|

العالم فی 60 ثانیة

از کسری بودجه اسرائیل تا ایجاد یک منطقه صنعتی اماراتی در پورت سعید

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الشرق، شفق نیوز، العربی الجدید، الخلیج اونلاین و الامارات الیوم.

از کسری بودجه اسرائیل تا ایجاد یک منطقه صنعتی اماراتی در پورت سعید
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم:  

رشد بازارهای خودرو امارات

کارشناسان بخش تجارت و عرضه خودرو گزارش دادند که فروش بازارهای خودرو در امارات طی شش ماهه نخست سال جاری با رشد نرخ قدرت خرید و شتاب و احیای بخش های تجاری و گردشگری، رشد قابل توجهی را ثبت کرده است. ، که به طور مثبت بر سطح تقاضا منعکس شد.

رکورد نرخ تقاضا برای فروش خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون، با تداوم شاخص های رشد بازار، آنها را واجد شرایط ثبت سطح فروش فراتر از مراحل قبل از همه گیری کوید19 می کند .

در نیمه اول سال 2024، بازارهای امارات متحده عربی افزایش محسوسی در فروش خودروهای جدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کردند. 

 

العربی الجدید:

 کسری بودجه اسرائیل

بر اساس گزارش وبگاه «گلوبس»، کسری بودجه اسرائیل اکنون 1.5 درصد از کسری مالی 6.6 درصدی تعیین شده توسط دولت این رژیم برای پایان سال جاری در بودجه 2024 فراتر رفته است.

بر اساس گزارش های حسابداری عمومی وزارت دارایی اسرائیل، کسری بودجه این رژیم در ماه ژوئیه از 7.2 درصد به 8.1 درصد از تولید ناخالص داخلی در 12 ماه گذشته معادل 155.2 میلیارد شیکل رسیده است.

این در حالی است که هزینه های دولت اسرائیل نیز از ابتدای سال تاکنون بیش از 352 میلیارد شیکل بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32.8 درصد افزایش داشته است.

این منبع نوشت علت اصلی افزایش کسری بودجه، هزینه های بالای وزارتخانه‌های دفاع و دیگر وزارتخانه های مرتبط با غیرنظامیان به دلیل جنگ است .

 

الخلیج اونلاین: 

درخواست امریکا، مصر و قطر برای ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس

 

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و جو بایدن رئیس جمهور امریکا در بیانیه مشترکی ازسرگیری مذاکرات در تاریخ پانزدهم اوت را خواستار شدند.

مقامات این سه کشور در بیانیه خود تصریح کردند: ما همراه با تیم‌هایمان ماه‌ها به منظور رسیدن به یک توافق چارچوب (بین حماس و تل آویو) که در حال حاضر روی میز است، تلاش کرده‌ایم و تنها چیزی که باقی مانده ، جزئیات اجرایی این توافق است که در حال بررسی آن هستیم.

بر اساس این بیانیه مشترک، زمان دستیابی به آتش بس و عقد توافقنامه در این خصوص و پایان دادن فوری به درد و رنج مستمر مردم غزه و همچنین اسرا و خانواده هایشان فرا رسیده است.

 

شفق نیوز: 

کاهش 13.48 درصدی سود شرکت دانه گاز در نیمه نخست سال جاری

سود شرکت اماراتی دانه گاز که در بازار اوراق بهادار ابوظبی ثبت شده است، در نیمه اول سال جاری در مقیاس سالانه 13.48 درصد کاهش یافت.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد سود شرکت اماراتی دانه گاز در نیمه اول سال جاری، 72 میلیون دلار برآورد شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2023، با 83 میلیون دلار، کاهش یافته است.

درآمدهای این شرکت در 6 ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته با 222 میلیون دلار، 14 درصد کاهش یافت و به 190 میلیون دلار رسید.

 

 

الشرق:

قاهره و ابوظبی در حال رایزنی برای ایجاد یک منطقه صنعتی اماراتی در پورت سعید هستند

بر اساس بیانیه وزارت صنعت و حمل و نقل مصر، مصر و امارات در حال بررسی ایجاد یک منطقه صنعتی اماراتی در شرق پورت سعید برای تامین نیازهای بازار داخلی و صادرات به بازارهای خارجی هستند.

کامل الوزیر، معاون نخست وزیر در امور توسعه صنعتی، در این بیانیه گفت: «منطقه پورت سعید شرقی از موقعیت جغرافیایی ممتازی برخوردار است و از طریق راه آهن به تمام نقاط کشور متصل است، که پیوند منطقه امارات را به بنادر مدیترانه تسهیل می کند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه صنعتی جدید شامل پروژه های تولید انرژی خورشیدی، کارخانه تولید تجهیزات و ملزومات تولید انرژی بادی مانند فن و توربین، تصفیه خانه فاضلاب و آب شیرین کن آب دریا و مجتمع آلومینیوم سازی خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها