|

در نشست دستاوردهای گروه بهمن‌خودرو در سال ۱۴۰۱ مطرح شد

عملکرد رضایت‌بخش گروه بهمن‌ با وجود فشارهای تحریمی

گروه خودروسازی بهمن با وجود فشارهای تحریمی نه‌تنها توانسته است کیفیت محصولات خود را افزایش دهد و بر اساس آخرین گزارش ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد مقام اول خدمات پس از فروش را به دست آورد، بلکه این خودروساز بخش خصوصی توانسته است شمار نیروهای خود را افزایش دهد.

عملکرد رضایت‌بخش گروه بهمن‌ با  وجود فشارهای تحریمی

شرق: گروه خودروسازی بهمن با وجود فشارهای تحریمی نه‌تنها توانسته است کیفیت محصولات خود را افزایش دهد و بر اساس آخرین گزارش ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد مقام اول خدمات پس از فروش را به دست آورد، بلکه این خودروساز بخش خصوصی توانسته است شمار نیروهای خود را افزایش دهد.

گروه بهمن در سال ۱۳۹۵ به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار شد. تغییر در مدیریت این خودروساز چهار دستاورد توسعه و افزایش تنوع محصول، توسعه ماشین‌آلات و تجهیزات، اشتغال‌زایی و توسعه فضای فیزیکی را به همراه داشت؛ به طوری که این خودروساز در شش سال اخیر نیروی انسانی خود را از سه هزار نفر به حدود شش هزار نفر رسانده است. در همین راستا گروه بهمن با توسعه بخش‌های فنی- مهندسی و تحقیقاتی خود موفق به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه‌های تخصصی شده است.

پس از خصوصی‌سازی کامل گروه بهمن، در سال‌های اخیر مساحت این خودروساز از 1.5 میلیون مترمربع به دو میلیون مترمربع رسید؛ در این مدت بهمن‌موتور 80 درصد، بهمن‌دیزل 300 درصد و صنایع ریخته‌گری 70 درصد توسعه پیدا کرد که این روند سهام گروه بهمن در بازار بورس را تبدیل به سهمی ارزشمند کرده است.

این موارد بخشی از دستاوردهای گروه خودروسازی بهمن است که در نشست خبری این شرکت با حضور مدیران بهمن‌خودرو به آن اشاره می‌شود. بر اساس گزارش ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد به نیابت از وزارت صمت، شرکت بهمن‌موتور توانست مقام نخست خدمات فروش در سال ۱۴۰۱ را به دست آورد.

شاخص‌های اصلی این ارزیابی، طبق دستورالعمل ضوابط خدمات فروش خودرو شامل ارزیابی نتایج عملکرد، کیفیت، سرعت و هزینه خدماتی مانند وضعیت نمایندگی‌ها، سیستم‌های ارتباطی و اطلاعاتی، رعایت ضوابط روش‌های متفاوت فروش، ضوابط حمل خودرو، رسیدگی به شکایت و... است که کلیه شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در چهار حوزه مذکور مورد سنجش قرار گرفتند.

بر اساس نمرات منتشرشده، بهمن‌موتور از نظر «وضعیت نظام مدیریتی شرکت‌ها» نمره 88 را از صد نمره به دست آورده که متوسط نمره شرکت‌های خودروساز سبک در این شاخص 58.4 بوده است. اختلاف فاحش نمره بهمن‌موتور، در این شاخص کیفیت نظام مدیریتی این شرکت را نشان می‌دهد. از نظر میزان رضایتمندی مشتریان هم بهمن‌موتور با کسب نمره 88.2 اختلاف قابل توجهی از سایر شرکت‌های مشابه دارد. میانگین امتیاز خودروسازان سبک در این شاخص 69.7 گزارش شده است. در ارزیابی نمره وضعیت نمایندگی‌های مجاز هم همچنان بهمن‌موتور رتبه برتر را داشته و با نمره 88.2 در مقام نخست ایستاد. محمد ضرابیان، مدیرعامل شرکت بهمن‌موتور در این نشست با اشاره به برخی دستاوردهای این برند خودروساز گریزی هم به وضعیت عرضه محصولات این برند در بورس کالا زده و گفت که بهمن‌خودرو در سامانه جامع فروش خودرو حضور دارد و خود را پایبند قانون می‌داند. ضمن اینکه ما در گروه خودروسازی بهمن اعتقاد داریم باید عرضه به‌گونه‌ای باشد که مصرف‌کننده سود ببرد و فروش در بورس کالا هم یک روش است اما سامانه یکپارچه و مباحث دیگر کمی شفاف نیستند از این‌رو سعی داریم روش‌های دیگر را هم بررسی کنیم و کمی برای این موضوع نیاز به زمان داریم. او درباره سبد محصولات بهمن‌خودرو هم توضیح داد: «گروه خودردسازی بهمن در بخش خودروهای سبک مانند وانت کارا توانسته با توسعه و افزایش کیفیت استانداردها را کسب کند. ضمنا یک خودروی کاپرا تک‌کابین نیز خواهیم داشت و درخصوص پیکاپ G9 هم این خودرو تنها یک پیکاپ نیست و با توجه به توانمندی‌های خود می‌تواند بخشی از بازار SUV را نیز پوشش دهد و تولید این خودرو در سه‌ماهه اول سال بعد در بهمن‌دیزل آغاز می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها