|

علم الهدی: نباید بگذاریم عده‌ای مثل گذشته پیدا بشوند و بگویند مقابله با «بی‌حجابی» نباید صورت بگیرد تا حرمت زن و دختر محترم این کشور پایمال شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اعلام کرد: کشف حجاب باعث می شود زن «بی‌حجاب» اسیر شهوترانی‌های جوانان شود. جوانان مگر چقدر می توانند در برابر این فوران و غلیان شهوات مقاومت کنند؟ اگر بنا شد زنان و دختران با احترام ذاتی خود بازیچه شهوترانی یک مشت عیاش شوند، هم حرمت آن‌ها پایمال می‌شود و هم جامعه رو به زوال و فروپاشی می‌رود؛ اگر بنا شد، کشف حجاب بر جامعه حاکم شود، هر استعمار و استکباری توسط مردم پذیرفته می‌شود.

علم الهدی: نباید بگذاریم عده‌ای مثل گذشته پیدا بشوند و بگویند مقابله با «بی‌حجابی» نباید صورت بگیرد تا حرمت زن و دختر محترم این کشور پایمال شود

به گزارش شبکه شرق، احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، عصر پنجشنبه در اجتماع مدافعان حریم خانواده در مسجد گوهرشاد اظهار کرد: شما خواهران غیرتمند و برادران غیور مشهدی در حرکتی که امشب انجام دادید، اقدام و عمل شما فقط محدود به صیانت و دفاع از حجاب نبود بلکه پاسداشت و تکریم میراث شهدای مظلومی بود که ۸۹ سال قبل در همین صحن و مکان به خاطر دفاع از حجاب به خاک و خون کشیده شدند.

 

بخش هایی از اظهارات علم الهدی را در ادامه می خوانید:

 

  • وقتی حدود سه هزار نفر جمعیت در ایوان مقصوره، مسجد گوهرشاد و حتی صحن‌ها و رواق‌های مجاور جمع شدند، سحرگاه روز ۲۱ تیر، واقعه دردناک و جنایت تاریخی رضاخان ناپاک با میدان داری ارتش او آغاز شد و مسلسل‌های رضاخانی از پشت بام، ایوان ها و پنجره های مشرف به صحن به کار افتادند و حتی درهای خروجی شبستان را هم بستند تا آخرین فرد هم کشته شود.
  • کشف حجاب رضاخانی توطئه اصلی انگلیسی‌ها برای درهم شکستن مقاومت اسلامی ملت ایران بود،  این کارها همه توطئه انگلیسی‌ها بود و آنها این تجربه را از فرانسوی‌ها آموخته بودند.
  • آن زمان که استعمار فرانسه در الجزایر توسط قیام عمر مختار به چالش کشیده شده بود، اروپایی‌ها در باتلاقی گرفتار شده بود که اصلی‌ترین عامل بحران برایشان نیز همان عمل انقلابی زنان مسلمان و محجبه بود. به همین دلیل، فرانسوی‌ها از یک زمان مصمم شدند کشف حجاب اجباری را در الجزایر اجرایی کنند و اگرچه ابتدا با مقاومت مردم مواجه شد اما از یک زمان به بعد، مردم این توطئه را پذیرفتند و در نتیجه، تمام دستاوردهای مربوط به مقاومت اسلامی در الجزایر نابود شد.
  • مگر می‌شود با فساد، معضلات و آسیب‌های اجتماعی برخورد نکرد؟ کشف حجاب هم مثل همین ها یک آسیب اجتماعی است.
  • مرز میان اقدام فرهنگی و برخورد در حوزه بی‌حجابی باید دقیقاً مشخص باشد، نباید بگذاریم عده‌ای مثل گذشته پیدا بشوند و بگویند مقابله با بی حجابی نباید صورت بگیرد تا حرمت زن و دختر این کشور پایمال شود.
  • اگر زنی بخواهد با پوشش نامناسب بیرون از خانه بیاید، اینجاست که باید فراتر از کار فرهنگی، راهکار مقابله با بی حجابی را درپیش گرفت

 

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها