|
نویسنده: رضا فتوح

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان:

شهرداری اصفهان می‌تواند به مدیریت ناترازی تولید و مصرف برق کمک کند

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: شهرداری اصفهان با حرکت برای تحقق شهر خورشیدی، در سال‌های آینده می‌تواند به مدیریت ناترازی تولید و مصرف برق کمک کند.

شهرداری اصفهان می‌تواند به مدیریت ناترازی تولید و مصرف برق کمک کند

 مهرداد دادخواه، در سی‌وپنجمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت تحقق تولید ۱۰ درصد از برق مصرفی شهرداری اصفهان از طریق انرژی خورشیدی اظهار کرد: اقدامات شهرداری در تأمین برق مصرفی خود از انرژی خورشیدی، حرکتی در راستای توسعه پایدار است، اقدام مهمی که کمتر در کشور مورد توجه واقع شده است، اما شهرداری اصفهان گام مؤثری در این زمینه برداشته شده است.

وی افزود: اگر شهر توسعه داده شود، اما انرژی آن تأمین نشود، آن توسعه مفهومی ندارد، اما شهرداری اصفهان در کنار توسعه شهر به این مهم توجه کرده و اقدامات ارزشمندی در این حوزه همچون روشنایی پارک‌ها و معابر، آب نما و ساختمان‌ها در شهر انجام داده است که به‌عنوان الگو در سطح کشور مطرح است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه ۹۳ هزار مگاوات ظرفیت منصوبه و ۶۴ هزار مگاوات تولید عملی در کشور وجود دارد، گفت: ۱۰ تا ۱۵ هزار مگاوات ناترازی تولید و مصرف داریم که در سطح جهان در بخش تولید کنندگان رتبه سیزدهم و چهاردهم ظرفیت منصوبه را دارا هستیم و در منطقه آسیا نیز رتبه سوم را داریم.

دادخواه ادامه داد: سال گذشته پیک بار کشور در روز بیستم مرداد، ۷۳ هزار مگاوات بود، اما با افزایش دما و گنبد حرارتی پیش‌بینی می‌شود که امروز یکی از روزهای پرمصرف برق در کشور با ۷۹ هزار مگاوات مصرف باشد.

وی تصریح کرد: ۴۰۰۰ مگاوات تولید برق در اصفهان داریم که میزان مصرف ما در شهر اصفهان ۶۰۰۰ مگاوات است؛ در توزیع برق شهرستان اصفهان ۱۵ هزار کیلومتر شبکه وجود دارد که معادل ۱۵ برابر فاصله اصفهان تا مشهد است.

مدیرعامل شرکت برق شهرستان اصفهان گفت: شهرداری اصفهان خود در مسیر انرژی پاک قدم گذاشت و هم‌اکنون ۱۰ درصد مصرف خود را از این انرژی خورشیدی تولید می‌کند که بر اساس برنامه به ۲۰ درصد خواهد رساند.

دادخواه با بیان اینکه ۱۰ درصد درآمد انرژی خورشیدی متعلق به شهرداری است که ورود به این حوزه می‌تواند برای شهرداری درآمد پایدار ایجاد کند، افزود: مدیریت شهر ظرفیت‌هایی را برای توسعه انرژی خورشیدی در پروانه ساختمانی با ارائه تسهیلاتی پیش‌بینی کرده که از جمله این اقدامات حرکت در مسیر تحقق شهر خورشیدی است.

وی افزود: مدیریت شهر اصفهان در هر سطح تولید برق مصرفی خود از انرژی خورشیدی که قرار داشته باشد، برای وزارت نیرو حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: مصرف انرژی شهر اصفهان در زمستان ۱۰۰۰ مگاوات و در تابستان به ۱۶۰۰ مگاوات می‌رسد و محدودیت در ناترازی تولید و مصرف داریم، اما وزارت نیرو تلاش می‌کند تا محدودیت انرژی و این ناترازی به مشترکین خانگی منتقل نشود.

وی یادآور شد: شهرداری اصفهان با این اقدام خوبی که داشته است، سال‌های آینده می‌تواند به مدیریت ناترازی تولید و مصرف برق کمک کند.

دادخواه با با اشاره به پویش «با انرژی» گفت: برای همشهریان که مصرف خود را مدیریت کنند، جوایز ارزشمندی پیش‌بینی شده است، به‌طوری که ماه گذشته دو جایزه ارزشمند ۱۰۰ میلیون تومانی به شهروندان تقدیم شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها