|

العالم فی 60 ثانیة

از سخنرانی وزیر خارجه لبنان تا سخنرانی نخست‌وزیر عراق در نیویورک

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، الخلیج اونلاین ، الفرات نیوز، خبرگزاری رسمی عراق و روسیا الیوم.

از سخنرانی وزیر خارجه لبنان تا سخنرانی نخست‌وزیر عراق در نیویورک
خبرنگار: ذلفا معیل

خبرگزاری رسمی عراق: 

نخست وزیرعراق: شورای امنیت نتوانست به مهمترین هدف خود که حفظ صلح و امنیت بین المللی است، دست یابد

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک که تحت عنوان و شعار «کسی را از قافله جا نگذاریم: همگی باهم کار و فعالیت برای صلح، توسعه پایدار و کرامت انسانی برای نسل‌های کنونی و آینده» تصریح کرد: توقف تجاوزاتی که در فلسطین و منطقه اتفاق می‌افتد بر عهده همگان و در درجه اول شورای امنیت است.

السودانى گفت: شورای امنیت نتوانست به مهمترین هدف خود که حفظ صلح و امنیت بین المللی است، دست یابد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: در لبنان شاهد یک کشتار وحشیانه بی‌رویه و استفاده از فناوری برای انجام بمباران از راه دور، بدون توجه به غیرنظامیان بی‌دفاع هستیم. عراق در کنار ملت لبنان ایستاده است.

السودانی افزود:  پروژه «جاده توسعه» با هدف تبدیل عراق به یک مرکز منطقه‌ای بزرگ برای تجارت و حمل و نقل و پیوند خاورمیانه به اروپا است.

 

الامارات الیوم: 

"حمل و نقل دبی" ظرفیت حمل و نقل کشتی ها را افزایش می دهد

شهر دریایی دبی درتکمیل به‌روزرسانی‌های مهم در زیرساخت‌های اصلی اعلام کرد که ظرفیت آن را برای جابجایی کشتی‌ها افزایش می‌دهد و به تثبیت موقعیت پیشرو دبی به عنوان یک مرکز جهانی دریایی کمک می‌کند و توضیح داد که به‌روزرسانی‌ها شامل تجدید جرثقیل‌های کشتی، معرفی کشتی‌های جدید است. شهر دریایی دبی اعلام کرد ظرفیت حمل و نقل کشتی‌ها را از 400 به 1000 کشتی افزایش داده‌اند.

انتظار می رود که این افزوده ظرفیت پهلوگیری را سالانه به 100 کشتی افزایش دهد که توانایی شهر دریایی دبی را برای خدمت رسانی به تعداد فزاینده ای از مشتریان در بخش دریایی افزایش می دهد.

 

الفرات نیوز:

 عراق 75 تن کمک به لبنان ارسال کرد

دبیرخانه هیئت دولت عراق امروز پنجشنبه از ورود 75 تن کمک و نیازهای پزشکی از سوی عراق به لبنان خبر داد.

حیدر مجید، سخنگوی دبیرخانه هیئت دولت عراق گفت که عراق 75 تن کمک پزشکی، درمانی و بشردوستانه از طریق 5 پرواز به لبنان ارسال کرده است.

وی افزود که این کمک ها شامل یک محموله از سوی وزارت بهداشت، 3 محموله از سوی سازمان الحشد الشعبی و یک محموله از سوی جمعیت هلال احمر عراق است.

حیدر مجید گفت که عتبه حسینی طی ساعات آتی آماده راه اندازی نخستین کاروان کمک زمینی به لبنان است که بسیار بزرگ به شمار می رود و شامل دستگاه های پزشکی و تجهیزات و مواد امدادی است.

 

روسیا الیوم: 

بوحبیب خواستار اجرای پیشنهاد امریکا و اروپا برای آتش‌بس در لبنان شد

عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار اجرای پیشنهاد امریکا و اروپا برای آتش بس فوری در لبنان شد.

وی افزود که مجددا بر پایبندی خود بر لزوم اجرای مصوبه 1701 تاکید می کنیم و معتقدیم این مصوبه تنها برای امنیت لبنان ضروری نیست بلکه برای امنیت رژیم صهیونیستی نیز ضروری است.

بوحبیب تصریح کرد که بدون اجرای راه حل دو کشوری، صلحی در منطقه نخواهد بود، به جای نظامی کردن درگیری، باید به راه حلی دیپلماتیک برای بحران دست یافت.

وی تاکید کرد که وضعیت در لبنان، نسبت به اوضاع بدتری در خاورمیانه هشدار می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی لبنان خواستار آتش بس در جبهه‌ها شد و گفت که رژیم صهیونیستی اراضی زراعی را با فسفور سفید می‌سوزاند تا نتوان سال‌ها در آن زراعت کرد.

 

الخلیج اونلاین:

 حمایت  100 میلیون دلاری قطر برای پاسخ به بحران انسانی در غزه

 این مبلغ بخش‌های مختلف پاسخ‌های بشردوستانه از جمله حمایت از آنروا را پوشش می‌دهد که نقش اساسی در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه دارد.

دولت قطر از اعطای 100 میلیون دلار برای رفع نیازهای بشردوستانه غزه از جمله حمایت از آنروا خبر داد.

این در جریان سخنرانی لولوه الخاطر، وزیر دولت قطر در امور همکاری های بین المللی، در جلسه ای در مورد حمایت از آنروا در حاشیه فعالیت های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بیان شد.

وی تایید کرد که این مبلغ حوزه های مختلف واکنش بشردوستانه، از جمله حمایت از آنروا، که نقش اساسی در ارسال کمک های بشردوستانه به غزه ایفا می کند، را پوشش می دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها