|

تکرار ادعاهای ضدایرانی توسط آمریکا و انگلیس

نخست‌وزیر انگلیس جمعه در رأس هیأت دیپلماتیک به آمریکا سفر کرد و در کاخ سفید با جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

تکرار ادعاهای ضدایرانی توسط آمریکا و انگلیس

به گزارش شبکه شرق، کاخ سفید جمعه در بیانیه‌ای درباره دیدار رهبران آمریکا و انگلیس بر حمایت بایدن و استارمر از اوکراین تاکید کرد.

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس جمعه در رأس هیأت دیپلماتیک به آمریکا سفر کرد و در کاخ سفید با جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.


کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای درباره دیدار بایدن و استارمر مدعی شد: «آن‌ها بار دیگر بر حمایت راسخ خود از اوکراین در ادامه دفاع آن‌ها در برابر تهاجم روسیه تأکید کردند.»


در این بیانیه بار دیگر به ادعا‌های رسانه‌ها درباره ارسال تسلیحات ساخت ایران به روسیه اشاره شد. کاخ سفید در این باره مدعی شد: «آن‌ها نگرانی عمیق خود را درباره ارسال سلاح‌های کشنده توسط ایران و کره شمالی به روسیه و حمایت جمهوری خلق چین از پایگاه صنعت دفاعی روسیه ابراز کردند.»
این در حالی است که مقامات ایرانی و روسی این ادعا‌ها را رد کرده‌اند. سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در این زمینه تأکید کرده است که آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط عمل می‌کنند و ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است.

در این زمینه حتی نخست‌وزیر اوکراین نیز گفته است که هیچ اطلاعی در مورد انتقال موشک‌های بالستیک ایران و استفاده روسیه از آن‌ها در اختیار ندارد.


طبق بیانیه کاخ سفید، در دیدار رهبران جمهور انگلیس و آمریکا درباره مسائل دیگری از جمله تنش‌ها در دریای سرخ، روابط اقتصادی میان دو کشور، همکاری‌ها در زمینه انرژی پاک و جنگ غزه صحبت شد.
رهبران دو کشور با تکرار «تعهد قاطع» خود از امنیت رژیم صهیونیستی، خواستار برقراری فوری آتش‌بس، اقدامات بیشتر اسرائیل در حفاظت از غیرنظامیان و رسیدگی به بحران انسانی در نوار غزه شدند.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها