|

العالم فی 60 ثانیة

از پل زمینی عربستان و چین تادرخواست آتش بس فوری در لبنان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، الشبیبه، المیادین، عکاظ عربستان و العربی الجدید.

از پل زمینی عربستان و چین  تادرخواست آتش بس فوری در لبنان
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم: 

ابتکارات آموزشی برای پرورش نسل های اماراتی با سطح دانش بالای بخش کشاورزی

امارات متحده عربی تلاش های بی وقفه ای برای ایجاد یک بخش کشاورزی پایدار انجام داده است که به تقویت امنیت غذایی کمک می کند، با اتخاذ الگوهای کشاورزی پایدار و هوشمند با آب و هوا که بر سرمایه گذاری بهینه زمین کشاورزی، کیفیت محصول محلی و افزایش توانایی آن برای رقابت تمرکز دارد. و به طور کامل مبتنی بر فناوری ها و راه حل های نوآورانه و صلاحیت کادر ملی با ارائه مهارت ها، تجربه و بهترین شیوه ها در زمینه کشاورزی است.

مقامات ذیربط در امارات مشتاق هستند تا طرح‌های بسیاری را با هدف افزایش آگاهی و آموزش همه گروه‌ها و اقشار جامعه در مورد اهمیت کشاورزی و افزایش فضای سبز، از جمله طرح‌های آموزشی که هدف آن ارتقای ارتباط دانش‌آموزان و جوانان با کشاورزی است، راه‌اندازی کنند

 

العربی الجدید: 

کسری بودجه اسرائیل

وزارت دارایی اسرائیل اعلام کرد کسری بودجه این رژیم در ماه سپتامبر به 8.8 میلیارد شِکِل، معادل 2.34 میلیارد دلار افزایش یافته است که دلیل آن، هزینه‌های روز افزون برای تامین مالی جنگ در غزه و لبنان است.

این کسری در 12 ماهه منتهی به ماه سپتامبر جاری، به 8.5 درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش یافت که علت اصلی آن هزینه جنگ‌هایی است که از اکتبر 2023 آغاز شده است و این هزینه تاکنون از مبلغ 103 میلیارد شِکِل معادل 27.35 میلیارد دلار فراتر رفته است در حالی که این کسری بودجه حداکثر 6.6 درصد برای سال 2024 پیش‌بینی شده بود.

این منبع افزود: بر خلاف تخمین‌ها و برآوردهای اولیه وزارت خزانه‌داری و بانک اسرائیل، اکنون مشخص است که امسال با کسری 6.6 درصدی مورد نظر دولت به پایان نخواهد رسید.

 

الشبیبه: 

آغاز به کار نمایشگاه و کنفرانس راه آهن جهانی، حمل و نقل و زیرساخت ۲۰۲۴

امارات وعمان قراردادهایی به ارزش ۵۷۷ میلیون ریال عمانی برای احداث و تکمیل پروژه شبکه راه آهن امضا کردند.

همزمان با آغاز به کار نمایشگاه و کنفرانس راه آهن جهانی، حمل و نقل و زیرساخت ۲۰۲۴ در ابوظبی، شرکت راه‌آهن «حفیت» امارات، قراردادی با طرف عمانی به ارزش ۵۷۷ میلیون ریال عمان به منظور احداث شبکه ریلی با مشارکت بانک‌های عمانی و اماراتی و چندین بانک منطقه‌ای و بین‌المللی به امضا رساند.

این منبع افزود: پروژه شبکه راه آهن مشترک عمان و امارات نشان از حلقه اصلی در زنجیره واحد حمل و نقل و خدمات لجستیک است که در سراسر کشورهای منطقه گسترش خواهد یافت و مزایای اجتماعی و انگیزه‌های اقتصادی رقابتی برای دو کشور ایجاد خواهد کرد.

 

البیان:

 درخواست میقاتی برای برقراری آتش بس فوری در لبنان

نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان تاکید کرد لبنانی‌ها در دفاع از حقوق و سرزمین خود کوتاه نخواهند آمد و بارها در مجامع بین المللی پایبندی خود را به اجرای قطعنامه 1701 تاکید کرده‌اند.

نجیب میقاتی اعلام کرد: درخواستی را برای صدور قطعنامه آتش بس در لبنان به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده‌ایم.

وی ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای یونیفل و جنایت توصیف کردن این اقدام، تصریح کرد: وزیر خارجه امریکا در تماس با ما ضمن ابراز همسبتگی با لبنان، از افزایش تلاش‌ها برای آتش بس خبر داد و بر ضرورت انتخاب هرچه سریع‌تر رئیس جمهور تاکید کرد.

 

عکاظ عربستان: 

پل زمینی عربستان و چین در سال 2025

عربستان  در حال آماده سازى کار روی پروژه پل زمینی عربستان به ارزش 7 میلیارد دلار را در اوایل سال آینده آغاز کند، زیرا مذاکرات در مورد هزینه نهایی و تامین مالی این پروژه به مراحل نهایی رسیده است.

وب‌سایت MED به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: تدارکات نهایی در حال تنظیم است و انتظار می‌رود این پروژه اوایل سال آینده آغاز شود.

پروژه پل زمینی عربستان یکی از بزرگترین پروژه های زیربنایی است که در این کشور برنامه ریزی شده است. 

در دسامبر 2023، MEED گزارش داد که تیم آمریکایی Hill International، Italfire ایتالیا و Sinner اسپانیا قراردادی برای ارائه خدمات مدیریت پروژه برای پروژه پل زمینی عربستان سعودی منعقد کرده است که برآورد می‌شود حدود 7 میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها