|

العالم فی 60 ثانیة

از روز جهانی خوشنویسی تا تلف شدن ماهی ها در عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، السیاسه نیوز، الفرات نیوز، خبرگزاری رسمی عراق، الخلیج اونلاین و البیان.

از روز جهانی خوشنویسی  تا  تلف شدن ماهی ها در عراق

البیان: جشن  روز جهانی خوشنویسی در دبى

پس فردا، کتابخانه محمد بن راشد همزمان با بزرگداشت روز جهانی خوشنویسی و در چارچوب تمایل خود به ارتقای آگاهی فرهنگی و هنری در جامعه، نشست گفت و گوی ممتازی را با عنوان خط عربی بین خلاقیت و نوآوری،  با حضور گروهی نخبه از خوشنویسان خلاق و متخصصان این هنر کهن برگزار می‌کند.

در این نشست نرجس نورالدین خوشنویس اماراتی، زید الاعظمی، مدرس و مشاور هنرهای اسلامی، زبان و هنر، و مریم البلوشی خوشنویس اماراتی حضور خواهند داشت و در مورد دیدگاه ها و تجربیات خود در زمینه خوشنویسی عربی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

در این جلسه چگونگی ادغام فناوری مدرن در این هنر سنتی و تأثیر مثبت فناوری بر توسعه ابزار و روش های خوشنویسی بحث می شود. 

 

 

الفرات نیوز: تلف شدن ماهی ها در برخی تالاب های عراق

وزیر منابع آبی عراق دستور داد موضوع تلف شدن ماهی ها در  تالاب هورالحویزه  به سرعت مورد بررسی قرار گیرد.

«عون ذیاب عبدالله» وزیر منابع آب عراق دستور تشکیل یک تیم را صادر کرد تا به شکل فوری از مدیریت منابع آبی و مدیر اداره پروژه‌های تالاب های استان میسان در خصوص تلف شدن ماهی ها و تصاویر منتشر شده از این موضوع در شبکه‌های اجتماعی تحقیق کند.

این منبع افزود: تا کنون آزمایش های کیفیت آب توسط متخصصان انجام شده است و نتایج به دست آمده حکایت از آن دارد که  میانگین و درصد اکسیژن محلول و نمک  این آبها که ماهی ها در آن زندگی می کنند، در حد نرمال بوده است.

 

 

الخلیج اونلاین: آوارگی 60 هزار فلسطینی از شرق خان یونس 

 سازمان ملل از آوارگی حدود 60 هزار فلسطینی از شرق خان یونس به غرب آن طی 3 روز پس از دستور رژیم صهیونیستی برای خالی کردن این منطقه، خبر داد.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد ورود کمک‌ها به غزه به علت بمباران مداوم، محدودیت دسترسی و ناامنی به یک چالش تبدیل شده است.

این نهاد بین المللی ضمن اشاره به کاهش بیش از 50 درصدی کمک‌ها به غزه پس از بسته شدن گذرگاه رفح از اوایل ماه مه، بیان کرد کامیون‌های کمک‌رسانی که از گذرگاه کرم ابو سالم به غزه منتقل می شوند، در ماه گذشته به بیش از 80 درصد کاهش یافته است.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق: تدابیر عراق برای کنترل قیمت کالاهای اساسی

 وزارت بازرگانی عراق به منظور کنترل قیمت ها از افتتاح 3 مرکز هایپرمارکت در ماه جاری با مشارکت بخش خصوصی و اعطای وام‌های خرید کالا به ارزش 25 میلیون دینار خبر داد.

محمد حنون سخنگوی وزارت بازرگانی عراق اعلام کرد: این وزارتخانه برای فعال کردن مجدد مراکز بازاریابی با سیستم «هایپر مارکت» به منظور کنترل قیمت مواد غذایی و حمایت از اقشار آسیب پذیر تلاش هایی صورت داده است و سه خوشه یا طبقه شامل خانواده های تحت پوشش بهزیستی، کارمندان دولتی، افراد با درآمد محدود و برخی دیگر از واجدان شرایط از این کمک ها بهره مند خواهند شد.

این مراکز از طریق وام بانکی تا سقف 25 میلیون دینار کالاها را به صورت اقساطی در اختیار شهروندان قرار می دهند.

 

 

السیاسه نیوز: واکنش دفتر آیت‌الله سیستانی به ترور هنیه

دفتر آیت الله سیستانی، جنایت بزرگ ارتش رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مدرسه التابعین که پناهگاه آوارگان بود و منجر به شهادت و مجروح شدن شمار زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه شد را محکوم و اعلام کرد که این جنایت هولناک به سلسله جنایت‌های پی در پی از بیش از 10 ماه گذشته افزوده می‌شود.

در بخشی از بیانیه دفتر آیت الله العظمی سیستانی آمده است: تروریست‌ها اخیرا عملیات ترور خائنانه‌ای انجام دادند که طی آن برخی فرماندهان برجسته مقاومت به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی با این حملات، حاکمیت برخی از کشورهای منطقه را نقض کرده و اینگونه خطر وقوع درگیری‌های گسترده را افزایش داده که خدای ناکرده در صورت وقوع، منجر به نتایج فاجعه باری در کشورهای مختلف منطقه خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها