|

دور دنیا در یک دقیقه

کشف نقاشی پیکاسو در انباری خانه مرد دستفروش

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

کشف نقاشی پیکاسو در انباری خانه مرد دستفروش
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

سفر را از کالیفرنیا و برنامه جدید دانشگاه‌های این ایالت شروع می‌کنیم. سپس به ایتالیا می‌رویم و سراغ نقاشی اصل پیکاسو را از یک دستفروش می‌گیریم. در آخر هم به پرونده فاجعه هالووین دو سال پیش سئول می‌پردازیم.

 

 

کالیفرنیا؛ ممنوعیت پذیرش دانشجو بر اساس پول و رابطه 

سرانجام کالیفرنیا هم به جمع ایالت‌هایی پیوست که دانشجو را بر اساس دارایی و روابط خانوادگی پذیرش نمی‌کند. تنها نمره خوب و تلاش مستمر در ثبت‌نام دانشجویان در دانشگاه‌ها موثر خواهد بود.

پیش از کالیفرنیا چهار ایالت دیگر هم طرح ممنوعیت پذیرش دانشگاهی بر اساس پول و روابط خانوادگی دانشجو با روسای هیات امنا و خیرین و … را در دستور کار خود قرار داده بودند.

کالیفرنیا بعد از مریلند دومین ایالتی است که این طرح را برای کالج‌های خصوصی غیرانتفاعی هم در نظر خواهد گرفت. این طرح از سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهد شد.

 

نقاشی پیکاسو در انبار خانه دستفروش ایتالیایی

آقای لوئیجی لو روسو و همسرش دنبال راهی بودند از یک تابلوی نقاشی که توی انبار خانه‌شان پیدا کرده بودند، خلاص شوند. قاب ارزان تابلو هم دلیل دیگری برای بی‌توجهی به آن بوده است.

همسر روسو نقاشی را دوست ندارد. این تابلو پرتره‌ای از دورا مار عکاس فرانسوی و معشوقه پیکاسو است. پسر روسو پس از خواندن مطلبی درباره تاریخ هنر نسبت به تابلوی انباری مشکوک می‌شود.

آنها از کارشناسان برای بررسی تابلو درخواست کمک می‌کنند. صحت امضای پیکاسو در گوشه تابلو تایید می‌شود. این تابلو نقاشی اصل پیکاسو است و حدود ۶ میلیون یورو ارزش دارد.

 

اعتصاب کارگران در بندرهای آمریکا

کارگران بندر در سراسر ایالات متحده به اعتصاب تهدید کرده اند؛ از مین تا تگزاس. آنها حدود ۴۵ هزار نفر هستند. مذاکرات اتحادیه درباره افزایش دستمزد و قرارداد جدید شکست خورده است. 

قرارداد این کارگران در نیمه شب به پایان می‌رسد، اما آنها هنوز به توافق با کارفرما دست پیدا نکرده اند. این اعتصاب ۳۶ بندر را در شرق و سواحل خلیج مشغول به خود خواهد کرد.

اعتصاب از بندر فیلادلفیا آغاز شده است. به ویرجینیا رسیده و … آمریکا نخستین‌بار در سال ۱۹۷۷ اعتصاب کارگران بندر را تجربه کرده است.

 

هالووین ۲۰۲۲ سئول؛ سه افسر پلیس محکوم شدند

سرانجام دادگاه فاجعه مرگ‌بار جشن هالووین سال ۲۰۲۲ در سئول برگزار شد و دو افسر پلیس حکم زندان گرفتند و مامور سوم دو سال تعلیق شد. بازماندگان و افکار عمومی از این حکم راضی نیستند.

طرف دیگر ماجرا که مسئولان منطقه‌ای ایتاوون هستند، از اتهامات تبرئه شده اند و این موضوع اعتراض شهروندان را در پی داشته است. فاجعه هالووین در منطقه ایتاوون سئول رخ داد. 

در جشن هالووین سال ۲۰۲۲ پایتخت کره جنوبی ۱۵۹ نفر جان خود را در اثر خفگی و تراکم جمعیت و گیر افتادن در کوچه‌های باریک از دست دادند. اغلب قربانیان جوان بودند. سه افسر پلیس مقصر شناخته شدند.

 

چه کسی به بچه فوک آسیب رسانده است؟ 

این بچه فوک در ساحل ویکتوریا در استرالیا پیدا شده است. گزارش‌‌دهنده‌ها گفته بودند یک بچه فوک را در خشکی ساحل پیدا کرده اند.

وقتی ماموران برای سامان دادن به این بچه فوک وارد ساحل شدند متوجه جراحت او شدند. آنها همچنین وجود یک تکه چوب و رد پای یک سگ را هم کنار این بچه فوک گزارش کردند.

بررسی‌های بیشتر از آسیب شدید ستون فقرات این حیوان خبر می‌داد. کارشناسان با توجه به عمق آسیب و درد شدید به این نتیجه رسیدند بچه فوک را خلاص کنند. تحقیق درباره علت آسیب ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها