|

آشنایی با خوان کارلوس گاریدو، سرمربی جدید پرسپولیس

6 اخراج در 5 سال‌

مدیران باشگاه پرسپولیس رسما از سرمربی جدید تیم خود رونمایی کردند و در‌حالی‌که در شبکه‌های اجتماعی نام گزینه‌های مختلف مطرح شده بود، سرانجام مشخص شد که قرار است خوان کارلوس گاریدو روی نیمکت سرخ‌پوشان پایتخت حضور پیدا کند

6 اخراج در 5 سال‌

مدیران باشگاه پرسپولیس رسما از سرمربی جدید تیم خود رونمایی کردند و در‌حالی‌که در شبکه‌های اجتماعی نام گزینه‌های مختلف مطرح شده بود، سرانجام مشخص شد که قرار است خوان کارلوس گاریدو روی نیمکت سرخ‌پوشان پایتخت حضور پیدا کند. اسپانسر باشگاه پرسپولیس رسما از گاریدو رونمایی کرد و روز گذشته هم باشگاه پرسپولیس سرمربی جدید تیم خود را معرفی کرد تا جانشین اوسمار ویرا رسما مشخص شده باشد. هواداران پرسپولیس که در روزهای اخیر با نام‌های مختلفی از‌جمله دراگان اسکوچیچ، والتر ماتزاری، مارکوس پاکتا، کیکه ستین و خاوی گارسیا مواجه شده بودند، بعد از انتخاب خوان کارلوس گاریدو به‌عنوان سرمربی جدید تیم‌شان واکنش‌های مثبت‌ و منفی زیادی درباره این انتخاب داشتند. آنچه واضح است این است که بازخوانی کارنامه گاریدو نشان می‌دهد که این سرمربی اسپانیایی در سال‌های اخیر نتوانسته عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشد و همین مسئله باعث دل‌نگرانی هواداران پرسپولیس شده است. گاریدو در طول پنج سال اخیر هدایت تیم‌های یوسی‌ام آلگر الجزایر، الویداد مراکش، اسیماعیلس مصر، کاستلون اسپانیا، ساحل تونس و العین امارات را برعهده داشته که البته او در دو مقطع مختلف روی نیمکت الویداد مراکش حضور یافته است. نکته جالب‌ توجه اینکه به جز دوران حضورش در یوسی‌ام آلگر الجزایر که خوان کارلوس گاریدو موفق به کسب مقام چهارم شد، او در دیگر تیم‌ها موفقیت چشمگیری به‌ دست نیاورد و در نهایت از سمت خود برکنار شد تا یک رکورد منفی عجیب در کارنامه سرمربی جدید پرسپولیس ثبت شده باشد. سرمربی 55‌ساله اسپانیایی در طول پنج سال اخیر، شش بار طعم اخراج‌شدن را چشیده است. نکته جالب‌ توجه درباره دوران حضور گاریدو در العین، رویارویی او با استقلال است که در دور رفت، وینفرد شفر سکان‌دار آبی‌ها بود و بازی با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسید و در بازی برگشت، شاگردان گاریدو مقابل استقلالِ مجیدی با نتیجه 2 بر یک مغلوب شدند تا در کارنامه سرمربی جدید سرخ‌پوشان پایتخت، یک تساوی و یک شکست مقابل استقلال تهران هم نقش بسته باشد.

آماری که پرسپولیسی‌ها را امیدوار می‌کند

خوان کارلوس گاریدو البته نزدیک به یک‌ دهه قبل، دستاوردهای مهمی را در عرصه مربیگری به‌ دست آورد. اوج کار او در دوران حضورش در ویارئال بود که توانست این تیم را به مقام چهارم لالیگا برساند و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به‌ دست بیاورد. ضمن آنکه در دوران حضور گاریدو در ویارئال، حضور در نیمه‌نهایی لیگ اروپا هم در کارنامه این سرمربی اسپانیایی ثبت شده که چهارمیِ لالیگا و حضور در جمع چهار تیم برتر لیگ اروپا، مهم‌ترین دستاوردهای گاریدو در فوتبال اروپا محسوب می‌شود. سرمربی جدید پرسپولیس در دوران حضورش در الاهلی مصر موفق شد در سوپرجام مصر و جام کنفدراسیون‌های آفریقا به مقام قهرمانی برسد. ضمن آنکه او در دوره سرمربیگری‌اش در راجا کازابلانکا، قهرمانی در جام حذفی مراکش و جام کنفدراسیون‌های آفریقا را به‌ دست آورد تا چهار جام در ویترین افتخاراتش دیده شود؛ هرچند که از آخرین قهرمانی گاریدو بیش از شش سال می‌گذرد. نکته مهم دیگر درباره کارنامه کاری او، تغییر 15 تیم در طول 26 سال سرمربیگری است که این آمار نشان از روزهای بی‌ثبات دوران سرمربیگری خوان کارلوس گاریدو می‌دهد و باید دید او در دوره حضورش در پرسپولیس چه عملکردی را از خود به جای می‌گذارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها