|

آکسیوس:

ایران دوشنبه به اسرائیل حمله می‌کند

آمریکا و اسرائیل اشاره کرده‌اند که انتظار دارند ایران در واکنش به شهادت «فواد شکر» و «اسماعیل هنیه»، حمله تلافی‌جویانه‌ای را به اسرائیل انجام دهد.

ایران دوشنبه به اسرائیل حمله می‌کند

به گزارش شبکه شرق، «آکسیوس» مدعی شد آمریکا و اسرائیل انتظار دارند حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل، روز دوشنبه رخ دهد.

منابع به آکسیوس گفتند که حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل، پس از ترور «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس، انتظار می‌رود در روز دوشنبه «۱۵ مرداد ۱۴۰۳» رخ دهد.

«مایکل ای.کوریلا»، ژنرال ارتش ایالات متحده و رئیس فرماندهی مرکزی، شامگاه شنبه در حالی وارد خاورمیانه شد که آمادگی‌ها برای حمله احتمالی ایران به اسرائیل در حال انجام است، زیرا تنش‌ها در منطقه به دنبال شهادت «فواد شکر»، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان و همچنین افزایش تنش‌ها در منطقه به دلیل ترور «اسماعیل هنیه» در تهرات ادامه دارد. 

مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، به «آکسیوس» گفتند که آنها پیش‌بینی می‌کنند پاسخ ایران به طور بالقوه، بزرگ‌تر از حمله «۱۳ آوریل» باشد که در پاسخ به شهادت «محمدرضا زاهدی»، فرمانده ارشد سپاه قدس ایران انجام شد.

پنتاگون اعلام کرد که واشنگتن در حال افزایش حضور نظامی خود در خاورمیانه به دلیل تشدید نگرانی‌ها در مورد انتقام احتمالی تهران برای حملات هفته گذشته اسرائیل است.

در همین حال، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده ابراز امیدواری کرد که ایران از حمله انتقام‌جویانه به اسرائیل در واکنش به ترور هنیه در تهران خودداری کند. بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ایران از انتقام ترور هنیه منصرف می‌شود، گفت: «امیدوارم. من نمی‌دانم.»

در همین حال، مقامات ارشد ایالات متحده آمریکا و اسرائیل اشاره کرده‌اند که انتظار دارند ایران در واکنش به شهادت «فواد شکر» و «اسماعیل هنیه»، حمله تلافی‌جویانه‌ای را به اسرائیل انجام دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها