|

ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سفر پزشکیان به عراق تاثیر بسیاری ثبات منطقه دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با المیادین گفت: سفر رئیس‌جمهور به عراق اثر بسیار مهمی در آیندهٔ سیاسی روابط ایران و عراق و صلح و ثبات منطقه خواهد داشت.

سفر پزشکیان به عراق تاثیر بسیاری ثبات منطقه دارد

به گزارش شبکه شرق، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: این سفر از نظر تقویت روابط راهبردی، اهمیت ویژه‌ای دارد و تاثیر بسیار مهمی بر آینده سیاسی روابط ایران و عراق و صلح و ثبات منطقه‌ای خواهد داشت.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در گفت‌وگو با شبکه المیادین درباره سفر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق گفت: عراق از جمله کشورهایی است که از نظر ما از جایگاه بالایی برخوردار است. ایران و عراق از ارکان اصلی جبهه مقاومت و مبارزه با اسرائیل و مستکبران و سرکشان هستند و هر دو کشور بر علیه آمریکا ایستاده اند.

وی تاکید کرد: همانگونه که ملت ایران آمریکایی‌ها را از خاک خود بیرون کرد، عراقی‌ها نیز این کار را انجام خواهند داد. سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق به عنوان اولین سفر خارجی وی، از نظر تقویت روابط راهبردی، اهمیت ویژه‌ای برای دو کشور دارد. این سفر تاثیر بسیار مهمی بر آینده سیاسی روابط ایران و عراق و صلح و ثبات منطقه‌ای خواهد داشت. علیرغم تلاش غربی‌ها برای برهم زدن روابط ایران و عراق، ملت‌های دو کشور نزدیک‌تر و متحدتر از هر زمان دیگری هستند.

ولایتی افزود: ایران و عراق علیرغم مشکلاتی که دشمنان برای آن‌ها ایجاد کرده‌اند هیچ گاه تسلیم نشدند و تا به امروز نیز راه خود را با قدرت ادامه می‌دهند. ایران و عراق کارنامه فرهنگی و تاریخی عمیق و ریشه داری دارند بنابراین موضع این دو کشور در مقابله با تهدیدات و طمع ورزی‌ها تغییر نخواهد کرد.

مسعود پزشکیان که از نخستین ساعات صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان به عراق سفر کرده است، در محل کاخ بغداد با «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نخستین سفر خارجی پزشکیان به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران است.

وی در این سفر سه روزه که به دعوت رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق صورت می‌گیرد، علاوه بر دیدارهای رسمی با نخست وزیر، رئیس‌جمهور، رؤسای مجلس و دستگاه قضایی و امضای اسناد همکاری مشترک، دیدارهایی نیز با تجار و ایرانیان ساکن عراق خواهد داشت.

رئیس‌جمهور همچنین پس از دیدارهای رسمی در بغداد، جهت زیارت حرم امیرالمؤمنین و امام حسین سلام الله علیهما به شهرهای نجف و کربلا خواهد رفت.

پزشکیان از برخی پروژه‌های شرکت‌های ایرانی در بصره نیز بازدید خواهد کرد و به دعوت رسمی مقامات اقلیم کردستان راهی اربیل و سلیمانیه در شمال عراق خواهد شد.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها