|

تاج، وکیل پرونده در گفت‌وگو با «شبکه شرق» خبرداد؛

آزادی رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی با اعمال بخشنامه عفو ۱۴۰۱/ پرونده مختومه شد

وکیل پرونده فعالان مدنی بازداشتی خبر از آزادی موکلانش از زندان پس از کاهش حبس لازم الاجرا در دیوان عالی کشور پیرو اعاده دادرسی صورت گرفته داد و تاکید کرد بخشنامه اعلامی در سال ۱۴۰۱، مشمول حال آنان شده است.

آزادی رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی با اعمال بخشنامه عفو ۱۴۰۱/ پرونده مختومه شد

حسین تاج، وکیل دادگستری در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت پرونده رضا شهابی، کیوان مهتدی و حسن سعیدی، فعالان مدنی زندانی اظهار کرد: «پس از اجرایی شدن حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر، ما باتوجه به ایرادات وارد به پرونده، درخواست اعاده دادرسی خود را در دیوان عالی کشور به ثبت رساندیم. دیوان نیز چندی قبل با پذیرش این درخواست، مدت زمان حبس اجرایی اقایان شهابی، سعیدی و مهتدی را از ۵ سال به ۳ سال و ۶ ماه کاهش داد.»

او خاطرنشان کرد: «استدلال دیوان به نص ماده ۱۸ قانون مجازات اسلامی و رای وحدت رویه صادره برمی‌گشت مبنی بر الزام شعب دادگاه‌ها به صدور مجازات حداقل برای افراد. پس از نقض حکم این افراد در زندان و باتوجه به مدت زمان حضور آنان در زندان، ما درخواستی را برای اعمال بخشنامه عفو ۱۴۰۱ در قبال آنان تقدیم دادسرا کردیم. دادسرا در نهایت پس از مکاتباتی با دادستانی تهران و کسب استعلامات لازم، با این درخواست موافقت کرد و امروز آقای شهابی، مهتدی و سعیدی از زندان آزاد شدند و پرونده مختومه شد.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها