|

در گفت‌وگوی وکیل پرونده با «شبکه شرق» مطرح شد؛

تبرئه توماج صالحی از اتهام افساد فی الارض در شعبه ۵ دادگاه انقلاب اصفهان/ تشکیل پرونده جدید، مانع آزادی آقای صالحی است

وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی خبر از تبرئه موکلش از اتهام افساد فی الارض و صدور قرار موقوفی تعقیب بابت دیگر اتهامات او در پرونده مربوط به سال ۱۴۰۱ داد و تاکید کرد که تشکیل پرونده جدید مانع آزادی توماج صالحی شده است.

تبرئه توماج صالحی از اتهام افساد فی الارض در شعبه ۵ دادگاه انقلاب اصفهان/ تشکیل پرونده جدید، مانع آزادی آقای صالحی است

امیر رئیسیان، وکیل دادگستری در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی، خواننده بازداشتی اظهار کرد: «پس از آنکه شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور ایرادات حکم اعدام صادره توسط شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان علیه آقای توماج صالحی را پذیرفت، پرونده به شعبه ۵ دادگاه انقلاب اصفهان به عنوان شعبه هم‌عرض ارجاع شد. این شعبه با برگزاری جلسه رسیدگی و استماع ادله وکلای پرونده، امروز رای خود را درباره پرونده آقای صالحی صادر کرد.»

او ادامه داد: «بنابر رای صادره، آقای صالحی از اتهام افساد فی الارض تبرئه شد. طبیعتا این موضوع به معنی نقض حکم اعدام صادره علیه او است. شعبه ۵ دادگاه انقلاب اصفهان همچنین بابت اتهامات اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار موضوع ماده ۵۱۲ قانون مجازات، توهین به رهبری موضوع ماده ۵۱۴، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت موضوع ماده ۶۱۰ ، قرار موقوفی تعقیب صادر کرد. این قرار پس از آن صادر شده که دیوان عالی کشور در ۲ دادنامه جداگانه تاکید کرده که عناوین اتهامی آقای صالحی مشمول عفو اعلامی در سال ۱۴۰۱ می‌شود.»

این وکیل دادگستری درباره ارجاع ۲ اتهام دیگر توماج صالحی به دادگاه کیفری ۲ هم گفت: «باتوجه به آنکه شعبه ۵ دادگاه انقلاب اصفهان خود را واجد صلاحیت رسیدگی به اتهامات نشر اکاذیب یارانه‌ای و اخلال در نظم عمومی را ندانسته است، پرونده را برای طی روند به دادگاه کیفری ۲ ارجاع داد. منتهی مراتب باتوجه به دادنامه دیوان عالی کشور و بخشنامه عفو اعلامی، علی القاعده باید برای این اتهامات هم قرار موقوفی تعقیب صادر شود.»

او در پاسخ به این سوال که چه موضوعی مانع آزادی توماج صالحی شده است، گفت: «پیشتر پرونده‌ای برای آقای صالحی بابت یکی از آهنگ‌های او تشکیل شده بود. تحقیقات بازپرسی این پرونده پس از نقض حکم شعبه یک دادگاه انقلاب در دیوان عالی کشور، به جریان افتاد. هنوز به ما اجازه ورود به این پرونده به عنوان وکیل را نداده‌اند اما اتهامات توهین به مقدسات و دعوت به آشوب و بلوا به آقای صالحی تفهیم شده است. بازپرس در این پرونده یک قرار وثیقه و یک قرار بازداشت صادر کرده، به همین دلیل آقای صالحی با توجه به قرار بازداشت صادره، تا تعیین تکلیف موضوع، امکان آزادی را نخواهند داشت.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها