|

روسیه: «پاول دوروف» برای دشمنان روسیه خطرناک است؛ او هیچ شباهتی به ماسک یا زاکربرگ ندارد

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به بازداشت موسس پیام رسان تلگرام نوشت برخلاف «مارک زاکربرگ» که با اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) همکاری می کند، دوروف برای دشمنان روسیه غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک است و هیچ شباهتی به ایلان ماسک یا مارک زاکربرگ ندارد.

روسیه: «پاول دوروف» برای دشمنان روسیه خطرناک است؛ او هیچ شباهتی به ماسک یا زاکربرگ ندارد

به گزارش شبکه شرق، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به بازداشت «پاول دوروف» موسس و مدیرعامل پیام‌رسان «تلگرام»، اظهار داشت که دوروف روس تبار است و به همین دلیل برای دشمنان روسیه تهدید به حساب می آید.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه در کانال تلگرامی خود در واکنش به بازداشت موسس پیام رسان تلگرام نوشت برخلاف «مارک زاکربرگ» که با اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) همکاری می کند، دوروف برای دشمنان روسیه غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک است و هیچ شباهتی به ایلان ماسک یا مارک زاکربرگ ندارد.

مدودف افزود: وقت آن رسیده که بنیان گذار تلگرام بفهمد، «سرزمین پدری» را مانند «زمان» نمی توان انتخاب کرد.

وی تصریح کرد دوروف قصد داشت در دنیا مطرح شود و دور از وطن خود زندگی کند. او با این تصور که مشکلاتش مربوط به روسیه است، خاک وطن را ترک کرد.

رسانه های فرانسوی شب گذشته (شنبه شب) از بازداشت پاول دوروف به هنگام خروج از هواپیما شخصی خود در فرودگاه فرانسه خبر دادند.

دوروف که تابعیت فرانسوی نیز دارد، مدت هاست که در فهرست افراد تحت تعقیب این کشور قرار دارد.

رسانه های فرانسوی اعلام کردند دوروف تحت اتهاماتی از جمله عدم همکاری تلگرام با مقامات این کشور، پولشویی و قاچاق مواد مخدر بازداشت شده و ممکن است ۲۰ سال حبس در انتظارش باشد.

پاول والریوویچ دوروف در سال ۱۹۸۴ در شهر سنت پترزبورگ روسیه به دنیا آمد و به همراه برادرش نیکولای سرویس شبکه اجتماعی VK و پیام‌رسان تلگرام را تاسیس کرد.

مقر اصلی VK در سنت پترزبورگ است و در بین مردم روسیه، اوکراین، قزاقستان، مولداوی، بلاروس محبوب بالایی دارد.

تلگرام در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و در حال حاضر مقر آن در دوبی قرار دارد. این شبکه اجتماعی ۹۵۰ میلیون کاربر فعال دارد و انتظار می‌رود سال آینده کاربران فعال آن به یک میلیارد برسد. این پیام‌رسان در روسیه، اوکراین و دیگر کشورهای منفک شده از شوروی جزو محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است.

دوروف در سال ۲۰۱۴ پس از آنکه درخواست دولت روسیه برای تعطیلی گروه‌های مربوط به اپوزیسیون روی شبکه اجتماعی VK را نپذیرفت، این کشور را ترک کرد و محل اقامت فعلی وی امارات متحده عربی است. دوروف همچنین تابعیت مضاعف فرانسه و امارات را دارد.

نشریه فوربس تخمین زده است که ارزش دارایی‌ها دوروف به ۱۵.۵ میلیارد دلار می رسد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها