به همه اهداف جنگ برسیم.»

او در ادامه نطق تلویزیونی خود گفت: «سه هفته پیش، ما به محمد ضیف، رئیس ستاد حماس حمله کردیم. دو هفته پیش هم در یکی از دورترین حملات نیروی هوایی به حوثی‌ها حمله کردیم.»

با این حال، نتانیاهو به کشتن «اسماعیل هنیه» و محافظ او در ۳۱ ژوئیه «۱۰ مرداد ۱۴۰۳» در تهران اشاره نکرد.

بخش‌هایی از صحبت‌های او به شرح زیر است:

*دیروز رئیس ستاد حزب‌الله را از بین بردیم.

*در هفته‌های گذشته ضربه‌های مستقیم به حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها وارد کردیم.

*دیروز معاون نصرالله را در لبنان کشتیم که مسئول حملات در شمال علیه شهروندان ما بود.

*مسئول حمله مجدال شمس را هدف قرار دادیم و او بیشترین تعقیب بین‌المللی بود.

*فواد شکر مسئول موشک‌های دقیق حزب‌الله بود.

*هر کسی که اسرائیل را هدف قرار دهد، هدف ماست.

روز‌های دشوار و پر چالشی در پیش داریم.

*حساب خود را با هر کسی که به ما آسیب برساند یا مرتکب کشتار علیه مردم ما شود، صاف خواهیم کرد.

*اسرائیل «ضربات قاطعانه‌ای» به عوامل ایران وارد کرده است.

*اسرائیل برای هر سناریویی آماده است.

*در برابر رنج ساکنان شمال ساکت نخواهیم ماند.

*اسرائیل کسانی را که به آن در هر مکانی حمله کنند، وادار به پرداخت بهای سنگینی خواهد کرد.

*روز‌های آینده دشوار خواهد بود، از زمان حمله در بیروت، تهدید‌هایی را از همه جبهه‌ها شنیده‌ایم.

*این جنگ طولانی خواهد بود و من تسلیم فشار‌های داخلی یا خارجی نخواهم شد.

منبع: یورونیوز
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها