|

پاسخ سازمان بهزیستی به گزارش منتشرشده در روزنامه شرق

سازمان بهزیستی در پاسخ به گزارش منتشرشده در شرق با تیتر درد مضاعف معلولان بی‌مسئول جوابیه‌ای به روزنامه ارسال کرد که در ادامه می‌آید:

پاسخ سازمان بهزیستی به گزارش منتشرشده در روزنامه شرق

سازمان بهزیستی در پاسخ به گزارش منتشرشده در شرق با تیتر درد مضاعف معلولان بی‌مسئول جوابیه‌ای به روزنامه ارسال کرد که در ادامه می‌آید:

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل

- درخصوص اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به استحضار می‌رساند با توجه به میزان اعتبار تعیین‌شده، به ترتیب اولویت به افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید فاقد شغل و درآمد در چهار دهک پایین درآمدی (مطابق با بانک جامع اطلاعات اقتصادی اجتماعی خانوار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آزمون وسع)، بالای ۱۸ سال و دارای تأیید از کمیسیون پزشکی و توانبخشی پرداخت می‌شود. شایان ذکر است تحقق کامل برقراری کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ منوط به افزایش اعتبار تخصیصی این سازمان می‌باشد و پیگیری‌های لازم جهت تأمین و تقویت اعتبار فعالیت مذکور به طور مستمر صورت گرفته است.

- در مورد حق پرستاری به استحضار می‌رساند سازمان بهزیستی کشور به استناد تبصره ۱ ماده ۷ برنامه و بودجه، نسبت به تصویب حق پرستاری به مبلغ سرانه یک میلیون و 500 هزار تومان در سال ۱۴۰۱ اقدام نموده است.

پیگیری لازم و مستمر از سوی سازمان جهت تقویت اعتبار و افزایش سرانه حق پرستاری در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است. بدیهی است تحقق موضوع منوط به تخصیص اعتبار لازم به سازمان بهزیستی است.

- طبق ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق معلولان، آن دسته از افراد دارای معلولیت که از تسهیلات دانشگاهی برخوردار می‌باشند می‌توانند با استفاده از امتیاز سهمیه ۳ درصد اشتغال معلولان در دستگاه‌های مختلف، به فرصت‌های شغلی مورد نظر خود دست یابند. این سهمیه براساس مجوز صادرشده از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای دستگاه‌های مختلف تعیین می‌شود و افرادی که در آزمون‌های استخدامی شرکت نموده و به حد نصاب نمره موردنظر دست یابند می‌توانند از این امتیاز بهره‌مند شوند. با پیگیری‌های انجام‌شده امکان رقابت افراد دارای معلولیت با یکدیگر در آزمون‌های استخدامی فراهم شده که این امر احتمال موفقیت آنان را افزایش خواهد داد که البته تحقق آن منوط به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای صحیح قانون حمایت از حقوق  معلولان است.

- این سازمان از اواسط سال ۱۴۰۱ در راستای ارتقای کیفیت و کمیت خدمت‌رسانی به افراد واجد شرایط پرداخت کمک‌هزینه لوازم بهداشتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و به لطف خداوند متعال و تلاش مسئولین ذی‌ربط توانسته است تعداد افراد تحت پوشش این برنامه را از 43 هزار نفر در اوایل سال ۱۴۰۱ به 103 هزار 483 نفر در پایان همان سال افزایش دهد، به طوری که هم‌اکنون قریب صددرصد معلولین بسترگرا در دهک زیر هفت و افراد ضایعه نخاعی بدون در نظر داشتن دهک درآمدی، کمک‌هزینه تأمین لوازم بهداشتی دریافت می‌نمایند. از ابتدای سال جاری این روند افزایشی ادامه داشته و واجدین شرایط دهک هفت نیز مشمول دریافت کمک‌هزینه خواهند شد، بدین ترتیب تعداد کل گروه هدف از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به تعداد 109 هزار و 855 نفر خواهد رسید. با عنایت به مشکلات متعدد این عزیزان جهت تهیه لوازم بهداشتی، همزمان رشد اعتبارات مربوطه به طور جدی پیگیری شده و ان‌شاءالله به‌زودی شاهد افزایش سرانه بهداشتی خواهیم بود.

سازمان بهزیستی در راستای وظایف ذاتی و حمایتی خود به منظور بهبود وضعیت معیشت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و در جهت احقاق حقوق افراد دارای معلولیت تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها