|

دور دنیا در یک دقیقه

پرچم حزب‌الله و بازداشت یک شهروند استرالیایی

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

پرچم حزب‌الله و بازداشت یک شهروند استرالیایی
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از مکزیک شروع کنیم جایی که هواپیمای حامل رئیس‌جمهور برزیل در آن زمین‌گیر شد. سپس به سانفرانسیسکو سری بزنیم که در پاییز گرم‌ترین روز سال را تجربه می‌کند. در آخر هم خبری از بازگشت دی لوئیس به بازیگری بخوانیم.

 

نقص فنی هواپیمای رئیس‌جمهور برزیل در مکزیک

رئیس‌جمهور برزیل لولا داسیلوا که برای شرکت در مراسم سوگند خوردن خانم کلودیا شین‌بام نخستین رئیس‌جمهور زن مکزیک به این کشور سفر کرده بود، نتوانست بازگردد.

هواپیمای حامل لولا داسیلوا چند دقیقه‌ای پس از پرواز دچار نقص فنی و مجبور شد در مکزیک فرود آید. 

کارشناسان توضیحی درباره نقص فنی این هواپیما نداده اند. این هواپیما ایرباس A319 و با عمر ۲۰ ساله است. لولا در دوره نخست ریاست‌جمهوری خود این هواپیما را خریده است.

 

ثبت گرم‌ترین روز سال در پاییز سانفرانسیسکو!

نخستین روز ماه اکتبر برای ساکنان سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا گرم‌ترین روز سال ۲۰۲۴ شد. دماسنج‌ها عدد ۳۸ درجه سانتیگراد را نشان می‌دهند!

موج گرمایی شدیدی جنوب غرب آمریکا را در نوردیده است! هشدار قطع برق، آتش‌سوزی‌های گسترده در مناطق با پوشش گیاهی خشک و مرگ و میر انسانی صادر شده است.

این موج گرمایی باعث شده برخی مدارس در بی آرنا تعطیل شوند. مقامات شهری از افراد مسن و همچنین خیابان‌خواب‌ها خواسته در فضاهای سر باز رفت و آمد نکنند.

 

دعوای یونیسف و نائومی کمپبل بر سر سهم کودکان

خانم نائومی کمپبل فشن استار مشهور بریتانیایی است که در پروژه «فشن برای امداد» فعالیت می‌کند. او این روزها با یونیسف دچار چالش شده است.

فشن برای امداد در سال ۲۰۱۹ در لندن شوی برند و مد برگزار کرد که قرار بود پول آن در همکاری با یونیسف به یک خیریه سومی در بریتانیا برسد. یونیسف می‌گوید پولی ندیده است!

مسئولان یونیسف در بریتانیا نگران هستند پروژه فشن برای امداد و کمپبل از نام آنها استفاده کرده باشند. آنها می‌گویند ما از شوی فشن برای مد لندن خبر نداشته‌ایم!

 

سیدنی، پرچم حزب‌الله و احضار یک زن جوان

پلیس نیو ساوت ولز استرالیا پس از برگزاری تجمع هواداران فلسطین و لبنان در سیدنی یک زن جوان ۱۹ ساله را احضار، بازداشت و به قید وثیقه آزاد کرد تا برگزاری دادگاه.

این زن جوان پرچم حزب‌الله را در دست داشته است. پلیس به اتهام تشویق به تروریسم و استفاده از نمادهای ممنوع این شهروند را احضار کرده است.

استرالیا نام حزب‌الله لبنان را از سال ۲۰۲۱ در فهرست گروه‌‌های تروریستی قرار داده و پرچم آن را ممنوع اعلام کرده است.

 

بازنشستگی؟ بازگشت دی لوئیس به بازیگری

سرانجام دنیل دی‌ لوئیس بازیگر مشهور و برنده سه جایزه اسکار به بازیگری بازگشت. او هفت سال کار نکرد و به قولی بازنشستگی پیشه کرد.

او با بازی در فیلمی به نام شقایق که پسرش کارگردانی خواهد کرد به پرده سینما باز می‌گردد. دی لوئیس آخرین بار در فیلمی از پل توماس اندرسون در سال ۲۰۱۷ بازی کرده بود.

این بازیگر بریتانیایی علاوه بر بازی، در نوشتن فیلم شقایق با پسرش همکاری کرده است. او درباره علت کناره‌گیری از بازیگری و بازگشت دوباره به آن حرفی نزده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها