|

العالم فی 60 ثانیة

از روز ملی زن عراقی تا تولید هیدروژن سبز در عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، الشرق، الصباح، الفرات نیوز و النشره.

از روز ملی زن عراقی تا تولید هیدروژن سبز در عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

الفرات نیوز: 

ورود 452 آواره لبنانی به عراق از گذرگاه مرزی القائم

وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق خبر داد از گروه جدیدی از آوارگان لبنانی استقبال کرده است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد 452 آواره لبنانی از طریق گذرگاه مرزی القائم وارد عراق شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای این وزارتخانه تمامی تسهیلات لازم را به این افراد ارائه کرده‌اند.

اخیرا دولت عراق 3 میلیارد دینار برای خدمت به شهروندان لبنانی که وارد عراق می‌شوند، اختصاص داد.

همچنین هیئت دولت عراق با دستورات محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور برای حمایت بهداشتی از کشور لبنان و اقدام وزارت بهداشت برای خرید دارو و نیازهای پزشکی موافقت کرد.

 

الصباح: 

نام‌گذاری روز سوم مارس به عنوان روز ملی زن عراقی 

دولت عراق از تصویب پیشنهاد شورای عالی زنان مبنی بر تعیین روز (3 مارس) هر سال به عنوان روز ملی زنان عراقی  براى اولین بار خبر داد.

در نشست هیئت دولت عراق و در راستای پیگیری کمک‌ها به ملت فلسطین و لبنان، هیئت دولت، تخصیص 3 میلیارد دلار از ذخایر اضطراری را بنابر احکام قانون بودجه فدرال عراق تصویب کرد.

در این نشست، گروه شهروندان لبنانی به عنوان میهمانان عراق، به مأموریت‌های کمیته عالی امدادرسانی به آوارگان با هماهنگی با کمیته عالی جمع‌آوری کمک برای امدادرسانی به غزه و لبنان اضافه شدند.

 

عکاظ عربستان:  

عربستان به دنبال تولید 600 تن هیدروژن سبز است

منیر محمود الدسوقی، رئیس شهر علم و فناوری ملک عبدالعزیز (KACST)، تأیید کرد که علم و فناوری دو محرک اساسی در چشم انداز عربستان 2030 برای دستیابی به پایداری و رشد اقتصادی و مقابله با چالش‌های جهانی مانند تغییرات آب و هوایی، امنیت غذایی، بحران های بهداشتی و پیشرفت در هوش مصنوعی هستند.

او در جلسه افتتاحیه انجمن علم و فناوری در حال حاضر در شهر کیوتو ژاپن در حال برگزاری است، گفت: عربستان به دنبال تولید حداکثر 600 تن هیدروژن سبز تا سال 2026 با ایجاد بزرگترین کارخانه هیدروژن سبز در جهان است.

 

النشره: 

بیش از 12 هزار شهید و زخمی از آغاز تجاوزات اسرائیل به لبنان

وزارت بهداشت لبنان از شهید و زخمی شدن بیش از 12 هزار نفر در حملات اسرائیل به این کشور خبر داد.

وزارت بهداشت لبنان با اشاره به شهادت 36 نفر و زخمی شدن 150 نفر در حملات روز گذشته اسرائیل اعلام کرد از زمان آغاز تجاوز اسرائیل به لبنان تاکنون 2119 شهید و 10 هزار و 19 نفر زخمی شده‌اند.

مرکز عملیات فوریت های پزشکی وزارت بهداشت لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات روز گذشته دشمن اسرائیلی به شهرها و روستاهای جنوب لبنان از جمله نبطیه، بقاع، بعلبک-هرمل و جبل لبنان در مجموع به شهادت 36 نفر و زخمی شدن 150 نفر دیگر منجر شد .

 

الامارات الیوم: 

استخدام 600 خلبان اماراتی تا سال 2030

دکتر نادیا بستکی، مدیر عامل منابع انسانی و امور شرکتی هواپیمایی الاتحاد، اعلام کرد که این شرکت هواپیمایی قصد دارد تا سال 2030، 600 خلبان اماراتی را در چارچوب برنامه (خلبانان کارآموز) خود که در شکل جدید خود راه اندازی شده است، استخدام کند. 

بستکی در بیانیه‌ای در حاشیه نشست رسانه‌ای در دفتر مرکزی الاتحاد ایرویز در ابوظبی، گفت: برنامه خلبانان کارآموز از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در راستای برنامه‌های اتحاد ایرویز برای رشد و دو برابر کردن اندازه شبکه آن است. 

او توضیح داد که 400 فارغ التحصیل در حال حاضر کار خود را در زمینه هوانوردی آغاز کرده اند. 48 نفر به درجه کاپیتان ارتقا یافتند، 237 نفر اکنون به عنوان کمک خلبان اول و 25 نفر به عنوان خلبان دوم پرواز می کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها