|

دور دنیا در یک دقیقه

شورای حقوق بشر سازمان ملل و دومین شکست عربستان

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. در ایالت واشنگتن گزارشی از هجوم راکون‌ها به خانه یک شهروند می‌خوانیم. سپس به واکنش ماکرون به سری جدید سریال امیلی در پاریس می‌پردازیم و در آخر هم با پناهجویان در مرزهای کرواسی همراه می‌شویم.

شورای حقوق بشر سازمان ملل و دومین شکست عربستان

 خبرنگار: سحر طلوعی

جایی برای سعودی‌ها نیست!

دوستی دردسرساز با راکون‌ها


حدود صد راکون خانه یک زن آمریکایی را در ایالت واشنگتن محاصره کرده اند! آنها در این خانه از دست زن غذا می‌گیرند و با او دوست هستند.این زن حدود ۳۵ سال است که به راکون‌های وحشی منطقه غذا می‌دهد. کاری که هرگز به نظر نمی‌رسید خطرناک و دردسرساز باشد، اما ناگهان راکون‌ها خانه را محاصره کردند …راکون‌ها حدود شش هفته در اطراف خانه این زن پرسه زده و بر تعدادشان افزوده شده است. صاحب‌خانه پلیس را برای پراکنده‌ کردن راکون‌ها خبردار کرده است.


نَه شورای حقوق بشر سازمان ملل به عربستان


عربستان سعودی در تلاش جدید خود برای به دست آوردن یک کرسی در شورای حقوق بشر سازمان ملل شکست خورد.این دومین تلاش ناکام عربستانی‌ها در تحقق خواسته‌شان بود. آنها چهار سال پیش هم برای گرفتن کرسی شورای حقوق بشر سازمان ملل اقدام کرده بودند که نشد.عربستان سعودی میلیاردها دلار برای تغییر وجهه خود هزینه کرده است تا جهان او را با محدودیت‌های مذهبی و سنتی به جا نیاورد.

تعویق سه‌باره طرح اثر انگشت در اتحادیه اروپا


طرح دریافت اثر انگشت از شهروندان غیر از اتحادیه اروپا برای ورود به حوزه شینگن برای بار سوم به تعویق افتاد. این بار نگرانی فرانسه، هلند و آلمان باعث تاخیر در اجرا شد.قرار بود این طرح برای اولین بار از تابستان سال گذشته اجرایی شود که فرانسه مانع شد. آنها مسابقات المپیک را بهانه کردند و گفتند شاید تاثیر بدی روی سفرها بگذارد.اکتبر امسال نوبت دومی بود که قرار شد مسافران برای ورود به حوزه شنگن اثر انگشت بدهند، اما بهانه بازگشایی مدارس و بازگشت دانش‌آموزان مانع از اجرا شد.  

امانوئل مکرون: امیلی باید به پاریس بازگردد!


رئیس‌جمهور فرانسه جدی‌تر از آن که تصورش را بکنیم به سریال «امیلی در پاریس» علاقمند است و آن را دنبال می‌کند. مکرون نگران است امیلی به پاریس بازنگردد!امانوئل مکرون در واکنش به سری جدید سریال نتفلیکسی امیلی در پاریس که به «امیلی در رم» تغییر نام داده، گفته تلاش می‌کنم او را به پاریس بازگردانم.امیلی نقش اول این سریال با بازی لیلی کالینز برای کار راهی پایتخت ایتالیا شده است. او یک مهاجر آمریکایی است که در پاریس سکونت دارد. همسر مکرون نقش کوتاهی در این سریال داشته است.

وحشی‌گری پلیس کرواسی در تقابل با پناهجویان


این روزها پناهجویان نوعی دیگر از خشونت را در مرزهای اروپایی خاصه در کرواسی تجربه می‌کنند؛ سوزاندن مدارک مرتبط با درخواست پناهندگی!پلیس کرواسی وسایل پناهجویان را می‌سوزاند؛ از گوشی‌ تا پاسپورت‌ها، از اسناد و مدارک لازم برای اثبات موارد پناهندگی تا لباس و هرچه همراه آنها است.در مواردی که گروه‌های حقوق بشری گزارش کرده اند مواردی از تجاوز جنسی و برخوردهای فیزیکی ماموران مرزی و پلیس کرواسی هم ثبت شده است.

 

 
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها