|

ابطحی: دولتمردان به سهم‌خواهی‌های قلدرانه بها ندهند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولتمردان نباید ذهن خود را درگیر حاشیه پردازی‌ها و سهم خواهی‌های قلدرانه کرده، اما باید باب نقد در جامعه را باز گذاشت.

ابطحی: دولتمردان به سهم‌خواهی‌های قلدرانه بها ندهند

به گزارش شبکه شرق، یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: دولتمردان نباید ذهن خود را درگیر حاشیه پردازی‌ها و سهم خواهی های قلدرانه کرده، اما باید باب نقد در جامعه را باز گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی ابطحی با اشاره به ضرورت پرهیز دولت از پرداختن به حاشیه ها، بیان کرد: بحث حاشیه هایی که برای دولت آقای پزشکیان در طول این مدت کوتاه ایجاد شده، چند نوع دارد؛ یکی حاشیه هایی است که به باخت در انتخابات ریاست جمهوری باز می گردد. بیشتر مبنای سیاسی، جناحی و تشکیلاتی دارد. این حاشیه ها بیشتر کینه ورزی است تا حاشیه سازی. توصیه بنده به دولتی ها این است که این نوع حاشیه پردازی ها و سهم خواهی های قلدرانه را بی بها بگذارند و ذهن خود را  مشغول به این موارد نکنند.

وی اظهار کرد: یک دفعه گفتم که دولتمردان مراقب باشند تا برخی رسانه ها حواس آنان را پرت نکنند. دولتمردان باید مسیر کاری خود را پیش ببرند و جامعه نیز همین توقع را از آنان دارد. پرت شدن حواس دولت به حاشیه‌های کینه ورزانه یا حاشیه های جناحی که احیانا توسط برخی رسانه های افراطی و برخی مقامات افراطی سر زده می شود، خطا است. بهترین راه این است که دولتمردان به این حاشیه ها توجه نکنند؛ اگر وارد این بگو مگو ها شوند، پایانی نخواهد داشت.

 

ممکن است هر دو جناح نقدهای قابل قبولی داشته باشند

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: برخی اتفاقات دیگر نیز رخ می دهد که شاید در فرهنگ عمومی اسم آن را حاشیه بگذارند، اما آنها حاشیه نیست و بیشتر نقد است. از نگاه بنده زنده بودن هر دولت و هر مجموعه ای به داشتن منتقدهای واقعی و خوب است. باید فضا را برای نقد باز گذاشت. نقدهایی که به آقای پزشکیان می شود ممکن از سوی هر دو جناح باشد. هر دو جناح ممکن نقدهای قابل قبولی داشته باشند؛ البته همه این ها باید با عیار وعده های آقای پزشکیان سنجیده شود، یعنی اگر آقای پزشکیان وعده استفاده از اقوام، جوانان، نیروهای تازه نفس و بانوان را ارائه کرده است، اگر وزرا به این وعده توجه ای ندارند طبیعی است که دولت مورد نقد قرار بگیرد.

 

رئیس جمهور با شعار وفاق ملی در حال پر کردن خلاءها است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مبانی جدی که در شعارهای رئیس جمهور مطرح شد، مورد توجه قرار نگیرد طبیعتا باید نقد صورت بگیرد. اگر مجموعه هایی جلوی شعارهای اساسی آقای پزشکیان بایستند، آنها نیز باید مورد نقد قرار بگیرند. بنده بسیار خوش بین هستم چراکه شخص آقای پزشکیان با شعار وفاق ملی در حال پر کردن بسیاری از خلاءها است. جامعه در طول این دو دهه از درگیری های جناحی داخلی خسته شده است. فارغ از اینکه کی بر حق بوده یا برحق نبوده است. اصل این نزاع ها کل نیروهای کشور را خسته کرده است.

وی افزود: انتظار می رود حاشیه سازان کینه ورز، نه حاشیه سازان صادق و منتقدان واقعی، مقداری فضای جامعه را درک کنند. نظر بنده این است که این حاشیه سازان مغرض یا حتی کل جریان افراطی که در انتخابات شرکت کردند و رای خوبی آوردند را نمی توان نادیده گرفت اما می توان سیاست گذاری را از محدوده این افراطی ها دور کرد.

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها