|

صفرنیا، وکیل پرونده به «شبکه شرق» خبرداد؛

نقض حکم احمدرضا حائری در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور/ امیدواریم اجازه آزادی موکل به قید وثیقه تا تعیین تکلیف پرونده داده شود

وکیل احمدرضا حائری، فعال مدنی و سیاسی بازداشتی خبر از پذیرش درخواست اعاده دادرسی موکلش در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور داد و ابراز امیدواری کرد که تا تعیین شعبه هم‌عرض و تعیین تکلیف نهایی پرونده، اجازه آزادی موکلش به قید وثیقه داده شود.

نقض حکم احمدرضا حائری در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور/ امیدواریم اجازه آزادی موکل به قید وثیقه تا تعیین تکلیف پرونده داده شود

رامین صفرنیا، وکیل دادگستری در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت پرونده احمدرضا حائری، فعال سیاسی و مدنی اظهار کرد: «شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین، برای موکل بنده، احمدرضا حائری قرار جلب دادرسی صادر کرد که با صدور کیفرخواست، پرونده به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارجاع شد. این شعبه پس از ۲ ماه بازداشت، با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه موافقت کرد و موکل اواخر مرداد ۱۴۰۱ آزاد شد. در نهایت اما همین شعبه، آقای حائری را به ۳ سال و ۸ ماه حبس بابت اتهام اجتماع و تبانی و ۸ ماه حبس بابت اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم کرد که مورد اایید داذگاه تجدیدنظر هم قرار گرفت.»

او ادامه داد: «آقای حائری در اردیبهشت ۱۴۰۲ بعد از مراجعه به شعبه یکم اجرای احکام دادسرای اوین، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد. چندی بعد اما موکل بدون ذکر هیچ دلیلی به زندان قزلحصار کرج منتقل شد و در حال حاضر هم در این زندان مشغول گذراندن دوران حبس است.»

این وکیل دادگسترسی با بیان اینکه «باتوجه به ایرادات حقوقی پرونده، درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور را ثبت کردیم»، گفت: «خوشبختانه شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور با درخواست اعاده دادرسی باتوجه به مراتب اعلامی در لایحه تنظیمی، موافقت و تجویر اعاده دادرسی صادر کرد. باتوجه به نقض حکم، اکنون پیگیر پرونده جهت تعیین شعبه هم‌عرض هستیم.»

صفرنیا در پاسخ به سوالی درباره امکان آزادی احمدرضا حائری با توجه به نقض حکم در دیوان عالی کشور، اظهار کرد: «ما امیدواریم که در صورت صلاحدید مقامات محترم قضایی، موکل با سپردن وثیقه تا صدور رای نهایی و تعیین تکلیف پرونده، آزاد شود. همچنین امیدوارم در شعبه هم‌‌عرض با نقض رای صادره، حکم بر برائت اقای حائری صادر شود تا موکل بتواند به آغوش خانواده و جامعه برگردد.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها