|

رونمایی ابوظبی از طراحی یک رزم ناو بومی

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ، روسیا الیوم، العربی الجدید، خبرگزاری رسمی عراق، الخلیج الجدید.

رونمایی ابوظبی از طراحی یک رزم ناو بومی

به گزارش شبکه شرق، در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین، روسیا الیوم،العربی الجدید، خبرگزاری رسمی عراق، الخلیج الجدید.

در این میان الخلیج الجدید،در گزارشی به رونمایی ابوظبی از طراحی یک رزم ناو بومی  پرداخته است.

 

الخلیج الجدید

رونمایی ابوظبی از طراحی یک رزم ناو بومی

شرکت کشتی سازی ابوظبی از طراحی یک رزم ناو سریع به طول 92 متر خبر داد.

این شرکت طراحی این رزم ناو را در نمایشگاهی بین المللی در مالزی به نمایش گذاشت.

دیوید ماسی، مدیرعامل شرکت کشتی سازی ابوظبی گفت که نمایش این رزم ناو در نمایشگاهی در مالزی برای ما مهم است زیرا مجددا بر پایبندی خود به بازارهای جنوب شرق آسیا و متنوع سازی محصولات خود برای تعامل با چالش های نیروی دریایی و گارد سواحل در سراسر جهان و پاسخ به نیازهای آنها تاکید می کنیم.

این رزم ناو پویا و چند کاربردی برای اجرای طیف وسیعی از ماموریت های ساحلی طراحی شده و باند فرود بالگرد و توانایی راهبری عملیات پهپادی را دارد.

رزم ناو طراحی شده توسط ابوظبی با موتور دیزل و سرعت حداکثر 28 گره و مسافت حداکثر 4 هزار و ۵۰۰ مایل حرکت می کند.

این رزم ناو همچنین مجهز به دو شناور با سیستم های رزمی و جنگ الکترونک و مجموعه گسترده از اقدامات پدافندی است.

 

خبرگزاری رسمی عراق

تاکید وزیر دارایی عراق بر ارتقای سطح روابط با عربستان

طیف سامی، وزیر دارایی عراق با خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف درباره پرونده های مشترک در زمینه های اقتصادی، مالی و سرمایه گذاری و حرکت به سوی گسترش شراکت با عربستان در زمینه های مختلف رایزنی کردند.

السامی و الفالح به بررسی تحکیم روابط دوجانبه بین دو کشور از طریق توسعه همکاری متقابل در زمینه مالی و اقتصادی علاوه بر احیای یادداشت های تفاهم امضا شده به ویژه در بخش بانکی و فرصت های سرمایه گذاری بسیار در عراق و تسهیل نیازهای ورود سرمایه گذاران عربستان به عراق پرداختند.

وزیر دارایی عراق بر اولویت ارتقای سطح روابط با عربستان و افزایش سطح روابط استراتژیک و سرمایه گذاری به سطوح بالاتر و تقویت و حمایت از آن در زمینه های مختلف تاکید کرد.

براساس بیانیه وزارت دارایی عراق، در حاشیه نشست شورای هماهنگی عراق و عربستان، نشست مشترک بازرگانان دو کشور و مجمع اقتصادی عراق و عربستان برگزار می شود.

هیئت شورای هماهنگی عراق و عربستان روز گذشته به ریاست وزیر برنامه ریزی عراق، برای برگزاری نشست این شورا به جده عربستان رفت.

 

روسیا الیوم 

سفر دادستان کل روسیه به مصر

برای اولین بار در تاریخ همکاری مصر و روسیه، ایگور کراسنوف، دادستان کل روسیه وارد قاهره شد و مورد استقبال حماده الصاوی، همتای مصری خود قرار گرفت.

هیئت روسی به ریاست کراسنوف با دعوتی از سوی دادستان کل مصر، روز چهارشنبه به این کشور سفر کرد و قرار است مذاکراتی میان دو طرف صورت گیرد.

تعامل میان دستگاه های نظارتی روسیه و مصر در حال توسعه است؛ به ویژه که در ژوئن 2022 نشست دادستان های کل روسیه و مصر در سن پترزبورگ برگزار شد.

در این دیدار، برنامه همکاری میان دادستانی کل روسیه و دفتر دادستانی کل مصر برای دوره 2022-2024 به امضا رسید.

همچنین میزگردهایی در مسکو و قاهره در خصوص مبارزه با جرایم سایبری، استفاده غیرقانونی از ارز مجازی و حمایت از حقوق تجار، به عنوان بخشی از اجرای برنامه فوق الذکر برگزار شد.

قرار است یک هیئت مصری برای گفت و گو در مورد مسائل مبارزه با تروریسم و   افراط گرایی به مسکو سفر کند.

 

العربی الجدید

زمزمه شراکت قطر و عربستان در حوزه هوانوردی

پس از اعلام پیشنهاد هواپیمایی قطر مبنی بر کمک های فنی متقابل با هواپیمایی عربستان، مشارکت دو کشور در عرصه هوانوردی قوت گرفته است.

این پیشنهاد قطر به تأثیر مشارکت احتمالی در بازار هوانوردی منطقه و آینده رقابت با هواپیمایی امارات پرداخته است؛ به ویژه که اعلام این پیشنهاد توسط اکبر باکر، مدیر عامل هواپیمایی قطر، در کنفرانسی مطبوعاتی در نمایشگاه بازار سفر عربی در دبی انجام شد.

از دیگر موضوعاتی که بر اهمیت مشارکت قطر و عربستان در حوزه هوانوردی می افزاید، این است که این مشارکت، اولین شرکت هواپیمایی منطقه که هواپیمایی قطر است را در کنار هواپیمایی عربستان، که به تازگی برای رقابت در منطقه و جهان در حوزه پروازهای غیرنظامی تاسیس شده قرار می دهد.

این مشارکت همچنین می تواند از طریق افزایش جابجایی مسافران و حمل و نقل میان قطر و عربستان و نیز گشودن افق های جدید برای همکاری عمیق تر در سایر زمینه ها از جمله گردشگری، بازرگانی و فرهنگ، بازده اقتصادی برای دو کشور و شرکت های هواپیمایی دیگر کشورهای شورای همکاری داشته باشد.

این در حالی است که برخی ناظران خاطرنشان کردند که در پی این مشارکت، ممکن است هواپیمایی امارات در رقابت با قطر و عربستان که از بازار گسترده و روبه رشد عربستان استفاده می کنند، با چالش هایی مواجه شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها