|

عباس عراقچی:

پاسخ ایران به اسرائیل حتمی است/ عکس

عباس عراقچی اعلام کرد: «واکنش به اقدام تروریستی اسرائیل در تهران، حتمی است؛ این واکنش دقیق و حساب‌شده خواهد بود.»

پاسخ ایران به اسرائیل حتمی است/ عکس

به گزارش شبکه شرق، وزیر امور خارجه کشور گفت: «امروز در تماس با وزیر خارجه ایتالیا، اعلام کردم که واکنش ایران به اقدام تروریستی اسرائیل در تهران، حتمی است.»

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه، با اشاره به تماس‌های‌ تلفنی برخی همتایان خود، با بیان اینکه واکنش به اقدام تروریستی اسرائیل حتمی است، گفت که «این واکنش، دقیق و حساب‌شده خواهد بود؛ برخلاف اسرائیل، ایران به دنبال گسترش تنش نیست، اگرچه از آن هراسی ندارد.»

در ادامه رایزنی‌های تلفنی اخیر وزرای خارجه با سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه دولت چهاردهم، روز شنبه و یکشنبه، «سوم و چهارم شهریور ۱۴۰۳» نیز وزرای خارجه ایتالیا، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، مصر، ترکیه و عربستان سعودی با رئیس دستگاه دیپلماسی تماس گرفتند و ضمن تبریک تصدی این سمت، درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفت‌وگو پرداختند.

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشور، در صفحه شخصی خود، در فضای مجازی نوشت: ‌«دیروز و امروز، وزرای خارجه مصر، ترکیه و عربستان برای تبریک تماس گرفتند. حرکت به سمت یک «منطقه قوی و مّتحد» از طریق گفت‌وگو، همکاری، هم‌افزایی و همدلی با کشورهای منطقه، از اولویت‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم است.

دیروز و امروز همچنین وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تماس تلفنی به اینجانب تبریک گفتند. منطقه قفقاز، برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت ژئوپلیتیک و راهبردی دارد. قرابت‌های تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی اهمیت گسترش روابط با کشورهای این منطقه را دوچندان کرده است.

«آنتونیو تاجانی» وزیر خارجه ایتالیا، امروز برای تبریک تماس گرفت. بحث مفصلی در مورد منطقه داشتیم. به ایشان گفتم واکنش ایران به اقدام تروریستی اسرائیل در تهران، حتمی است؛ این واکنش دقیق و حساب‌شده خواهد بود. برخلاف اسرائیل، ایران به دنبال گسترش تنش نیست؛ اگرچه از آن هراسی ندارد.»

ایران و اسرائیل

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها