|

باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

ایران در دام بازی و تحریکات رسانه‌ای دشمن نمی‌افتد

جمهوری اسلامی خودش برای انتقام تصمیم می‌گیرد و محور مقاومت نیز در این راستا همان‌طور که روز گذشته دیدیم جداگانه عمل خواهد کرد.

ایران در دام بازی و تحریکات رسانه‌ای دشمن نمی‌افتد

به گزارش شبکه شرق، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دام بازی و تحریکات رسانه ای دشمن نمی افتد، گفت: جمهوری اسلامی ایران خودش برای انتقام تصمیم می گیرد و محور مقاومت نیز در این راستا همانطور که در روز گذشته دیدیم به صورت جداگانه عمل خواهد کرد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح دوشنبه - ۵ شهریور - در آیین تکریم و معارفه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) و رحلت پیامبر اکرم(ص) و گرامی داشت یاد امام خمینی(ره)، شهدا و به خصوص وزرای شهید وزارت دفاع و شهدای خدمت گفت: شهید رئیسی دولتی مردمی تشکیل داده بود که شبانه روز در حال تلاش برای کشور و مردم بودند؛ امیدواریم دولت وفاق ملی نیز در این راه موفق باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آغاز به کار دولت چهاردهم در برهه‌ زمانی خاصی است و این دولت بعد از شهادت رئیس جمهور کشور در شرایطی بر سر کار آمد که مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در حال تغییر و تحول بودند و در کنار این شرایط تهدید، توطئه و تحریم های دشمن نیز وجود داشت، تصریح کرد: این شرایط در هر جامعه ای می توانست بحرانی بسیار بزرگ ایجاد کند اما در جمهوری اسلامی ایران به برکت حضور فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی) و پشتوانه‌ مردمی نظام، انتخابات برگزار و دولت جدید انتخاب شد.

سرلشکر باقری با اشاره به وضعیت منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی تصریح کرد: در ۱۱ ماه گذشته اتفاقات فشرده بسیاری از جمله عملیات طوفان الاقصی، حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، عملیات وعده صادق، ترور شهید اسماعیل هنیه و عملیات انتقام جویانه حزب‌الله در اولین پاسخ به جنایات ترور شهید «فواد شکر» در منطقه غرب آسیا اتفاق افتاد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دوره گذار در آمریکا اظهار کرد: آمریکا در شرق اروپا درگیر شده است و تحولات شرق آسیا را نیز دنبال می کند اما راهبرد خاصی ندارد و در عین حال با ارسال تسلیحات و تجهیزات و عدم اقدام در برابر آتش بس در غزه تمام قد از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: این اتفاق فراموش شدنی نیست و انتقام خون شهید اسماعیل هنیه توسط محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران قطعی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دام بازی و تحریکات رسانه ای دشمن نمی افتد، افزود: جمهوری اسلامی ایران خودش برای انتقام تصمیم می گیرد و محور مقاومت نیز در این راستا همانطور که در روز گذشته دیدیم به صورت جداگانه و مستقل عمل خواهد کرد.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به تغییرات گسترده و سریع در فناوری ها و تولیدات دفاعی و روش های نبرد گفت: توجه به نیازهای نیروهای مسلح و توسعه فناوری های جدید و حرکت در لبه فناوری دفاعی بسیار مهم و حیاتی است و باید در این مسیر علاوه بر ارتقای کمی و کیفی محصولات دفاعی به موقع آن ها را به نیروهای مسلح تحویل دهیم تا در صحنه نبرد از آن ها استفاده شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح وزارت دفاع را رابط میان دولت و نیروهای مسلح دانست و افزود: وزارت دفاع وظیفه خطیر و سنگین ایجاد هم افزایی میان دولت، ستاد کل نیروهای مسلح، نیروهای مسلح و سایر بخش‌های کشور را بر عهده دارد که در سال های اخیر در اوج هماهنگی بوده است و در دولت چهاردهم نیز نیروهای مسلح طبق فرمایش فرمانده معظم کل قوا در جهت پیشبرد امور در کنار دولت خواهند بود.

سردار باقری در پایان ضمن تشکر از زحمات امیر سرتیپ آشتیانی گفت: برای امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم ایشان همچون مسئولیت های گذشته درخشان باشند و ماموریت های محوله وزارت دفاع به نحو احسنت انجام شود.

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها