|

کار ارزان محکومان بلاروسی برای سیاستمدار آلمانی

روزی ۴ یورو در مزرعه پیاز

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

روزی ۴ یورو در مزرعه پیاز
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

دور دنیا در یک دقیقه

از بلاروس و مزرعه پیاز یک نماینده آلمان شروع می‌کنیم. سپس به دانشگاهی در بلژیک می‌رویم که از دست پاپ شاکی هستند. در آخر هم به فعالیت‌های فضایی اروپا سر می‌زنیم.

 

زندانی بلاروسی سر زمین سیاستمدار آلمانی

تعدادی از زندانیان سیاسی بلاروس مدعی اند در مزرعه یک سیاستمدار آلمانی بیگاری کرده اند! آنها می‌گویند صاحب این مزرعه یورگ دورنائو نماینده حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان است.

دورنائو در غرب بلاروس صاحب یک مزرعه پیاز است. او برخی محکومان سیاسی بلاروسی را با روزی ۴ پوند در این زمین به کار گرفته است. 

این نماینده مجلس در آلمان درآمد خارج از پارلمان خود را پنهان کرده و برای پنهان‌کاری درباره این زمین حدود ۲۱ هزار یورو جریمه شده است.

 

تاسف دانشگاه بلژیکی از نگاه پاپ به زنان

سخنرانی پاپ در دانشگاه لوون بلژیک باعث دلخوری و تاسف مجموعه دانشگاه شده است. این دانشگاه که از قضا کاتولیک است در بیانیه‌‌ای به پاپ انتقاد کرده است.

پاپ ۸۷ ساله برای شرکت در جشن ۶۰۰ سالگی این دانشگاه به بلژیک رفته بود و در جواب سوال دانشجویان درباره نقش زن در آموزه‌های کاتولیک گفته بود زن در خلقت یک دختر، خواهر و مادر است.

این جواب پاپ که جایگاه زن را به نقشی جبری در جامعه تقلیل می‌دهد، باعث دلخوری دانشجویان و مجموعه دانشگاه لووان شد و آنها را وادار کرد تا در بیانیه‌ای ابراز تاسف کنند.

 

نقاشی ون‌گوگ، سوپ گوجه و محکومیت متعرضان

حمایت هنرمندان از دو عضو کمپین توقف نفت به جایی نرسید و قاضی به وعده‌اش عمل کرد؛ محکومیت زندان برای دو نفری که به تابلوی نقاشی ون‌گوگ تعرض کرده بودند.

فیبی پلامر ۲۳ ساله و آنا هلند ۲۲ ساله در سال ۲۰۲۲ از اعضای کمپین محیط زیستی توقف نفت روی تابلوی نقاشی گل آفتاب‌گردان ون‌گوگ در گالری ملی لندن سوپ گوجه پاشیدند.

پلامر به دو سال حبس و پرداخت ۱۰ هزار پوند جریمه و هلند به ۲۰ ماه زندان محکوم شده است. آنها به اصل نقاشی صدمه نزده اند، اما قاب تابلو آسیب دیده است.  

 

اروپا و تلاش برای خورشیدگرفتگی عمدی!

دانشمندان و محققان علوم فضایی اروپا برای راه‌اندازی سیستمی که در نتیجه آن خورشید گرفتگی کامل و عمدی ایجاد شود، آماده می‌شوند. کسوف نقش مهمی در اختلالات خطوط برق و ماهواره و … دارد.

برای تحقق این خواسته، ماهواره دوقلوی طراحی شده در مدار زمین قرار می‌‌گیرند و فعالیت خود را شروع می‌کنند. این ربات ماهواره پروبا ۳ نام دارد.

یکی از این ماهواره‌ها آگاهانه و مطابق دستور مقابل خورشید قرار می‌گیرد تا کسوف کامل شکل بگیرد و در نتیجه آن انقلابی در مطالعات امواج گرانشی، سیاه‌چاله‌ها و … ایجاد شود.

 

بیماران سکته مغزی و درمان نجات‌دهنده

مطالعات در بریتانیا نشان می‌دهد تعداد کمی از بیماران سکته مغزی در این کشور به درمان نجات‌دهنده دسترسی دارند؛ اغلب توانایی‌های حرکتی خود را از دست می‌دهند و یا می‌میرند.

درمان نجات‌دهنده در سکته مغزی مکانیکال ترومبکتومی نام دارد. این درمان به افرادی که سکته مغزی کرده اند کمک می‌کند اختلالات حرکتی خود را بهبود بخشند و به زندگی روزمره بازگردند.

مطالعات نشان می‌دهد کمتر از ۱۰ درصد افرادی که سکته مغزی کرده اند به این امکانات دسترسی دارند. دسترسی افراد به این امکانات وابسته به مکان زیست آنهاست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها