|

فرمول جدید محاسبه سقف بودجه

425 میلیارد تومان برای استقلال و پرسپولیس

فدراسیون فوتبال به صورت رسمی دستورالعمل سقف بودجه سه فصل مسابقاتی آتی را اعلام کرد. مسئولان فدراسیون فوتبال با توجه به شرایط حاکم بر باشگاه و خطر ورشکستگی آنها، تصمیم به وضع قانون سقف بودجه گرفتند و آیین‌نامه نقل‌ و انتقالات پیش از آغاز لیگ بیست‌ویکم، تغییر و تحولات چشمگیری داشت.

425 میلیارد تومان  برای استقلال  و  پرسپولیس

فدراسیون فوتبال به صورت رسمی دستورالعمل سقف بودجه سه فصل مسابقاتی آتی را اعلام کرد. مسئولان فدراسیون فوتبال با توجه به شرایط حاکم بر باشگاه و خطر ورشکستگی آنها، تصمیم به وضع قانون سقف بودجه گرفتند و آیین‌نامه نقل‌ و انتقالات پیش از آغاز لیگ بیست‌ویکم، تغییر و تحولات چشمگیری داشت. در این مسیر حتی از تیم‌های سپاهان و پرسپولیس کسر امتیاز هم شد و جرایم سنگینی برای آنها در نظر گرفته شد که در نهایت، امتیازات کسرشده به حساب‌شان بازگشت اما این دو باشگاه محکوم به اصلاح قراردادهای خود شدند. بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی قرار است از اواسط مردادماه آغاز شود که طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، تیم‌ها از هفتم تیرماه می‌توانند فعالیت رسمی خود در بازار نقل‌ و انتقالات تابستانه را آغاز کنند. با توجه به در پیش بودن بازار تابستانه، در جلسه اخیر هیئت‌رئیسه موضوع چگونگی تنظیم دستورالعمل سقف بودجه بررسی شد و در نهایت، برای سه فصل آینده رقابت‌های باشگاهی ایران در لیگ برتر، سقف بودجه باشگاه‌ها نهایی و مشخص شد.

افزونه 65 میلیاردی، پاداش کسب سهمیه برای سرخابی‌ها!

هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب کرده که هر تیم لیگ برتری مجاز است که بتواند 325 میلیارد تومان به‌عنوان مبلغ پایه برای حضور در لیگ بیست‌وچهارم هزینه کند. طبق بند دوم دستورالعمل مصوب‌شده، تیم‌های استقلال و پرسپولیس که موفق به کسب سهمیه لیگ نخبگان شده‌اند به‌همراه تیمی که بتواند سومین سهمیه این رقابت‌ها را از طریق قهرمانی جام حذفی به‌ دست آورد، 65 میلیارد تومان به رقم پایه سقف بودجه‌شان اضافه خواهد شد و تیمی که موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا 2 شود، 50 میلیارد تومان به مبلغ پایه سقف بودجه‌اش افزوده می‌شود.

افزایش 35‌میلیاردی سقف بودجه، پاداش دریافت مجوز حرفه‌ای

تیم‌هایی که موفق به کسب مجوز حرفه‌ای شده باشند، 35 میلیارد تومان به مبلغ پایه اولیه سقف بودجه‌شان اضافه می‌شود و همچنین تیم‌هایی که مجوز ملی دریافت کرده‌اند، 15 میلیارد تومان به سقف بودجه‌شان اضافه خواهد شد. نکته مهم اینکه امکان استفاده هم‌زمان از هر دو مجوز وجود ندارد و این مسئله به آن معناست که با اعمال چهار بند مصوب‌شده، سقف بودجه استقلال و پرسپولیس به 425 میلیارد تومان می‌رسد و 15 میلیارد تومان متعلق به مجوز ملی به این دو باشگاه تعلق پیدا نمی‌کند.

سود بازیکن‌فروشی و پاداش آسیایی به سقف بودجه باشگاه‌ها اضافه می‌شود

مسئولان فدراسیون فوتبال همچنین مصوب کرده‌اند که در صورت فروش بازیکن، صددرصد درآمد حاصل از آن به سقف بودجه باشگاه‌ها اضافه خواهد شد. ضمن آنکه جرایم مرتبط با کمیته تعیین وضعیت در سقف بودجه باشگاه‌ها لحاظ نخواهد شد. نکته مهم اینکه در صورت درآمدزایی از حضور در لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا 2، صددرصد این درآمدزایی به سقف بودجه باشگاه‌ها اضافه می‌شود. برای دو فصل آتی هم به صورت پیش‌فرض 30 درصد به مبلغ سقف بودجه اضافه خواهد شد و نکته مهم اینکه باشگاه‌های دارای مجوز حرفه‌ای، مکلف هستند 10 درصد بودجه عمومی خود را در تیم‌های پایه و آکادمی خود هزینه کنند. گفتنی است که احتمال تغییر و تحول در این دستورالعمل در صورت تصویب هیئت‌رئیسه انجام‌شدنی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها