|

گویا خبری در راه است

رئیس پلیس جدید کشور، سردار رادان درحالی به فرمان مولای خود امیرالمؤمنین، مالک‌وار، با گوش و هوش به دل و جان لبیک گفت و لوح خدمتِ بی‌منت را دریافت کرد که اقبال و استقبال در این انتصاب و انتخاب، رنگ و بویی دیگر داشت.‌ انگار شعار «همه برای امنیت و امنیت برای همه» گفتمان اساسی حاضران و ناظران شده بود.

سردار سعید منتظرالمهدی-مشاور فرمانده انتظامی کشور:‌ رئیس پلیس جدید کشور، سردار رادان درحالی به فرمان مولای خود امیرالمؤمنین، مالک‌وار، با گوش و هوش به دل و جان لبیک گفت و لوح خدمتِ بی‌منت را دریافت کرد که اقبال و استقبال در این انتصاب و انتخاب، رنگ و بویی دیگر داشت.‌ انگار شعار «همه برای امنیت و امنیت برای همه» گفتمان اساسی حاضران و ناظران شده بود. ‌سردار رادان در سال‌های ماضی، معروف به مردِ عمل بود.‌ آنگاه که کمی از کار عملیاتی فراغت پیدا کرد، مرکز علمی پژوهشی را برای خدمت انتخاب کرد تا فرصت‌ها را نعمت شمارد و علم را به خدمت عمل درآورد و برای چنین روزهایی دغدغه‌مند باشد. او را الان باید «مرد علم و عمل» خواند. ‌امروز وقتی که پشت تریبون خدمت در مراسم معارفه قرار گرفت و از تقدیم آسایش خود سخن به میان آورد تا فدای آرامش شهروندان کند، رنگ‌و‌بوی خطابه‌اش پختگی در کنار نخبگی بود و خلاصه‌اش همان «جان‌فدا». ‌وقتی از جمله «همگان در چتر حمایت امنیت» استفاده کرد، مسیر اشاره‌اش مسیر سبز الهی بود که در فرمان والایی برایش تحریر و ترسیم شده بود.‌ رادان آمده است تا حرکت پرشتاب و عالمانه‌اش را با معماری آینده فراجا به‌سوی «تحقق پلیس مقتدر و حرفه‌ای؛ امین و مردمی» سرلوحه آرمان‌های خود و همکارانش در این دوره از مسئولیت قرار دهد.‌ او از خدمت عاشقانه و شبانه‌روزی‌اش برای تأمین امنیت تمامی شهروندان بدون درنظرگرفتن قومیت‌ها و گرایش‌ها گفت.

او از سرعت و کیفیت‌بخشی بیشتر به خدمات انتظامی و استفاده از هوش مصنوعی و از تدوین و اجرای پیگیرانه معیارهای اخلاق حرفه‌ای و از تکریم مراجعان و حفظ کرامت انسان‌ها گفت. ‌او از احترام به حریم خصوصی شهروندان و ارزش‌های ملی و قانون گفت و از ارتباط پیوسته و هدفمند با افکار عمومی و مشارکت مردمی و جذب سرمایه‌های اجتماعی و نزدیک‌ترشدن فاصله مردم با پلیس و همچنین استمداد و یاری از نخبگان و فرهیختگان سخن گفت.‌ ‌بر استفاده از ابزار هنر متعالی و رسانه تأکید کرد و از رعایت اولویت‌ها و فوریت‌ها در مأموریت‌ها و خدمات گفت و بر نظام شایسته‌سالاری و اهمیت به آموزش و پلیس حرفه‌ای و ایضا توجه به کارکنان و معیشت آنان تأکید کرد. «سردار رادان» از مقابله قاطع با ناامنی‌های اجتماعی و جرائم خرد و کلان گفت و از بازترکردن میدان ابتکار، نوآوری و تصمیم‌گیری‌های شجاعانه و بالاخره، از اهتمام به رشد راهبردی، هم‌زمان با انجام وظایف جاری گفت تا فراجا در مدیریت و مأموریت، جز به خدمت به ملت نیندیشد و برای این رسالت حد و مرزی نشناسد. و آنگاه که در پایان صحبتش برای سعادت در خدمت خود تمنای شهادت کرد، فضای حاکم بر جلسه پر شد از زمزمه‌های سردار سلیمانی که در کوچه‌ پس‌کوچه‌های خدمت به دنبال شهادت بود. به گمان نگارنده، نجابتش اجازه نداد تا به صراحت بگوید: بزرگ‌ترین غزل دلتنگی زندگی‌ام «شهادت» است. آری بهترین پاداش پلیس در خدمت به ملت، فرجامش شهادت است. باید منتظر ماند و همت گمارد و دعا کرد و او را یاری کرد و عزممان را جزم کرد جهت همراهی و همکاری مردم با پلیسِ خودشان تا ان‌شاءالله شاهد روزهای خوب، سرشار از امنیت و آسایش توأم با آرامش خاطر بود.

بِعَونِک وَ لُطفِکَ وَ کَرَمِک یا رَبَ العالمین.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها