|

دونالد ترامپ:

بیشتر مشکلات و مسائل ایران را تلفنی حل می‌کنم/ ویدئو

دونالد ترامپ می‌گوید که بیشتر اختلافات و مسائل ایران را با تماس تلفنی حل خواهد کرد.

بیشتر مشکلات و مسائل ایران را تلفنی حل می‌کنم/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، «دونالد ترامپ» مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می‌تواند بیشتر مشکلات و اختلافات با ایران و کره شمالی را با تماس تلفنی حل کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در نشست خبری، به مسائل مختلف سیاست خارجی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به بازدید رهبر کره شمالی از تاسیسات هسته‌ای این کشور و همچنین ادعا‌های غربی‌ها درباره ارسال موشک‌های بالستیک ساخت ایران به روسیه مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند این مسائل را حل کند.

درحالی‌که در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، به دلیل ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیرو‌ی قدس سپاه پاسداران، خروج آمریکا از برجام، اعمال تحریم‌ها علیه ایران و... روابط آمریکا و ایران بیش‌ازپیش تیره‌وتار بود، ترامپ ادعا کرده است که می‌تواند «با تماس تلفنی» با ایران مسائل را برطرف کند.

ترامپ در این‌باره گفت: «من می‌توانم تماس تلفنی برقرار کنم و بیشتر مسائل را حل کنم. ممکن است مجبور شوم چند دفعه دیدار هم داشته باشم.»

«دونالد ترامپ» در واکنش به رونمایی کم‌سابقه پیونگ‌یانگ از یک تاسیسات هسته‌ای و همچنین گزارش‌هل مبنی بر ارسال موشک بالستیک از ایران به روسیه، این ادعاها و اظهارات را مطرح کرد.

ترامپ گفت: «می‌توانم چند تماس بگیرم و اکثر مشکلات را حل کنم. شاید هم مجبور شوم که چند ملاقات شخصی داشته باشم.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در جریان نخستین مناظره انتخاباتی با «کامالا هریس»، کاندیدای دموکرات‌ها، به نقل از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، مدعی شده بود که «همه از ترامپ می‌ترسند، بار دیگر این ادعا را بر زبان راند و گفت: او (اوربان) گفت که چین می‌ترسد، روسیه می‌ترسد، کره شمالی هم می‌ترسد.

ترامپ: بزرگ‌ترین عملیات اخراج مهاجران را انجام خواهیم داد

«دونالد ترامپ» کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که اگر در انتخابات پیروز شود، بزرگترین عملیات اخراج مهاجران از آمریکا را رقم خواهد زد.

به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بار دیگر تأکید کرد که اگر در انتخابات پیروز شود، «بزرگ‌ترین عملیات اخراج مهاجران از آمریکا» را انجام خواهد داد.

او  دراین‌باره گفت: «ما قصد داریم بخش زیادی (از مهاجران) را از اسپرینگ‌فیلد، اوهایو اخراج کنیم. ما می‌خواهیم این افراد را بیرون کنیم. می‌خواهیم آنها را به ونزوئلا برگردانیم.»

ترامپ هفته گذشته، در مناظره با «کامالا هریس» کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مدعی شد که «مهاجران به صورت خشونت‌باری بر شهرها و ساختمان‌های ایالات متحده آمریکا مسلط شدند.

اواخر مردادماه نیز، «جی‌دی ونس» معاون انتخاباتی دونالد ترامپ در گفت‌وگو با شبکه «ای‌بی‌سی‌نیوز» با انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی دولت جو بایدن و کامالا هریس اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات اخراج مهاجران غیرقانونی از آمریکا را با اخراج یک میلیون نفر آغاز خواهند کرد.

معاون انتخاباتی دونالد ترامپ در این‌باره گفت: «شما باید با آنچه دست‌یافتنی است شروع کنید؛ فکر می‌کنم اگر روند اخراج را با شمار زیادی از جنایت‌کاران خشن شروع کنید و اینکه شرایط استخدام نیروی کار غیرقانونی را سخت‌تر کنید که موجب کاهش دست‌مزدها در آمریکا شده، تصورم این است قسمت زیادی از مسیر حل مسئله مهاجران غیرقانونی را طی کرده‌اید. خیلی جالب است که مردم روی این مسئله تمرکز دارند، اما چطور می‌توان ۱۸ میلیون مهاجر را اخراج کرد؟ با یک میلیون شروع کنیم؛ و این چیزی است که کامالا هریس در آن شکست خورده و ما می‌توانیم از همین جا آغاز کنیم.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کمتر از دو ماه دیگر و در «۵ نوامبر ۲۰۲۴» برگزار خواهد شد. نظرسنجی‌های مختلف، از رقابت تنگاتنگ دو کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا حکایت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها