|

‌آذر منصوری دبیر کل حزب اتحاد ملت شد

سنت‌شکنی به سبک اتحاد

آذر منصوری دبیرکل جدید حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت شد. پیش از او علی شکوری‌راد این سمت را برعهده داشت.

سنت‌شکنی به سبک اتحاد

به گزارش روزنامه شرق، آذر منصوری دبیرکل جدید حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت شد. پیش از او علی شکوری‌راد این سمت را برعهده داشت. منصوری در نطق خود در هفتمین کنگره سراسری این حزب گفت: امیدوارم این انتخاب هم بارقه‌های امید در حزب اتحاد و جامعه زنان ایران را به همراه داشته باشد و هم بتواند انگیزه‌ای برای فعالیت و پویایی بیشتر اعضای حزب در مرکز و سراسر کشور را به دنبال داشته باشد. برای برادر گرامی‌ام جناب آقای دکتر شکوری‌راد آرزوی سلامتی روز‌افزون دارم و خداوند را شاکرم که با توکل و امید و دعاهای خیر بی‌شمار دوستان و همراهان و زحمات کادر درمان توانستند مراحل سخت درمان بیماری را پشت سر بگذارند. می‌دانم که در ادامه فعالیت حزب نیز از هر تلاشی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های حزب دریغ نخواهند کرد.


ایران عزیز ما در موقعیت خطیر و پیچیده‌ای قرار دارد؛ نگران رشد فزاینده شکاف‌های اجتماعی، نگرانی از رشد یأس و بی‌افقی به‌ویژه در میان نخبگان و نسل جوان و تحصیل‌کرده که بیش‌از‌پیش بر نگرانی‌های آینده پیش‌روی آنها می‌افزاید و ناگفته پیداست که تداوم این روند چه مخاطرات و آسیب‌هایی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.


بارها گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم راهی نیست جز آنکه به‌موقع و به‌درستی دردهای مردم و‌ ریشه‌های مشکلات کشور را ببینیم و برای کاهش آلام مردم و حل آنها از همین مردم و توان بی‌انتهای آنها کمک بگیریم. راهی نیست جز تمکین عملی به حق مردم در تعیین سرنوشت خود و به میزان‌بودن رأی همه مردم و همه سلیقه‌ها و گرایش‌های مردم و نه‌فقط اقلیتی از آحاد این کشور. نظامی مقتدر است که همه ارکان آن مقتدر باشند.


شفافیت و گردش آزادانه اطلاعات و امکان تحقق آگاهی و‌ پرسشگری و‌ نظارت مردم و تمکین به ضرورت‌های گردش آزادانه اطلاعات، کلید‌واژه‌های اصلی مبارزه با رانت و فساد و بی‌عدالتی و ویژه‌خواری‌ها هستند. نمی‌شود شعار مبارزه با فساد داد و با اصرار بر طرح‌ها و قوانینی مانند فیلترینگ حداکثری و طرح صیانت از کاربران فضای مجازی (بخوانید محدود‌سازی) دسترسی شهروندان را به اطلاعات محدودتر و مسدود ساخت. برای اصلاح شیوه‌های حکمرانی نزدیک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها تن‌دادن به‌موقع به اصلاحات است و اساس اصلاحات باور به حق مردم و دموکراسی است. برای تحقق ایرانی آباد و آزاد و ایرانی برای همه ایرانیان، باید به لوازم توسعه دموکراتیک، متوازن، همه‌جانبه و پایدار پایبند بود. باور کنیم که قرار‌گرفتن در ریل این توسعه خیر ملک و ملت را به دنبال خواهد داشت. ما اصلاح‌طلبیم و با وجود همه محدودیت و نقدهایی که به وضع موجود داریم، خواهان اصلاح رویه‌های حکمرانی در کشور هستیم. رویکرد و رویه ما با اعمال هر نوع خشونتی فاصله دارد، ما به گفت‌وگو و تعامل سازنده و مؤثر با همه ارکان جامعه و حاکمیت باور داریم و ایران را سربلند و قدرتمند و برای همه ایرانیان می‌خواهیم. اصلاح‌طلبان برای تأثیر‌گذاری بر سیاست‌گذاری‌ها و شیوه حکمرانی راهی ندارند جز آنکه گفتمان خود را به زبان گویای مردم و گروه‌های اجتماعی تبدیل کنند. دوری از قدرت بهترین موقعیت را برای آنها فراهم ساخته است تا بر شکاف‌ها و گسست‌های بین خود و جامعه فائق آیند و نماینده مناسبی برای مطالبات به حاشیه رانده‌شده مردم ایران باشند. از نقد به خود و طرح آن در عرصه عمومی نهراسند و بیش‌از‌پیش برای کارآمدی گفتمان و تشکیلات جمعی خود تلاش کنند و حرف آخر اینکه ما فعالان حزبی و سیاسی با توجه به همه آنچه گفته شد، مهم‌ترین وظیفه‌مان را در شرایط کنونی ایران این می‌دانیم که کانون توجه و همّ و غم‌مان تقویت فعالیت‌های تشکیلاتی و حزبی باشد تا احزاب در ایران جایگاه و موقعیت بهتری پیدا کنند. هم باید احزاب کارآمدی بهتری به لحاظ کمّی و کیفی داشته باشند و هم در مجموعه خانواده اصلاح‌طلبان باید به این مسئله توجه و اهتمام بیشتری صورت گیرد. باید انسجام اصلاح‌طلبان را غنیمت شماریم و برای ارتقای کمّی و‌ کیفی و کار‌آمدی بیشتر نهاد جمعی اصلاح‌طلبان تلاش کنیم و از نقش مؤثر و محوری جناب آقای خاتمی در جریان اصلاحات غافل نشویم. در حزب اتحاد در فعالیت‌های پیش‌رو، با رویکردی همدلانه بر مبنای خط‌مشی و استراتژی مصوب حزب حرکت می‌کنیم و با تعامل و گفت‌وگوهای بیشتر در همه ارکان حزب به‌ویژه همفکری‌های بیشتر با اعضا و فعالان حزب در همه استان‌های کشور تلاش خواهیم کرد که ارکان و نهادهای حزبی، پایگاه اجتماعی خود را بیش‌از‌پیش تقویت کنند. ما همچنان به گفت‌وگوهای فعال و مؤثر در درون حزب، در جبهه اصلاحات، در جامعه و در حاکمیت پایبندیم و تقویت جامعه مدنی و سیاست‌ورزی حزبی را بر‌اساس‌این رسالت تاریخی خود می‌دانیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها