|

انگلیس: با همتایان ایرانی خود در حال مذاکره هستیم

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که انگلیس با همتایان ایرانی خود در حال مذاکره است و در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه، این کشور را به خویشتنداری دعوت می‌کند.

انگلیس: با همتایان ایرانی خود در حال مذاکره هستیم

به گزارش شبکه شرق، دیوید لامی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که انگلیس با همتایان ایرانی خود در حال مذاکره است و در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه، این کشور را به خویشتنداری دعوت می‌کند.

وی ادامه داد «هزینه جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه، بسیار زیاد خواهد بود».

وزیر خارجه انگلیس ضمن هشدار درباره وضعیت لبنان گفت «اوضاع در لبنان بسیار آشفته است و احتمال می‌رود به سرعت وخیم‌تر شود».

لامی از شهروندان انگلیس خواست هرچه سریع‌تر لبنان را ترک کنند و گفت «صحت و ایمنی شما اولویت ما است و تیم وزارت خارجه در لندن و بیروت شبانه‌روز تلاش می‌کند تا حمایت و پشتیبانی ارائه دهد و توصیه ما همان قبلی است: فوراً لبنان را ترک کنید. اوضاع لبنان می تواند بسیار خطرناک‌تر شود».

وی در ادامه خواستار آتش‌بس فوری بین حزب‌الله و اسرائیل شد و گفت «ما به یک راه‌حل دیپلماتیک برای مشکل لبنان نیاز داریم تا اسرائیلی‌ها و لبنانی‌ها بتوانند به خانه‌های خود بازگردند».

لامی تاکید کرد« ما به صحبت با اسرائیلی‌ها و دیگران درمنطقه ادامه می‌دهیم و ما نمی‌خواهیم اسرائیل به سال‌هایی بازگردد که خود را در لبنان در باتلاق گرفتار می‌دید. ما خواستار تشدید تنش نیستیم».

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها