|

آخرین جزییات از ماجرای مرگ جوان لاهیجانی در بازداشتگاه؛

دستور پزشکیان برای پیگیری دلایل مرگ محمد میرموسوی/ اعزام هیات تحقیق از سوی وزیر کشور به لاهیجان/بازداشت ۵ پلیس در جریان حادثه لاهیجان/ متهمان تحت بازجویی هستند

بررسی چرایی مرگ یک جوان اهل لاهیجان در بازداشتگاه، ادامه دارد.

دستور پزشکیان برای پیگیری دلایل مرگ محمد میرموسوی/ اعزام هیات تحقیق از سوی وزیر کشور به لاهیجان/بازداشت ۵ پلیس در جریان حادثه لاهیجان/ متهمان تحت بازجویی هستند

به گزارش شبکه شرق، «محمد میرموسوی»، جوان اهل شهرستان «لاهیجان» در استان گیلان، پس از بازداشت، در بازداشتگاه لاهیجان جان باخت.

 

968203_814

 

بازداشت ۵ پلیس

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان از بازداشت ۵ نفر از کارکنان پلیس در خصوص ارتباط با پرونده مرگ «محمد میرموسوی» در این استان خبر داد.

گفته می‌شود، سید «محمد میرموسوی»، جوان ۳۶ساله اهل لاهیجان، روز شنبه «۳ شهریور ۱۴۰۳»، در پی یک نزاع، بازداشت شده و در شرایطی که در بازداشت بوده است، جان باخته است.

در فضای مجازی نیز، ویدئوهایی از پیکر بی‌جان مرد جوانی منتشر شده که گفته می‌شود متعلق به «سید محمد میرموسوی» است. اصالت ویدئو و هویت پیکر بی‌جان فرد نمایش داده‌شده در این ویدئو، تاکنون تایید یا تکذیب نشده است.

 

واکنش دادستان لاهیجان

ابراهیم انصاری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان با اشاره به فوت محمد میرموسوی تصریح کرد: «ضمن انجام اقدامات قضایی نسبت به مشخص شدن علت تامه فوت از پزشکی قانونی پیگیری‌های لازم به عمل آمده است.»

 

دستور پیگیری از سوی رئیس‌جمهوری 

همچنین الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از بررسی تمامی جوانب حادثه رخ‌داده در لاهیجان خبر داد. حضرتی گفت: «در پی حادثه تلخ لاهیجان، رئیس‌جمهور به وزیر کشور دستور داد با تشکیل و اعزام کمیته‌ای به لاهیجان تمامی جوانب حادثه را بررسی و گزارش و نتیجه بررسی را در اسرع وقت به هیأت وزیران اعلام کند.»

 

اعزام هیات تحقیق به لاهیجان

هیاتی ویژه از وزارت کشور با دستور «اسکندر مومنی» وزیر کشور به منظور بررسی حادثه رخ‌داده در لاهیجان و مرگ  «محمد میرموسوی» جوان گیلانی در پاسگاه «ناصرکیاده» لاهیجان، عصر امروز پنج‌شنبه «۸ شهریور ۱۴۰۳» وارد گیلان شد.

این هیات با سرپرستی سید «مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور برای بررسی موضوع فوت یک متهم در تحت نظرگاه فرماندهی انتظامی لاهیجان وارد رشت شدند و هم‌اکنون نشست شورای تامین استان با حضور این هیات تشکیل شده است.

 

متهمان تحت بازجویی هستند

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس به دنبال این حادثه، با صدور یک اطلاعیه جدید اعلام کرد: «در پی حادثه فوت فردی مذکر در پاسگاه روستای «ناصرکیاده» از توابع شهرستان لاهیجان، فرمانده کل انتظامی کشور، دستور ویژه رسیدگی به موضوع را صادر کرد و اینچنین به قید فوریت، تیم تخصصی بازرسی کل فراجا از ۷۲ ساعت گذشته در محل حادثه استقرار یافتند.»

همچنین برابر دستور اکید سردار رادان، «تمامی متهمان حادثه تحت بازجویی و تحقیق هستند.»

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها