|

داستان مادربزرگی که در ۸۷ سالگی به آرزوی تحصیلی خود دست یافت

هورتنس آنگلین چهار سال پیش را به خاطر می‌آورد که اوسی لیندو، دوست صمیمی‌اش، توانست از دانشگاه یورک در شهر تورنتو فارغ‌التحصیل شود. این کار دوست کوچک‌تر او، الهامی برای این خانم ۸۷ ساله شد و بالاخره پنجشنبه گذشته نوبت به او رسید.

 داستان مادربزرگی که در ۸۷ سالگی به آرزوی تحصیلی خود دست یافت

به گزارش شرق، در میان تشویق شدید و ایستاده حضار در سالن این دانشگاه، آنگلین این شانس را پیدا کرد که روی صحنه برود و لیسانس خود در رشته مطالعات مذاهب را دریافت کند. نکته جالب این است که نوه‌اش نیز در همین دانشگاه در حال تحصیل است.

آنگلین که یک کانادایی متولد جامائیکا است، در مورد این اتفاق می‌گوید: این لذت‌بخش‌ترین لحظه زندگی‌ام بود. این سفری بود که روزهایم و حتی برخی از شب‌هایم را پر کرد. سفری که بدون اغماض از آن لذت بردم.

آنگلین بیش از نیم قرن پیش از دبیرستانی در جامائیکا فارغ التحصیل شد. او قصد داشت تحصیلات خود را ادامه بدهد که شوهرش بیمار شد و او به ناچار تحصیل را کنار گذاشت. او که در مارکهام در شمال تورنتو زندگی می‌کند، می‌گوید که پس از مرگ همسرش در سال ۲۰۱۴، تصمیم مهم زندگی‌اش را گرفت. همه‌گیری کرونا نیز نتوانست مانع شود و او بخشی از دوران تحصیل در دانشگاه را به صورت آنلاین سپری کرد.

خودش می‌گوید تمام این کار‌ها نتیجه کاری بود که لیندو در ۷۹ سالگی انجام داد. لیندو نیز در مورد موفقیت آنگلین می‌گوید: دریافت مدرک فوق العاده بود. وقتی می‌بینم دوستم مدرک خود را می‌گیرد، همین هیجان را احساس می‌کنم. می‌دانم که این تازه شروع کار برای ما قدیمی‌هاست. ما آماده‌ایم که باز هم به حرکت خود ادامه بدهیم.

آنگلین می‌گوید دریافت مدرک به او این امکان را می‌دهد که بیشتر درباره خود بیاموزد، دانش خود را در موضوعات مختلف گسترش دهد و اعتماد به نفس تازه‌ای پیدا کند. به نظر می‌رسد این مدرک تازه اولین قدمش در این مسیر بوده، زیرا قصد دارد به زودی یک دوره انسان‌شناسی را نیز در این دانشگاه شروع کند.


 

 

 

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها