|

پیام تبریک رفقا برای تولد پوتین

خداوند تزار را حفظ کند!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

خداوند تزار را حفظ کند!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

دور دنیا در یک دقیقه

از رواندا و ویروس ماربورگ شروع می‌کنیم. در لندن به آگهی دردسرساز کارخانه هینز می‌پردازیم. در روسیه هم پیام‌های تبریک رفقای پوتین را برای تولد او می‌‌خوانیم.

 

رواندا؛ خفاش‌ها و واکسیناسیون علیه ماربورگ

با مرگ ۱۲ نفر از اهالی رواندا، این کشور واکسیناسیون جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است؛ علیه همه‌گیری ویروس ماربورگ. باز هم پای خفاش‌ها در میان است.

ویروس ماربورگ علائمی شبه‌ ابولا به فرد مبتلا تحمیل می‌کند. این بیماری با تب بالا و خونریزی‌ دهنده، سردردهای شدید، ضعف، عفونت، اسهال و استفراغ همراه است. نرخ مرگ ماربورگ ۸۸ درصد است.

بروز ماربورگ در رواندا در آخرین روزهای سپتامبر، با ابتلای ۴۶ نفر و مرگ ۱۲ نفر آغاز شد. فضولات خفاش‌ها در انتقال این ویروس به انسان‌ها نقش دارند. ماربورگ از ترشحات و مایعات بدن انسان مبتلا به دیگری منتقل می‌شود.

 

بریتانیا؛ دستگیری جوانی که به اشتباه سوار هواپیما شد

افسران فرودگاهی منچستر مردی ۲۰ ساله را در پرواز ایزی جت به سمت میلان ایتالیا بازداشت کرده اند. او هیچ مدرک هویتی درست و قابل استنادی همراه نداشته است!

اتهام این مرد پنهان‌کاری عمدی با هدف پرواز به مقصد بدون مدارک و البته ایجاد مزاحمت برای دیگر مسافران قید شده است. حضور بدون مدرک او باعث چک امنیتی دیگر مسافران شده است.

این مرد در بازداشت پلیس منچستر است تا بازجویی‌ها و تحقیقات روشن شود. پلیس می‌گوید ظن فعالیت تروریستی وجود ندارد، اما انگیزه این فرد هم مشخص نیست.

 

روسیه؛ رفقا و تولد ۷۲ سالگی پوتین!

امروز دوشنبه پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ۷۲ ساله می‌شود و این باعث شده رفقایش در کانال‌‌های شخصی خود در تلگرام پیام‌هایی برایش بنویسند و در معرض دید عموم قرار دهند.

از جمله این رفقا یکی الکساندر دوگین ایدئولوگ و سیاستمدار افراطی ملی‌گرا و متحد پوتین است که نیمه شب پیام تبریک تولد او را در کانالش منتشر کرده است: « خدایا تزار را حفظ کن!»

پیام دیگر از سوی رمضان قدیروف چچنی است که نیروهایش کنار روسها در اوکراین می‌جنگند تا این کشور را به روسیه پیوند بزنند!

 

سس ماکارونی هینز و یک تبلیغ دردسرساز

کارخانه مشهور صنایع غذایی هینز آمریکا در لندن و با تبلیغ جدید خود به دردسر افتاده است. در این تبلیغ یک زوج سفید و سیاه همراه والدین داماد و مادر عروس دور میز نشسته اند. عروس پاستا می‌خورد.

عروس سیاه‌پوست است و در این بیلبورد خبری از پدرش نیست. کاربران فضای مجازی هینز را به تکرار کلیشه‌ها درباره این که پدر دختران و خانواده‌های سیاه پوست مشخص نیستند، متهم کرده اند.

هینز عذرخواهی کرده و گفته «به هیچ‌وجه چنین ایده‌ای در پس ذهن تهیه‌کنندگان آن تبلیغ وجود نداشته است، اما قبول داریم ناخواسته به کلیشه منفی دامن زده ایم. ما از مخاطبان یاد می‌گیریم».

 

حمله دو نوجوان به فرماندار سابق نیویورک 

پلیس نیویورک دو نوجوان ۱۲ و ۱۳ ساله را بازداشت کرده است. آنها دیوید پاترسون و پسرخوانده‌‌اش را مجروح کرده اند. پاترسون فرماندار سابق نیویورک ۷۰ ساله و نابینا و پسرخواند‌ه‌اش ۲۰ ساله است. 

بدن پاترسون و صورت هر دو در این اتفاق زخمی شده است. پاترسون سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ فرماندار نیویورک بود. او از سیاستمداران دموکرات آمریکا به شمار می‌آید.

علت این اتفاق مشخص نیست. اما در ماجرای کتک‌کاری تنها دو نوجوان فعال نبوده و سه نفر دیگر هم نقش داشته اند. پلیس از مردم خواسته هر چه دیده اند گزارش کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها