|

تحریم‌های جدید آمریکا علیه حوثی‌ها و حزب‌الله در ارتباط با ایران

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه حوثی‌های یمن و حزب‌الله لبنان در ارتباط با ایران اعمال کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه حوثی‌ها و حزب‌الله در ارتباط با ایران

به گزارش شبکه شرق، آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه حوثی‌های یمن و و حزب‌الله لبنان در ارتباط با ایران اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه یک شبکه مرتبط با حوثی‌های یمن به اتهام دخالت در حمل و نقل کالاهای ایرانی و حمل‌ونقل «ال‌پی‌جی» ایران به یمن و امارات خبر داد و اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه شبکه‌های تجاری مرتبط با حوثی‌های یمن و حزب‌الله لبنان اعمال کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه «۲۵ مرداد ۱۴۰۳»، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور تحریم‌هایی را علیه یک شبکه مرتبط با انصارالله به اتهام «تسهیل حمل‌ونقل «ال‌پی‌جی» ایران به یمن و امارات» اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است: «اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) چندین شرکت، شخص و کشتی را به دلیل نقش در حمل و نقل کالا‌های ایرانی از جمله نفت و گاز مایع (LPG) به یمن و امارات به نمایندگی شبکه مستقر در ایران، سعید الجمال، مسئول مالی حوثی‌های یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم کرد. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری چندین شرکت، فرد و کشتی را به دلیل دخالت در حمل و نقل کالاهای ایرانی، از جمله ال‌جی‌پی به یمن و امارات متحده عربی تحریم کرد.»

در این بیانیه اعلام شده است که شبکه «سید الجمل» حوثی‌های یمن هدف تحریم‌ها قرار گرفته است.

بر اساس این بیانیه، ادعا شده است که درآمد حاصل از شبکه «سید الجمل» با تامین مالی حملات حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ و زیرساخت‌های غیرنظامی مرتبط بوده که «تاثیرات جدی منطقه‌ای و بین‌المللی» به دنبال داشته است.

علاوه بر هدف قرار دادن شبکه سید الجمل، وزارت خزانه‌داری یک شرکت مستقر در هنگ کنگ را به دلیل «تسهیل حمل و نقل ال‌پی‌جی ایران به حزب‌الله لبنان» تحریم کرده و چهار کشتی متعلق به این شرکت را به عنوان دارایی مسدودشده شناسایی کرده است.

بردلی تی اسمیت، معاون سرپرست وزارت خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد: «اقدام امروز بر تعهد مستمر ما به ایجاد اختلال در منبع اصلی تامین مالی ایران برای گروه‌های تروریستی منطقه‌ای آن مانند حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها تاکید می‌کند. پیام ما روشن است: کسانی که به دنبال تامین مالی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این گروه‌ها هستند، پاسخگو خواهند شد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا اضافه کرد: «علاوه بر اقدام امروز که شبکه سعید الجمال را هدف قرار داده است، اداره کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین شرکت «کای هنگ لانگ گلوبال انرژی» مستقر در هنگ کنگ را به دلیل نقش آن در حمل گاز ال‌پی‌جی ایران به ارزش ده‌ها میلیون دلار برای حزب‌الله لبنان تحریم می‌کند. دارایی چهار کشتی که شرکت مالک و مدیریت آن در اختیار دارد، مسدود می‌شود.»

ایران بارها اتهامات کشورهای غربی مبنی بر دخالت تهران در حملات حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ را رد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها