|

آینده یادگیری زبان انگلیسی؛ انقلاب کلاس های آنلاین

در این محتوا قصد داریم شما را با یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین و مزایای این نوع آموزش آشنا کنیم.

آینده یادگیری زبان انگلیسی؛ انقلاب کلاس های آنلاین

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

 

زبان همواره به عنوان یکی از مهمترین مشخصه های انسان شناخته شده که کلید ایجاد ارتباط بین او و دیگر انسان ها می باشد. در میان زبان های مختلف، زبان انگلیسی یکی از زبان های محبوب می باشد. زبان انگلیسی زبان بین المللی بوده و همین امر موجب شده تا افراد زیادی به یادگیری این زبان ترغیب شوند. گذشته از آن، در تجارت جهانی، زبان انگلیسی حرف اول را می زند و بسیاری از کشورها، معاملات خود را به زبان انگلیسی انجام می دهند.

یادگیری زبان انگلیسی به تعامل بهتر افراد با انگلیسی زبانان کمک بسیاری می کند. به کمک زبان انگلیسی می توانید با شهروندان دیگر کشورها ارتباط برقرار کرده و دوستان زیادی پیدا کنید. بعلاوه بر این، با یادگیری زبان انگلیسی، می توانید سریال ها و فیلم های برتر جهان را به زبان اصلی تماشا کرده و از آثار فاخر جهانی لذت ببرید. همچنین، با یادگیری زبان انگلیسی می توانید به منابع و رفرنس های زبان اصلی دانشگاهی به صورت بی نهایت دسترسی داشته باشید و از علم جهانی نهایت بهره را ببرید.

 

مزایای کلاس های آنلاین زبان نسبت به کلاس های سنتی

در بین زبان های متنوعی که برای یادگیری وجود دارد، زبان انگلیسی پرطرفدارترین زبان بوده و علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است. در این میان، افرادی هستند که شرکت در کلاس های آنلاین زبان را به حضور در کلاس های سنتی ترجیح می دهند.یادگیری زبان به صورت آنلاین به زبان آموزان این امکان را می دهد که در زمان صرفه‌جویی کنند. شما به عنوان یک زبان آموز می توانید زمانی که صرف رفت و آمد به کلاس های حضوری می کنید را برای یادگیری صرف کنید. پس این روش کاملا مقرون به صرفه است.

بعلاوه، یادگیری زبان انگلیسی به کمک کلاس های آنلاین در هر مکان و زمانی برای شما در دسترس می باشد؛ در نتیجه مکان برگزاری کلاس، دیگر دغدغه به حساب نمی آید. همچنین، در این نوع یادگیری، زبان آموز با طیف وسیعی از منابع و اساتید روبرو می شود و می تواند بهترین گزینه را برای یادگیری انتخاب کند. علاوه بر این، تامین امنیت و سلامتی زبان آموز، یکی دیگر از مزایای یادگیری آنلاین است؛ همانطور که در پاندمی کرونا این نوع یادگیری توانست افراد را از حضور در کلاس ها و به خطر انداختن جانشان نجات دهد.

 

چالش های یادگیری زبان انگلیسی به صورت حضوری

یادگیری زبان انگلیسی به صورت حضوری، در کنار تمام مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز می باشد. اگرچه زبان آموزانی که در کلاس های حضوری شرکت می کنند، از نعمت تعامل رو در رو با یکدیگر بهره مند می شوند، اما این تعامل می تواند به قیمت از دست رفتن زمان برای رفت و آمد به کلاس ها تمام شود. برای شرکت در کلاس های حضوری، باید زمان زیادی را صرف رفت و آمد و ماندن در ترافیک کنید. بنابراین اگر از ترافیک بیزار هستید، شرکت در کلاس های آنلاین بهترین انتخاب است. علاوه بر این، برقراری نظم و ترتیب در کلاس های حضوری بسیار دشوار بوده و گاهی از کنترل مدرس خارج است.

از طرفی، در کلاس های سنتی بحث و تبادل نظر بین زبان آموزان بیشتر بوده و زبان آموزان می توانند از دانش همکلاسی های خود استفاده کنند؛ اما این بحث و اختلاف نظر ممکن است بیش از حد باشد و گاهی برخی زبان آموزان در حاشیه و سکوت بمانند. بعلاوه، ظهور بیماری های واگیردار مانند کرونا می تواند مانعی بر سر راه یادگیری حضوری باشد و زبان آموزان را برای شرکت در کلاس های زبان انگلیسی با مشکل مواجه کند. این درحالیست که کلاس های آنلاین فارغ از هر مشکلی همواره در حال برگزاری هستند.

 

پیشرفت های یادگیری زبان آنلاین در آینده

با گذشت زمان، پیشرفت تکنولوژی می تواند بیشترین تاثیر را بر یادگیری زبان به صورت آنلاین داشته باشد. یکی از این پیشرفت ها، هوش مصنوعی می باشد. طبق تحقیقاتِ انجام شده، در آینده ای نه چندان دور، حدود 47 درصد از ابزارهای آموزشی به هوش مصنوعی مجهز خواهند شد. هوش مصنوعی بهترین گزینه برای جایگزینی با معلمان می باشد؛ بنابراین به لطف این نوع فناوری، تدریس خصوصی برای زبان آموزان بسیار راحت‌تر خواهد بود. بعلاوه، هوش مصنوعی، برنامه های درسی را متناسب با هوش هر فرد در نظر گرفته و در نتیجه زبان آموز می تواند از این نوع آموزش بیشترین بهره را ببرد.

سیستم های مدیریت یادگیری یکی دیگر از پیشرفت هایی است که می توان در تمام سیستم های آموزشیِ آنلاین زبان انگلیسی از آن استفاده کرد. به کمک این نوع سیستم می توان کلیه‌ی فعالیت های زبان آموزان را بررسی نمود. علاوه بر این، از سیستم های مدیریت یادگیری در ارائه محتوا و سخنرانی های مختلف به وفور استفاده می شود. همچنین، والدین می توانند برای مشاهده نمرات، تاریخ امتحانات و پیشرفت درسی فرزندان خود از این نوع سیستم ها استفاده نمایند.

واقعیت افزوده دیگر پیشرفتی است که می تواند یادگیری زبان انگلیسی را متحول کند. این ویژگی به زبان آموزان کمک می کند تا یادگیری را به یک رویکرد تجربی تبدیل کنند و از آن لذت ببرند. درک مفاهیم انتزاعی، افزایش تجربه و تخصص زبان آموز و مشارکت وی در آموزش از جمله مزایای این نوع تکنولوژی می باشد.

انتخاب یادگیری آنلاین؛ درست یا غلط؟

زبان انگلیسی یکی از رایج ترین زبان ها در بین علاقه‌مندان به یادگیری زبان است. برخی یادگیری آنلاین را انتخاب کرده و در مقابل، برخی از حضور در کلاس های آموزشی و یادگیری به سبک سنتی لذت می برند. به هر حال، یادگیری زبان انگلیسی برای افراد با توجه به علایق و استعدادشان متفاوت می باشد. اگر حوصله صرف وقت برای رفت و آمد و گذراندن وقت در ترافیک را ندارید، یادگیری آنلاین بهترین گزینه است. در مقابل، اگر از تعامل با دیگر زبان آموزان لذت می برید، بهتر است برنامه روزانه خود را برای شرکت در کلاس های حضوری تنظیم کنید. تدریس خصوصی زبان انگلیسی نیز، برای افرادی که از حضور در کلاس درس لذت می برند و در عین حال از شلوغیِ کلاس های زبان واهمه دارند، پیشنهاد خوبی می باشد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها