|

چگونه در بروکر آلپاری ثبت ‌نام کنیم؟

چگونه در بروکر آلپاری ثبت ‌نام کنیم؟

 

بروکر آلپاری به‌عنوان یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین بروکرهای فارکس در سطح جهان است که در میان معامله‌گران ایرانی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد. بروکر آلپاری با ارائه پلتفرم‌های معاملاتی کاربرپسند و امکانات متنوع در حوزه خدمات بازارهای مالی به معامله‌گران کمک می‌کند تا بتوانند معاملات‌شان در بازار فارکس را به آسانی انجام دهند. درادامه به بررسی چگونگی ثبت نام در آلپاری پرداخته خواهد شد.

معرفی بروکر آلپاری

بروکر آلپاری را می‌توان جزو بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان دانست؛ بروکر آلپاری در سال 1998 تاسیس شد و به سرعت به یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین بروکرهای فارکس در جهان تبدیل شد. این بروکر در بیش از 200 کشور جهان فعال است و میلیون‌ها معامله‌گر در سراسر دنیا از خدمات آن استفاده می‌کنند.

آلپاری دارای مجوز از «سازمان خدمات بین‌المللی» موهلی است. لین بروکر با ارائه پلتفرم‌های معاملاتی قدرتمند، ابزارهای تحلیلی پیشرفته و همچنین شرایط معاملاتی رقابتی، به معامله‌گران کمک می‌کند تا به اهداف مالی خود دست پیدا کنند.

آلپاری در سال 2013 میلادی موفق شد، جایزه بهترین بروکر اروپا از جشنواره International Finance Magazine Awards را دریافت کند و همین جایزه توانست بر اعتبار این کارگزاری بیافزاید.

بروکر آلپاری دارای سایت و پشتیبانی فارسی می‌باشد و معامله‌گران ایرانی می‌توانند در این بروکر، برای خود حساب معاملاتی افتتاح کنند. هم‌چنین واریز و برداشت وجه در این بروکر به‌صورت ارز دیجیتال، ریالی و ... برای معامله‌گران، امکان پذیر می‌باشد.

حساب‌های معاملاتی آلپاری

بروکر آلپاری چندین نوع حساب معاملاتی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد تا بتوانند متناسب با سطح تجربه و نیازهای خود، یک حساب مناسب را انتخاب کنند. این حساب‌ها شامل حساب معاملاتی استاندارد، حساب معاملاتی ECN و حساب معاملاتی Pro.ECN می‌باشند. این حساب‌ها در پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 به معامله‌گران ارائه می‌شود هر یک از این حساب‌ها دارای ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فردی می‌باشند که معامله‌گران می‌توانند با توجه به نیازهای خود، حساب متناسب با استراتژی معاملاتی‌شان را انتخاب کنند.

1. حساب معاملاتی استاندارد

این حساب معاملاتی که مناسب برای سویینگ تریدرها می‌باشد و باحداقل 20 دلار واریزی در دسترس است. لوریجی که در این حساب ارائه می‌شود از 1:1 تا 1:1000 می‌باشد. معامله‌گران می‌توانند در این حساب، ارز یورو و یا دلار را به عنوان ارز پایه انتخاب کرده و از مارجین تأمینی 50 درصدی آلپاری استفاده کنند.

هم‌چنین اجرای سفارشات در این حساب به‌صورت فوری (instant execution) بوده و استاپ اوت تعیین شده برای حساب استاندارد نیز 20 درصد می‌باشد. حساب معاملاتی ECN: این حساب معاملاتی که قابلیت‌های فوق‌العاده برای معامله‌گران ماهر دارد تنها بر روی پلتفرم متاتریدر 4 و با حداقل واریز 300 دلار در دسترس تریدرها قرار دارد.

لوریجی که در این حساب ارائه می‌شود از 1:1 تا 1:3000 می‌باشد. معامله‌گران می‌توانند در این حساب، ارز یورو و یا دلار را به عنوان ارز پایه انتخاب کرده و از مارجین تأمینی 50 درصدی آلپاری استفاده کنند. هم‌چنین اجرای سفارشات در این حساب به‌صورت اجرای بازار (Market Execution) بوده و استاپ اوت تعیین شده برای این حساب 60 درصد می‌باشد.

2. حساب معاملاتی Pro.ECN

اسپردهای تعیین شده در این حساب بسیار پایین است. حداقل واریزی برای حساب Pro.ECN ، 500 دلار می‌باشد و لوریج ارائه شده در این حساب از 1:1 تا 1:3000 می‌باشد. معامله‌گران می‌توانند در این حساب، ارز یورو و یا دلار را به عنوان ارز پایه انتخاب کرده و از مارجین تأمینی 50 درصدی آلپاری استفاده کنند.

هم‌چنین اجرای سفارشات در این حساب به‌صورت اجرای بازار (Market Execution) بوده و استاپ اوت تعیین شده برای این حساب 60 درصد می‌باشد.

اسپرد و کمیسیون در بروکر آلپاری

یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب یک بروکر فارکس حائز اهمیت می‌باشد، شرایط معاملاتی آن بروکر است. بروکر آلپاری اسپرد‌های رقابتی را به معامله‌گران ارائه می‌دهد. به طور مثال، اسپرد جفت ارز EURUSD در حساب استاندارد آلپاری از 0.6 پیپ شروع می‌شود.

اسپرد همین نماد در حساب معاملاتی Pro.ECN حداقل 0.1 پیپ است همچنین، آلپاری کمیسیون‌های متفاوتی را برای هر کدام از حساب‌های معاملاتی خود دریافت می‌کند. حساب‌های استاندارد و ECN در این بروکر کمیسیونی نداشته اما در حساب Pro.ECN معامله‌گران لازم است به‌ازای هر 1 لات معامله، 25 دلار پرداخت کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در بروکر آلپاری

برای ثبت‌نام در بروکر آلپاری و درسترسی به حساب‌های معاملاتی این بروکر، معامله‌گران نیاز دارند تا طبق مراحل زیر این فرآیند را پیش ببرند.

ثبت‌نام در آلپاری

ارائه اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و ...

هویت شناسایی

برای افراد حقیقی: بارگذاری کپی از کارت ملی یا پاسپورت معتبر.

برای افراد حقوقی: مدارک ثبت شرکت و مدارک شناسایی مدیران/نمایندگان.

آدرس محل سکونت

برای افراد حقیقی: بارگذاری کپی قبض آب، برق یا گاز به عنوان تأیید آدرس.

برای افراد حقوقی: آدرس دفتر ثبت شده شرکت.

مدارک مالی

برای افراد حقیقی: گزارش بانکی مانده حساب به همراه تکمیل فرم اطلاعات مالی.

برای افراد حقوقی: آخرین ترازنامه و گزارش مالی شرکت.

تکمیل فرم‌های ثبت‌نام

تکمیل فرم درخواست حساب معامله.

تکمیل فرم اطلاعات شخصی.

تکمیل فرم تأیید قوانین و مقررات.

همچنین توجه داشته باشید این مدارک را لازم است به منظور احراز هویت و انطباق با قوانین ضد پولشویی ارائه دهید. این مدارک ممکن است بسته به کشور محل سکونت و نوع حساب متقاضی (فردی یا حقوقی) متفاوت باشد. بهتر است قبل از ثبت‌نام، هر شخص به‌صورت جداگانه با بروکر آلپاری تماس گرفته و یا با بررسی سایت این بروکر از آخرین نیازهای مدارکی آن‌ها مطلع شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها