|

العالم فی 60 ثانیة

از درخواست انتقال انرژی با تمرکز بر نیازهای آسیا تا شروط اسرائیل برای پایان جنگ در لبنان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الفرات نیوز، روسیا الیوم، البیان، الشرق و الجزیره.

از درخواست انتقال انرژی با تمرکز بر نیازهای آسیا تا  شروط اسرائیل برای پایان جنگ در لبنان
خبرنگار: ذلفا معیل

الشرق: رئیس آرامکو خواستار برنامه به روز انتقال انرژی با تمرکز بر نیازهای آسیا شد

امین ناصر، رئیس و مدیر اجرایی آرامکو ، خواستار توسعه یک طرح انتقال انرژی به‌روز شد که به عنوان نسخه جدیدی از طرح فعلی که ناموفق بوده است، عمل می‌کند و این طرح جدید باید نیازهای همه کشورها، به ویژه کشورهای آسیایی و به طور کلی جنوب جهانی را در نظر بگیرد. 

الناصر در سخنرانی خود در هفته بین‌المللی انرژی در سنگاپور گفت: لازم است طرح جدیدی برای انتقال انرژی تدوین شود که نقش تعیین‌کننده‌ای را که قاره آسیا در صحنه جهانی ایفا می‌کند، ماهیت قاره آسیا در نظر بگیرد. 

هزینه های مورد نیاز جهانی برای انتقال انرژی بین 100 تا 200 تریلیون دلار در سال تخمین زده می شود.

 

الفرات نیوز: بازداشت 222 متکدی در نجف طی یک ماه

پلیس استان نجف اشرف، عملیات گسترده‌ای برای بازداشت متکدیان در شهر و نواحی اطراف آن انجام داد.

پلیس استان نجف اعلام کرد که در ماه سپتامبر 2024، 222 متکدی را بازداشت کرده است.

در بیانیه فرماندهی پلیس نجف آمده است که این عملیات با هدف جلوگیری از سوء استفاده زنان و کودکان آواره برای تکدی گری انجام شده است.

فرماندهی پلیس استان نجف اشرف اعلام کرد که این عملیات تا پایان این پدیده در استان ادامه خواهد داشت.

 

الجزیره: شروط  اسرائیل برای پایان جنگ در لبنان

اسرائیل سندی درباره شروط راه حل دیپلماتیک و پایان دادن به جنگ لبنان در اختیار امریکا قرار داده است که کارشناسان تحقق چنین شروطی را غیرعملی می‌دانند.

مقامات اسرائیل همزمان با سفر آموس هوکشتاین فرستاده رئیس جمهور امریکا به لبنان، از ارائه سندی جدید از جانب این رژیم به امریکا خبر دادند که در آن اصول راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ با حزب الله لبنان تشریح شده است.

مقامات امریکایی و اسرائیلی درباره مفاد این سند اعلام کردند: بر اساس این سند به آوارگان در دو سوی مرز‌ها اجازه بازگشت به خانه هایشان داده خواهد شد ضمن آنکه  ارتش اسرائیل باید اطمینان حاصل کند که حزب الله لبنان دگرباره مسلح نخواهد شد.

 

روسیا الیوم:  ورود بیش از 400 هزار آواره از لبنان به سوریه

 یک منبع در اداره مهاجرت و گذرنامه سوریه گفت که شمار افرادی که به دلیل عملیات نظامی اسرائیل در لبنان، به سوریه رفتند به حدود 400 هزار نفر رسیده است.

به گفته این منبع، از زمان آغاز حملات اسرائیل به لبنان در 22 سپتامبر تا 18 اکتبر، 395 هزار و 485 نفر از جمله 124 هزار و 450 آواره لبنانی و 271 هزار و 35 آواره سوری به سوریه رفتند.

از طرفی دیگر وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که بیش از 28 هزار شهروند خارجی طی 26 روز، بیش از 56 هزار خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت لبنان، در پی حملات اسرائیل 2464 نفر به شهادت رسدند.

 

البیان: پیش بینی رشد قوی برای اقتصاد امارات در سال های 2024 و 2025

مودیز، آژانس رتبه‌بندی اعتبار، اعلام کرد که رشد اقتصادی غیرنفتی در امارات طی سال‌های 2024 و 2025، بر اساس قیمت‌های حمایتی نفت که اعتماد تجاری را حفظ می‌کند، همچنین انگیزه‌های اقتصادی، اجتماعی و قانونی را حفظ خواهد کرد، قوی خواهد ماند. این آژانس بیان کرد که بانک‌های خلیج‌فارس اگر می‌خواهند در رشد اقتصادی مورد انتظار در منطقه مشارکت داشته باشند، نیاز به گسترش - گاهی اوقات از طریق ادغام و تملک - دارند، و خاطرنشان کرد که بانک‌های بزرگ خلیج‌فارس تمایل به گسترش در خارج از کشور دارند، به‌ویژه در بازارهایی که روابط تجاری یا فرهنگی قوی با منطقه دارند ، این بازارها شامل ترکیه و مصر است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها