|

آغاز عملیات گسترده نظامی اسرائیل در کرانه باختری؛ حماس عملیات «وحشت اردوگاه‌ها» آغاز کرد/ ویدئو و تصاویر

همزمان با اعلام آغاز عملیات گسترده و حمله اسرائیل به کرانه باختری، شاخه نظامی حماس نیز در واکنش به این حملات، عملیات «وحشت اردوگاه‌ها» آغاز کرد.

آغاز عملیات گسترده نظامی اسرائیل در کرانه باختری؛ حماس عملیات «وحشت اردوگاه‌ها» آغاز کرد/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، به دنبال آغاز عملیات گسترده و حمله اسرائیل به کرانه باختری از بامداد امروز، منابع فلسطینی اعلام کردند که تا این لحظه، 11 فلسطینی کشته شده‌اند.

بنابر این گزارش، منابع خبری بامداد امروز «چهارشنبه، ۷ شهریور ۱۴۰۳»، از آغاز عملیات گسترده و حمله اسرائیل به شمال کرانه باختری خبر دادند.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت در این‌باره نوشت که عملیات در شمال کرانه باختری چند روز طول خواهد کشید و بالگردها و جنگنده‌های اسرائیلی نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

رادیو اسرائیل گزارش داد که عملیات در شمال کرانه باختری، بزرگ‌ترین عملیات از سال 2002 میلادی در این منطقه خواهد بود.

به دنبال آغاز یورش نظامی اسرائیل به کرانه باختری، وزارت بهداشت فلسطین لحظاتی پیش اعلام کرد که در عملیات نظامی ارتش اسرائیل علیه کرانه باختری، تا این لحظه، 11 فلسطینی کشته شده‌اند.

این وزارتخانه تاکید کرد که شش فلسطینی در جنین و پنج نفر هم در طوباس کشته شده‌اند.

در این حمله، شمار زیادی هم زخمی و عده‌ای هم از سوی اسرائیلی‌ها بازداشت شدند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که در این عملیات نیروهای ارتش، شاباک، گارد مرزی، نیروی هوایی و نیروهای یگان عرب‌نمای اسرائیل مشارکت دارند. تمرکز اصلی این حمله، بر شهرهای جنین، طوباس و طولکرم است.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احرونوت نیز گزارش داد که صدها نظامی اسرائیلی تحت پوشش هوایی گسترده در این عملیات مشارکت دارند.

نیروهای اسرائیلی تمامی بیمارستان‌های طوباس و جنین را محاصره کرده‌اند.

منابع عبری زبان تاکید کردند که هدف این عملیات نظامی، سه اردوگاه جنین، نورالشمس و الفارعه است.

حمله اسرائیل به کرانه باختری

در همین حال، گروه‌های مقاومت در شهرهای جنین و طولکرم و طوباس به مقابله برخاستند.

گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس در طولکرم، طوباس و جنین اعلام کردند که مبارزان مقاومت وارد درگیری‌های بسیار شدیدی با ارتش اسرائیل شدند و در مسیر خودروهای نظامی آن‌ها چندین بمب منفجر کردند.

در همین زمینه منابع عبری‌زبان گزارش دادند که که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه اسرائیل خواستار کوچاندن فلسطینیان از کرانه باختری شده است.

کاتس گفته است که باید فلسطینیان را از این منطقه اخراج کرد تا تهدیدی متوجه اسرائیل نباشد.

آغاز عملیات «وحشت اردوگاه‌ها» حماس برای مقابله با حمله اسرائیل به کرانه باختری

گروهان‌های قدس اعلام کردند که برای مقابله با حمله اسرائیل به کرانه باختری، نام نبرد خود را با نظامیان اسرائیل در کرانه باختری «وحشت اردوگاه‌ها» می‌گذارند. این گروهان‌ها تاکید کردند که با انفجار یک بمب در اردوگاه نورالشمس، نظامیان اسرائیل را هدف قرار دادند.

این نیروها موفق شدند در جریان درگیری با نظامیان اسرائیل در محور غربی جنین، آنها را گلوله‌باران کنند. گروهان‌های قدس اعلام کردند که موفق شدند یک پهپاد اسرائیلی را در محور المنشیه ساقط کنند.

در همین رابطه گردان‌های شهدای‌الاقصی اعلام کردند که چندین بمب را در مسیر نظامیان اسرائیل و جنگ افزارهای آنها در شهر و اردوگاه جنین منفجر کردند.

این نیروها در ادامه عملیات خود، نظامیان اسرائیل را در اردوگاه نورالشمس گلوله‌باران کردند.

نهاد رادیو و تلویزیون اسرائیل پیشتر اعلام کرد که بالگردها، جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیل به سمت کرانه باختری اعزام شدند. نظامیان اسرائیل به صورت کامل شهرهای جنین، طوباس و طولکرم در شمال کرانه باختری را محاصره کردند.

حمله اسرائیل به کرانه باختری

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها