|

انگلیس هم پشت اوکراین را خالی کرد

کی‌یف برای ادامهٔ جنگ خواهان استفاده از موشک‌های دوربرد انگلیس برای حمله به اعماق خاک روسیه است؛ خواسته‌ای که لندن با آن مخالفت کرده است.

انگلیس هم پشت اوکراین را خالی کرد

به گزازش شبکه شرق، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با انتقاد شدید از کاهش حمایت‌های لندن از کی‌یف، خواستار استفاده از تسلیحات دوربرد انگلیس در جنگ مقابل روسیه شد.

 ولودیمیر زلنسکی ، رئیس‌جمهور اوکراین اقرار کرد که انگلیس در جنگ اوکراین با روسیه «رهبری واقعی در بخش تسلیحاتی و سیاسی» از خود نشان داده است؛ اما این حمایت‌ها در حال حاضر کاهش‌یافته و با سرعت کمتری انجام می‌شود. این مقام اوکراینی اعلام کرده است که کی‌یف برای مقابله در جنگ کنونی با روسیه، به امکانات دوربرد احتیاج دارد.رئیس‌جمهور اوکراین همچنین خواستار اتخاذ «تصمیمات شجاعانه» از سوی دولت‌های غربی شد. وی تصریح کرده است که «ما بر نیاز به اتخاذ گام‌های شجاعانه و تصمیم‌های شجاعانه اصرار خواهیم کرد. ما به چیزی‌هایی احتیاج داریم که روند جنگ را کاملاً تغییر دهد و آن را به یک صلح عادلانه برساند».کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس از اصلی‌ترین حامیان اوکراین در طول جنگ چندساله این کشور با روسیه بوده‌اند. کی‌یف برای ادامه جنگ با مسکو، خواهان استفاده از موشک‌های دوربرد انگلیس برای هدف قراردادن اعماق روسیه است؛ خواسته‌ای که لندن با آن مخالفت کرده است. زلنسکی تصریح کرده است که «امکانات دوربرد، پاسخ به تمامی مسائل راهبردی این جنگ است».

کی‌یف از ششم ماه جاری میلادی، حملات غافلگیرکننده‌ای را به کورسک روسیه صورت داده است. این حملات تا حد زیادی روند جنگ را تغییر داده و به تسلط این کشور بر مناطقی از کورسک منجر شده است؛ اما روسیه توانسته است از پیشروی بیشتر نیروهای اوکراین در خاک خود جلوگیری کند.اوکراین قصد دارد با استفاده از موشک‌های دوربرد انگلیس، زمینه برای پیروزی‌های بیشتر خود را فراهم کند. به نظر می‌رسد اوکراین با کاهش حمایت‌های غربی‌ها، چندان نتواند به پیشروی در روسیه ادامه دهد به‌ویژه آنکه بعید به نظر می‌رسد که لندن و واشنگتن بیش از این خودشان را به گرداب جنگ با روسیه بکشانند.

زلنسکی در حالی بر رهبری حملات جدید اوکراین به کورسک توسط انگلیس تأکید کرده است که پیش‌ازاین، هم آمریکا و هم سایر کشورهای اروپایی عضو ناتو از این حملات ابراز بی‌اطلاعی کرده بودند.لندن در حالی پشت کی‌یف را خالی کرده است که روز گذشته نیز برلین اعلام کرده بود که قصد دارد حمایت‌های خود از اوکراین را به دلیل مشکلات اقتصادی و محدودیت بودجه کاهش دهد.با کاهش حمایت‌های اساسی غرب از اوکراین، کی‌یف در ادامه جنگ با مسکو، کار سختی در پیش خواهد داشت. به‌ویژه آنکه روسیه با تجمیع نیروهای خود در کورسک به دنبال پاسخ محکم به حملات اوکراین است. مسکو همچنین نسبت به حمله به نیروگاه هسته‌ای کورسک به کی‌یف هشدار داده است.تلاش اوکراین برای بالابردن توان چانه‌زنی در مذاکرات احتمالی آینده با روسیه تابه‌حال تا حدودی به نتیجه رسیده است؛ ولی باتوجه‌به نگرانی‌های زلنسکی در مورد عدم دسترسی به تسلیحات دوربرد، به نظر می‌رسد که این کشور برای پیشروی بیشتر با مشکلاتی مواجه شده است. احتمال می‌رود که بار دیگر روسیه بتواند برتری را در این جنگ از آن خود کند.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها